Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että suomalaisen tunnistaa aina ulkomailla?

Vierailija
24.11.2024 |

Ulkonäöstä, habituksesta, käytöksestä. Jännä juttu.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki muutkin kansallisuudet tunnistavat toisensa helposti.

Vierailija
2/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stereotyyppinen suomalainen erottuu joukosta, moni ei sellainen ole, etkä edes tajua kohdanneesi suomalaisen. Aika usein hykertelen kaupassa, junassa tms muiden suomalaisten jutuille, kun luulevat, ettei kukaan ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knappast märker du andra än de som passar in i din uppfattning om andra finnar.

Vierailija
4/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Itseäni luultiin ruotsalaiseksi. 

Vierailija
5/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ulkomaiset tunnista. 

Vierailija
6/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivipäästä, rumista kengistä, kalpeasta ihosta. Vaikka kuulostan negatiiviselta, on ihanaa nähdä rehtejä, toiset huomioonottavia suomalaisia ulkomailla. 

Vierailija
7/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmisellä on jonkinlaisia piileviä eläimen vaistoja. Lajitoverin tunnistaa.

Vierailija
8/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistat vain ne, jotka tunnistat. Ne joita et tunnista voivat yhtä hyvin olla suomalaisia. Sellainen ajatusvääristymä.

Vierailija
9/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se Marimekon veska hartian yli vedettynä. En tajua mikä siinä kassissa vetoaa. Ruma, ylihintainen ja joka toisella 35+ ikäisellä vähän "paremmassa" menossa.

Vierailija
10/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan takavuosina, kun asuin brysselissä, niin huomasi, kun finskin kone laskeutui. Silloin tuli maantienvärisiä hiuksia ja otsatukkia ja marimekon laukkuja lentokentän porteista ulos. 

Mutta kerran ihmettelin metrossa erästä tyttöä, myös keskiruskeat hiukset, pitkät sellaiset, jolla oli nimikyltti kaulassa. Hän oli suomalainen. En tunnistanut.

Vierailija
11/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kansainvälises konferenssis ja olin varma et noi on suomalaisia ulkonäöst päätellen. Ei ollu vaan oli saksalaisia. Sit ajattelin et noi on suomalaisia. Ei ollu vaan ruotsalaisia. Entäs noi? Ei ollu vaan uusiseelantilaisia.

Suomalaista, ruottalaista ja saksalaista ei erota ulkonäöstä

Vierailija
12/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnistan aina kaukaa suomen kielen lauseiden äänenpainotuksesta kun puhutaan kovalla äänellä.

Vierailija
13/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä ei välttämättä tunnista, mutta vaatteista ja muista asusteista usein kyllä. Marimekko paljastaa aina.

Vierailija
14/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan takavuosina, kun asuin brysselissä, niin huomasi, kun finskin kone laskeutui. Silloin tuli maantienvärisiä hiuksia ja otsatukkia ja marimekon laukkuja lentokentän porteista ulos. 

Mutta kerran ihmettelin metrossa erästä tyttöä, myös keskiruskeat hiukset, pitkät sellaiset, jolla oli nimikyltti kaulassa. Hän oli suomalainen. En tunnistanut.

Tuliko ne hiukset ja otsatukat sekä Marilaukut itsestään ulos koneesta?? Oli varmaan jännä kokemus. Olisi ollut kiva jos ihmisiäkin olisi tullut niin voisit kehuskella tuntevasi heistä suomalaiset.

Vierailija
15/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvonpiirteistä yleensä jo tunnistaa. Tunnistan myös Suomessa venäläiset ja muut slaavit, ennen kuin ovat sanoneet sanaakaan.

Vierailija
16/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kansainvälises konferenssis ja olin varma et noi on suomalaisia ulkonäöst päätellen. Ei ollu vaan oli saksalaisia. Sit ajattelin et noi on suomalaisia. Ei ollu vaan ruotsalaisia. Entäs noi? Ei ollu vaan uusiseelantilaisia.

Suomalaista, ruottalaista ja saksalaista ei erota ulkonäöstä

Kyllä ainakin pariutumisikäiset ja haluiset saksalaisnaiset on hyvin siistejä olemukseltaan toisin kuin...

Vierailija
17/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä sanoja, joiden merkitystä et tiedä, pässi. Sinut tunnistaa hajusta jokainen. Ja nyt:       R       O      S      K      A      K      O      R      I      I       N      .

Vierailija
18/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stereotyyppinen suomalainen erottuu joukosta, moni ei sellainen ole, etkä edes tajua kohdanneesi suomalaisen. Aika usein hykertelen kaupassa, junassa tms muiden suomalaisten jutuille, kun luulevat, ettei kukaan ymmärrä.

Ai että oikein hykertelet? Voi laa-di-daa, marjatta! Hame päälle & kermaa tukkaan, s'tana.

Vierailija
19/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Knappast märker du andra än de som passar in i din uppfattning om andra finnar.

Ba håll käften nu, tamejfan pucko.

Vierailija
20/98 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisen suomalaisen näköiset punaläiskäiset vaaleakulmaiset perunat kyllä tunnistaa helposti. Minulla on melkein musta tukka, ruskeat silmät ja helposti ruskettuva iho, mutta Finnairin kansainvälisellä lennolla lentoemännät toivottavat ovella että tervetuloa, vaikka eivät katso boarding passiani eikä ole marimekkoa päällä, ja vaikka matkustettaisiin johonkin esim. Ranskaan jonka maalainen voisin omasta mielestäni ulkonäköni puolesta olla. Mutta joku siinä naamassa tai tyylissä vissiin paljastaa. Pukeudunkin aina lennolle tosi rennosti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi