Mikä siinä on että suomalaisen tunnistaa aina ulkomailla?
Ulkonäöstä, habituksesta, käytöksestä. Jännä juttu.
Kommentit (98)
Vyötäröllä turistilaukku, havaji-kauluspaita ja tuhannen lujaa kännissä.
Jotkut tunnistaa helposti suorastaan stereotyyppisestä ulkonäöstä, vaatetuksesta, jne. Toisia taas ei tunnista millään.
Sama lienee kaikkien kansallisuuksien kohdalla.
Kalvakka iho, pälyilevä katse ja huono ryhti ja silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistat vain ne, jotka tunnistat. Ne joita et tunnista voivat yhtä hyvin olla suomalaisia. Sellainen ajatusvääristymä.
Tämä. Minullakin on taikakivi, joka pitää tiikerit loitolla. Koskaan en ole tiikeriin törmännyt. Ihmisillä on muutenkin merkillisiä uskomuksia. Fysiognomia on yksi hyvä esimerkki: ihmisen kasvojen piirteistä (esim. silmät) voi päätellä kuka on psykopaatti jne. "Jaanalla on juuri sellaiset silmät kuin narsisteilla ja sosiopaateilla aina on! Ihan samanlaiset kuin sillä yhdellä sarjamurhaajalla!" Ja sitten, kun joku on sarjamurhaaja ihan erilaisilla silmillä varustettuna tai joku onkin noilla "sarjamurhaajasilmillä" maailman mukavin ihminen, niin kuinka hyvin tuo "teoria" nyt sitten toimikaan? Tuosta tulee vähän mieleen Euroopan arvoyhteisön sananvapaus: saa olla mitä mieltää tahtoo - kunhan on tätä mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Kalvakka iho, pälyilevä katse ja huono ryhti ja silmälasit.
Kuulostaa saksalaiselta
Lenita tunnistaa suomalaisen sukista.
Meitä on maailmalla luultu mm puolalaisiksi ja hollantilaisiksi.
Viimeks kuukausi sitten reissussa meitä luultiin ensin norjalaisiksi, sitten puolalaisiksi.
Minua on luultu ulkomailla: saksalainen, hollantilainen, englantilainen, unkarilainen
Höpöhöpö. Varmasti on monia suomalaisia, joita et tunnista, koska eivät näytä stereotyyppisiltä etkä kuule heidän puhuvan suomea. Totta kai helppoa sanoa, että "aina" tunnistaa, kun kokemasi "confirmation bias" niin sinut johdattelee uskomaan. Mutta ylipäätään eihän se outoa ole tunnistaa maanmiehiään oli sitten mistä tahansa maasta kotoisin. En toki kiellä, etteikö suomalainen erotu helpommin kuin moni muu etnisyys, sillä suomalaisilla on aika uniikki geeniperimä ja näin ollen myös sen sanelema usein erityinen ulkonäkö. Mutta jälleen moni ei myöskään sovi tuohon lokeroon.
Mistä tunnistaa itätrollin? Tästä samasta suomalaisten mollaamisesta.
Ne ovat ulostulleet koivun kanssa ja kommentoivat
Vierailija kirjoitti:
Klassisen suomalaisen näköiset punaläiskäiset vaaleakulmaiset perunat kyllä tunnistaa helposti. Minulla on melkein musta tukka, ruskeat silmät ja helposti ruskettuva iho, mutta Finnairin kansainvälisellä lennolla lentoemännät toivottavat ovella että tervetuloa, vaikka eivät katso boarding passiani eikä ole marimekkoa päällä, ja vaikka matkustettaisiin johonkin esim. Ranskaan jonka maalainen voisin omasta mielestäni ulkonäköni puolesta olla. Mutta joku siinä naamassa tai tyylissä vissiin paljastaa. Pukeudunkin aina lennolle tosi rennosti.
Olisin ihan tyytyväinen, jos Finskin lentoemot puhuisivat minulle heti suomea. Minulle yrittävät useimmiten puhua venäjää. Omasta mielestäni pukeudun mukavasti ja tyylikkäästi. Ehkä pitäisi alkaa käyttämään Marimekkoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ulkomaiset tunnista.
Niin, luulevat puolalaisiksi.
Suomalaiset näyttää siltä että ne miettii, mitä tuo minusta ajattelee. Ei ota tilaa, paitsi ehkä suuri diva karita mattila.
Samoin somalin täällä ja muualla, mikä ihme siinä oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Knappast märker du andra än de som passar in i din uppfattning om andra finnar.
Ba håll käften nu, tamejfan pucko.
Dags för en semester på något vilohem där man får tillverka pärtkorgar?
Kun olin kansainvälisessä paikassa töissä, tunnistin ei-suomalaiset aina kengistä. Ulkomailla tunnistaa suomalaiset perheet: äidillä lypsyhuivi usein vielä Unikko-kuosilla, legginsit ja tunika, silmälasit, iskällä joku t-paita kuvalla tai tekstillä (ei koskaan yksivärinen paita), maastocaprit, vyölaukku, molemmilla sporttisandaalit. Lapsilla liian isoa lippistä/aurinkolippaa, ja riemunkirjavaa trikoovaatetta, kaikki eri väristä. Eikä siinä mitään, varmasti hyvät asut lomailla. Mutta siitä tunnistaa.
.
En koskaan tee aloituksia tällä sivustolla.
Tämä ei siis minun..
Mitä itse aiheeseen: en halua sanoa mtn pahaa suomalaisista.
Tsemppiä ja hyvä me! 🤍💙
.
puolisuomalainEn