Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että suomalaisen tunnistaa aina ulkomailla?

Vierailija
24.11.2024 |

Ulkonäöstä, habituksesta, käytöksestä. Jännä juttu.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan takavuosina, kun asuin brysselissä, niin huomasi, kun finskin kone laskeutui. Silloin tuli maantienvärisiä hiuksia ja otsatukkia ja marimekon laukkuja lentokentän porteista ulos. 

Mutta kerran ihmettelin metrossa erästä tyttöä, myös keskiruskeat hiukset, pitkät sellaiset, jolla oli nimikyltti kaulassa. Hän oli suomalainen. En tunnistanut.

Tästä taitaa olla aikaa jotain 30-40 vuotta? Kun nykyään Suomesta pääsee Brysseliin monta kertaa päivässä. Tai olitko ihan lentokentällä kytiksellä?

Vierailija
102/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan yleensä venäläiseksi tai nyt viimeksi ruotsalaiseksi. Olen päälle 40v nainen (hoikka)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kuvausten perusteella en ole, näemmä, suomalainen. 

Vierailija
104/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huivipäästä, rumista kengistä, kalpeasta ihosta. Vaikka kuulostan negatiiviselta, on ihanaa nähdä rehtejä, toiset huomioonottavia suomalaisia ulkomailla. 

Mistä huivipäästä? Joskus sanottiin, että vain suomalainen hämmentää sokerin kahvikupissaan. 

Minustakin on ollut kiva nähdä suomalaisia ja päästä puhumaan äidinkieltä. Totta, olemme rehtejä. 

Vierailija
105/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu italialaiseksi ja jugoslaaviksi. Olen suomalainen. 

Vierailija
106/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madridissa ja Amsterdamissa minulta on tultu kysymään neuvoa jostain kaduista tai paikasta, mitä olivat etsimässä. Olivat vähän ihmeissään kun sanoin olevani turisti itsekin. Amsissa olin juuri tullut kyseisen paikan ohi, mitä kysyivät, niin osasin neuvoa. 

Vierailija
107/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnista. 

Ne keitä et tunnista jäävät arvoituksiksi. Suurin osa lienee niitä.

Vierailija
108/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaisitko Jani Toivolan tai Ernest Lawsonin suomalaiseksi?

Vierailija
109/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aivan tarkoituksella Marimekkoa päälle ulkomailla, luulitteko tosiaan että se on joku vahinko?

Vierailija
110/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ku suurin osa on tuollaisia Palsanmäkien kaltaisia juntteja idiootteja, eipä paljon äly loista!

Vierailija
111/114 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon laukuista ja niistä tennissukista.Meitä luultiin toukokuussa mallorcalla ukrainalaisiksi.

Vierailija
112/114 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kuvausten perusteella en ole, näemmä, suomalainen. 

Eihän meistä av-mammoista kukaan tietenkään näytä miltään juntilta suomalaiselta. Ne ovat vain ne kaikki muut suomalaiset ulkomailla, jotka erottuvat meistä eleganteista ihmisistä rumilla vaatteilla, hiuksilla ja kasvojen- sekä ruumiinpiirteillä.

Vierailija
113/114 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole ollut

Vierailija
114/114 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Multa tultiin just Italiassa kaupassa kysymään olenko jenkki. Olen pitkä ja hoikka nainen. 

Jenkit kai tunnistaa helpoiten mittavasta ylipainosta ja maailmanomistaja-asenteesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan