Eikö oikeasti ihmisillä ole hätävaraa .
..kotona??!
Miten voi olla ettei ole varautunut joku?!
Meiltä löytyy aivan kaikki mitä voi vaan tarvita. Lääkkeet, polttoaineet, kaikki ruuat ja juomat, hygienia välineet, käteistä, jalometalleja, postimerkit.. siis ihan kaikki mitä voi vaan kuvitella ja niiden riittävyys on varmasti 3-6kk välillä niin ihmisille kuin lemmikillekkin. Eikä ole kysymys mistään hätävarautumisesta edes meillä vaan ihan normaalin toimivan arjen kannalta kaikkea löytyy ettei tarvi joka päivä hakea jotain kaupasta.
Kommentit (112)
Mulla on kaurahiutalepkt v. 2000, kuiva tonnikala pukki v. 2023, Buranatkin jo parasta ennen ylittäneet. Eli en todellakaan osta tuollaisia enää lisää kaappeihin kuivumaan. Ihan hullun hommaa
Ryhdyn varkaaksi kriisin sattuessa. Olen köyhä, ei ole varaa ruokaan, pattereihin, radioon.
Ei oo enkä hanki. Jos tulee kova paikka eli menee ilman sähköä ja vettä yli 48 tuntia, sitten vaan odottelen että velipoika tulee noukkimaan, asuu isossa maalaistalossa ja erittäin omavarainen. Voin sitten siellä loisiessani hoitaa ruoanlaitot sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä löytyy runsas kotivara kun asutaan maalla mutta en minäkään ymmärrä mihin postimerkkejä tarvitaan kotivarassa? Voitko ap valottaa asiaa vähän enemmän? Mitä ihmettä teet postimerkeillä?
No niitä voi vaikka imeskellä ajankuluksi.
Tai liimailla vihkoon.
Joo, mutta tuo ap:n löpinä postimerkeistä ja kaupassa käymisestä on absurdi.
Kilautan kaverille riisin sattuessa. Tai kysyn yleisöltä.
Vierailija kirjoitti:
On käynyt tälläkin palstalla selväksi, ettei ole, eikä tulekaan olemaan hätävaraa kaikilla.
Osa ei tajua asiaa, vaikka siitä kuinka paasattaisiin.
Osaa ei kiinnosta asia pätkääkään.
Osa ei tajuta edes sitä, miksi juuri 3 päivän hätävara pitäisi olla, vaikka siitä puhutaan niin täällä kuin muissakin tuuteissa jatkuvasti.
Sitten on niitä, jotka sanovat, etteivät he pysty kokoamaan mitään, kun ovat niin köyhiä. Se kyllä on puppua, kun katsoo esim. perunakilon tai makaroonipussin hintaa yms. Pikkuhiljaa saa kuka vaan semmoisia varalle kerättyä.
Sitten on niitä, jotka asuvat niin ahtaasti, etteivät saa kaappeihinsa mahtumaan ylimääräistä tai juuri mitään.
Näistä syistä tulee aina olemaan niitä, jotka sitten kriisin sattuessa koputtelevat muiden oville nälissään ja hädissään. Tai tulevat sisään sorkkaraudalla.
Oot kyllä tyhmä!
Juu on ihmisillä kolmeksi päiväksi kaikkea. Ja vesi oon se ongelmallisin
mulla on kaasuhellakin
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa on aina niin, että sen kolme päivää tai viikonkin selviää, mutta vettä ei ole muuta kuin litran kannullinen jääkaapissa ja pari kivennäisvesipulloa. En ymmärrä missä säilyttäisin sen kolmeksi päiväksi kahdelle tarvittavan juomaveden 6 litraa ja pesuvedet lisäksi. Joku vesisäiliö olohuoneen nurkkaan ? Kuinka usein se vesi pitäisi vaihtaa, että säilyy juomakelpoisena ?
Osta valmiita 5 tai 10l vesikanistereita kaupasta, niissä on parin vuoden säilyvyys eikä tarvitse vaihdella vesiä. Minä säilytän kanistereita ihan vaan keittiön kaapissa. Meilläpäin on suht usein jotain bakteereita vesijohtovedessä ja tulee keittokehotus. Eipä tarvitse silloin keitellä kun on jo valmiiksi puhdasta vettä pariksi päiväksi.
Etkä sinä hätätilassa mitään pesuvesiä tarvitse.
Hyvä, jos jollakin on varaa hankkia ylimääräisiä tarvikkeita. Ja vielä tilaa niiden säilyttämiseen. Minulla on jo muutenkin rahat vähissä ja kämppä liian ahdas.
Mitä varten te säilytätte krääsää?
Olen odotellut sitä kriisiä jo 60 vuotta. En jaksa enää odotella. Huomasin että kännykkä on oiva väline kun kaiken saa kotiin. Oli meillä kerran kotivara ja syötiin kaikki eikä uutta tullut.
Eikö valtio voisi lahjoittaa kaikille kotitalouksille jonkin pienen hätävarapakkauksen? Kuten on äityispakkauskin.
Äityispakkaus pois ja hätävarapakkaus tilalle.
Ette varmastikaan ole keskituloisia 2000eur /kk potilaita? Työtön ei ainakaan saa ostettua edes wc paperia varuille. Itse keskituloinen 2100 euroa / kuukaudessa
Mitä hätää varten? Luuletteko että jos vaikka sota tulee niin kaikki loppuu heti siihen? Ei tietenkään. Ukrainassakin ihmiset elää.
Miksi hankkisin? Vettä saa joista, järvistä. Kalaa saa joista, järvistä. Tulukset taskuun ja onki käteen ja jonnekin notskapaikalle vain hengailemaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mihin AP kuvittelee tarvitsevansa postimerkkejä, jos on tilanne, jossa yhteiskunnan toiminta on alhaalla.
Ap on boomer. Ymmärrän kyseisen toiminnan jos asuu maaseudulla tai jossain syrjässä. Tampereella ei tarvitse hätävaraa jos ei ole vähävarainen tai asu yksin.
N 60