Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimistotyöhön 2400e palkalla, kannattaako?

Vierailija
07.10.2023 |

En ole ollut koskaan toimistotyössä, mutta nyt olisi kunnassani auki paikka johon minulla olisi koulutus ja vankka kokemus tuosta alasta toisenlaisessa hommassa. Vaan onko tuo palkka teistä älyttömän huono? Työ kuulostaa kyllä helpolta ainakin siihen nähden mitä nykyään teen. Työaika olisi alle 37 h viikossa, liukuva työaika ja etätyö. Asun myös lähes puoli-ilmaiseksi täällä pienellä paikkakunnalla, joten asumiseen eikä niihin työmatkoihinkaan kuluisi juurikaan rahaa. Mitähän tuosta jäisi käteen, joku 1900e ehkä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus sinulla on?

Vierailija
2/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Jätä jollekin toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi että riittääkö tuo rahamäärä elämiseesi?

Minulle riittäisi, mutta enhän voi sanoa sinun puolestasi.

Vierailija
4/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi

Vierailija
5/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kuin opistotason merkonomien ja tradenomien on aika turha hakea kunnan paikkoja. Etenkin jos sinulla on yliopistokoulutusta, niin saat vain otsaasi leiman: YLIKOULUTETTU.

Vierailija
6/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa vastaan, jos työ on paperinpyörittämistä.

Vierailija
7/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olet liian tyhmä kyseiseen hommaan. Älä hae.

Vierailija
8/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä kyselet? Toimistotöihin on paljon hakijoita, etenkin etätyöhön, joten todennäköisesti et edes pääsisi, joten huoletta voit hakea. Itse aloitin tuolla palkalla ja palkka on noussut suht nopeasti melkein tonnilla bruttona. Tuskinpa työkokemuksesta ikinä haittaa on. Jos haet työhön, jossa bruttopalkka on esimerkiksi 3000 euroa niin käteen jää n. 2100 euroa. Siihen nähden ihan kelpo palkka.

Vierailija
9/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi

Onko alla merkanttia tai merkonomia? Tradenomia?

Vierailija
10/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole kokemusta toimistotyöstä niin et edes saa tuota paikkaa eli turha miettiä

Vierailija
11/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotöitä on tietysti monenlaisia, mutta aika harvoin kunta palkkaa toimistoon sihteeriksi ilman kaupallisen puolen koulutusta.

Vierailija
12/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vankka kokemus mutta et tiedä työstä mitään :)

Vierailija
13/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toimistossa tehtävä työ (aspa) ja tuo palkka. Ainakin yksineläjälle ilman kalliita harrastuksia ja isoja asumiskuluja tuo palkka on tosi hyvä. Jos olisi viisi lasta jotka pitäisi elättää yksin niin tuntuisihan se pieneltä. Jos vaihtoehto on olla työttömänä ja odottaa että aukeaa joku kovapalkkainen työ mihin on mahdollisuuksia vielä pienellä paikkakunnalla, niin hakisin ainakin,

Vierailija
14/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan hommat tuppaa olemaan aika maltillisesti palkattuja. Ottaisin työn vastaan jos se on omaa osaamisalaani ja jos paremmin palkattuja hommia ei ole näköpiirissä. Vaihtaa sitten paremman paikan tullen.

Vierailija
15/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo jo hyvä palkka. Todellakin mulla riittänyt tollainen palkka ja jäänyt rahaa säästöön. Eikä se työstä saatu palkka todellakaan ole mulla ainoa mittari. Työssä ollessa kuuluu johonkin porukkaan, tekee hyödyllistä työtä eikä kaikki aika mene oman navan tuijottamiseen. Mulle työ on aina ollut henkireikä ihan monella eri tasolla.

N31

Vierailija
16/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ei tuolla palkalla.

Vierailija
17/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain juuri vastaavaa paikkaa ja hakijoita oli yli 100, että tuskin sinulla on vaaraa tulla valituksi.

Vierailija
18/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain juuri vastaavaa paikkaa ja hakijoita oli yli 100, että tuskin sinulla on vaaraa tulla valituksi.

Joo, kyllä tuolla palkalla menijöitä on.

Vierailija
19/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi olis oman alan duuni, ni menisin kiljuen 😀

Vierailija
20/30 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin varma, että saat paikan? Sosionomin luulisi olevan koulutukseltaan fiksu mutta sama ei tullut mieleen lukiessani aloitustasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi