Mikä siinä on että suomalaisen tunnistaa aina ulkomailla?
Ulkonäöstä, habituksesta, käytöksestä. Jännä juttu.
Kommentit (114)
Mua luullaan yleensä venäläiseksi tai nyt viimeksi ruotsalaiseksi. Olen päälle 40v nainen (hoikka)
Näiden kuvausten perusteella en ole, näemmä, suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Huivipäästä, rumista kengistä, kalpeasta ihosta. Vaikka kuulostan negatiiviselta, on ihanaa nähdä rehtejä, toiset huomioonottavia suomalaisia ulkomailla.
Mistä huivipäästä? Joskus sanottiin, että vain suomalainen hämmentää sokerin kahvikupissaan.
Minustakin on ollut kiva nähdä suomalaisia ja päästä puhumaan äidinkieltä. Totta, olemme rehtejä.
Minua on luultu italialaiseksi ja jugoslaaviksi. Olen suomalainen.
Madridissa ja Amsterdamissa minulta on tultu kysymään neuvoa jostain kaduista tai paikasta, mitä olivat etsimässä. Olivat vähän ihmeissään kun sanoin olevani turisti itsekin. Amsissa olin juuri tullut kyseisen paikan ohi, mitä kysyivät, niin osasin neuvoa.
Ei tunnista.
Ne keitä et tunnista jäävät arvoituksiksi. Suurin osa lienee niitä.
Tunnistaisitko Jani Toivolan tai Ernest Lawsonin suomalaiseksi?
Mä laitan aivan tarkoituksella Marimekkoa päälle ulkomailla, luulitteko tosiaan että se on joku vahinko?
Siks ku suurin osa on tuollaisia Palsanmäkien kaltaisia juntteja idiootteja, eipä paljon äly loista!
Marimekon laukuista ja niistä tennissukista.Meitä luultiin toukokuussa mallorcalla ukrainalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Näiden kuvausten perusteella en ole, näemmä, suomalainen.
Eihän meistä av-mammoista kukaan tietenkään näytä miltään juntilta suomalaiselta. Ne ovat vain ne kaikki muut suomalaiset ulkomailla, jotka erottuvat meistä eleganteista ihmisistä rumilla vaatteilla, hiuksilla ja kasvojen- sekä ruumiinpiirteillä.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Multa tultiin just Italiassa kaupassa kysymään olenko jenkki. Olen pitkä ja hoikka nainen.
Jenkit kai tunnistaa helpoiten mittavasta ylipainosta ja maailmanomistaja-asenteesta.
Tästä taitaa olla aikaa jotain 30-40 vuotta? Kun nykyään Suomesta pääsee Brysseliin monta kertaa päivässä. Tai olitko ihan lentokentällä kytiksellä?