Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö oikeasti ihmisillä ole hätävaraa .

Vierailija
24.11.2024 |

..kotona??!

Miten voi olla ettei ole varautunut joku?!

Meiltä löytyy aivan kaikki mitä voi vaan tarvita. Lääkkeet, polttoaineet, kaikki ruuat ja juomat, hygienia välineet, käteistä, jalometalleja, postimerkit.. siis ihan kaikki mitä voi vaan kuvitella ja niiden riittävyys on varmasti 3-6kk välillä niin ihmisille kuin lemmikillekkin. Eikä ole kysymys mistään hätävarautumisesta edes meillä vaan ihan normaalin toimivan arjen kannalta kaikkea löytyy ettei tarvi joka päivä hakea jotain kaupasta.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varalla 10 l vettä sekä useampi paketti kaurahiutaleita, papuja, herneitä, makaronia ja kalasäilykkeitä. Kynttilöitä, tulitikkuja ja pellettejä. Isoja muovipussejakin löytyy, sekä kampea pyörittämällä latautuva radio.

Ruumispusseja?

Vierailija
102/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työttömällä hirveästi rahaa ostella ruokaa jemmaan. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta tulee ne loppukuusta syötyä. Kiitos uuden hallituksen. Voisi hallitus luoda niitä työpaikkoja ja ottaa vaikka verotuksen pois työttömyystuesta, silloin jo pärjäisi.

Ei sen mitään luksusta tarvitse olla. Ostat 3 makaroonipussia eurolla, 4 viljan puuropaketin ja kilon riisiä. Etköhän noilla selvinne 3 päivää.

Millä keität kun sähköt poikki?  Vesi voi  loppua  jne. Lämmöt katketa.

Mieti nyt oikein kovasti missä sitä vettä on.... Mistä ihmiset löysivät vettä aikojen alusta ja mitä ihminen teki ensimmäisenä, kun alkoi rakentaa taloa?

Katsoi varvulla kaivon paikan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne postimerkit on selvitetty? Mihin niitä tarvitaan? Mulla on pari lompakossa, olleet monta vuotta.

Hernaritölkkejä on yleensä, nyt vai yksi eli ne kiertävät kyllä. Muusijauhettakin on; kokeilin tehdä siitä muusia, mutta se oli niin mautonta, ettei sitä voi kai kierrättää. No, ehkä se maistuu sitten, kun on nälkä!

Vierailija
104/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään hätävaraa, mutta jo pelkästään pakkasen sisällöllä tämä perhe pysyy kuukauden hengissä.

kuivamuona ja säilykkeenä kun lasketaan yhteen, niin varmaan saadaan toinen kuukausi. Löytyy myös kuivahiivaa, joten jotain saisi jauhoista aikaiseksi. Loput söisi nälkään vaikka veteen sekoitettuna vellinä, jos aivan oikeasti olisi nälkä.

Vierailija
105/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sissikoulutuksen ja tiedän mitä voi syödä nälkään. Homma lähtee jopa puunlehtien syömisestä. Talvella voi syödä havuja. Kummankaan löytäminen Suomessa ei ole vaikeaa.

Vierailija
106/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työttömällä hirveästi rahaa ostella ruokaa jemmaan. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta tulee ne loppukuusta syötyä. Kiitos uuden hallituksen. Voisi hallitus luoda niitä työpaikkoja ja ottaa vaikka verotuksen pois työttömyystuesta, silloin jo pärjäisi.

Ei sen mitään luksusta tarvitse olla. Ostat 3 makaroonipussia eurolla, 4 viljan puuropaketin ja kilon riisiä. Etköhän noilla selvinne 3 päivää.

Millä keität kun sähköt poikki?  Vesi voi  loppua  jne. Lämmöt katketa.

Mieti nyt oikein kovasti missä sitä vettä on.... Mistä ihmiset löysivät vettä aikojen alusta ja mitä ihminen teki ensimmäisenä, kun alkoi rakentaa taloa?

Minua varpu tottelee. Sukuvika.

Vierailija
107/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Ruotsin MSB:n juuri valmistunut ohjebrosyyri, sitä lähetetään juuri kotitalouksiin.

https://www.msb.se/sv/rad-till-privatpersoner/broschyren-om-krisen-elle…

Muilla kielillä (myös suomeksi):

https://www.msb.se/sv/rad-till-privatpersoner/broschyren-om-krisen-elle…

Vierailija
108/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ottaaks joku vastuulleen "postimerkit" hätävarana alotuksen. Multa ei nyt oikeen irtoa enää tänää mitään provoavaa ja aamusta aikasee töihin ni pitäs lopetella tältä päivältä?

T.ap

Vierailija
109/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaurahiutalepkt v. 2000, kuiva tonnikala pukki v. 2023, Buranatkin jo parasta ennen ylittäneet. Eli en todellakaan osta tuollaisia enää lisää kaappeihin kuivumaan. Ihan hullun hommaa

Kotivarassa kierrätetään sitä mitä muutenkin syö.

Tätä mä jaksan ihmetellä. Kaikkialla mainitaan tuo, että kotivaraksi hankitaan sellaista, mitä muutenkin syö ja siten sitä kierrätetään. Meillä vaan ei syödä kotivaraksi mainittavia asioita, tonnikalaa, nötköttiä, purkkihernekeittoa tms. Kaipa noilla meidänkin kotivaroilla muutaman päivän eläisi, mutta aika köyhää olis, näkkileipää, hapankorppua, säilykeananasta, tomaattimurskaa, oliiveita, makaroonia ja nuudeleita. Ja erilaisia pähkinöitä. Syöttejä te ihmiset oikeasti kaikkia tuollaisia valmispastapusseja, niitä hernekeittoja ja muita valmissosekeittoja ym arjessa?

Meillä tosin on pakastin täynnä sieniä, marjoja ja valmiiksi kypsennettyä ruokaa (sen 3 vrk kyllä säilyvät siellä syömäkelpoisina).

Vierailija
110/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt sissikoulutuksen ja tiedän mitä voi syödä nälkään. Homma lähtee jopa puunlehtien syömisestä. Talvella voi syödä havuja. Kummankaan löytäminen Suomessa ei ole vaikeaa.

Oletko kokeillut tuota käytännössä? Kauanko pärjäsit kyseisellä "ruokavaliolla"?

Vierailija
111/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalometallit? Wtf?

Millä käyt kauppaa kun yhteiskunta on romahtanut? Sun op-kortilla ei tee silloin mitään. 

Ruualla ja viinalla. Sun jalometallilla ei tee mitään. 

Luultavasti myös tupakka olisi kysyttyä tavaraa.

Vierailija
112/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varalla 10 l vettä sekä useampi paketti kaurahiutaleita, papuja, herneitä, makaronia ja kalasäilykkeitä. Kynttilöitä, tulitikkuja ja pellettejä. Isoja muovipussejakin löytyy, sekä kampea pyörittämällä latautuva radio.

Mitenkäs keittelet ruokatarpeitasi jos tulee sähkökatko?

Terassilla olevaa kaasugrilliä ja sen sivulevyä nyt ihan ensimmäisenä ajattelin hyödyntää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi