Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö oikeasti ihmisillä ole hätävaraa .

Vierailija
24.11.2024 |

..kotona??!

Miten voi olla ettei ole varautunut joku?!

Meiltä löytyy aivan kaikki mitä voi vaan tarvita. Lääkkeet, polttoaineet, kaikki ruuat ja juomat, hygienia välineet, käteistä, jalometalleja, postimerkit.. siis ihan kaikki mitä voi vaan kuvitella ja niiden riittävyys on varmasti 3-6kk välillä niin ihmisille kuin lemmikillekkin. Eikä ole kysymys mistään hätävarautumisesta edes meillä vaan ihan normaalin toimivan arjen kannalta kaikkea löytyy ettei tarvi joka päivä hakea jotain kaupasta.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ulkomaalaisittain purkkiruokia kaapit ja myös atotalli pullollaan. Ollaan jo ihmeessä tämän purkkiruuan kanssa.

Sitäpaitsi tarjouksista ostetaan aina uutta lisäksi.

Vierailija
82/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalometallit? Wtf?

Millä käyt kauppaa kun yhteiskunta on romahtanut? Sun op-kortilla ei tee silloin mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työttömällä hirveästi rahaa ostella ruokaa jemmaan. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta tulee ne loppukuusta syötyä. Kiitos uuden hallituksen. Voisi hallitus luoda niitä työpaikkoja ja ottaa vaikka verotuksen pois työttömyystuesta, silloin jo pärjäisi.

Ei sen mitään luksusta tarvitse olla. Ostat 3 makaroonipussia eurolla, 4 viljan puuropaketin ja kilon riisiä. Etköhän noilla selvinne 3 päivää.

Millä keität kun sähköt poikki?  Vesi voi  loppua  jne. Lämmöt katketa.

Mieti nyt oikein kovasti missä sitä vettä on.... Mistä ihmiset löysivät vettä aikojen alusta ja mitä ihminen teki ensimmäisenä, kun alkoi rakentaa taloa?

Vierailija
84/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työttömällä hirveästi rahaa ostella ruokaa jemmaan. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta tulee ne loppukuusta syötyä. Kiitos uuden hallituksen. Voisi hallitus luoda niitä työpaikkoja ja ottaa vaikka verotuksen pois työttömyystuesta, silloin jo pärjäisi.

Ei sen mitään luksusta tarvitse olla. Ostat 3 makaroonipussia eurolla, 4 viljan puuropaketin ja kilon riisiä. Etköhän noilla selvinne 3 päivää.

Vähän kuivia on syödä jos ei ole vettä eikä sähköä.

Hae vettä. Suomi on tuhansien järvien maa. Siihen päälle purot, joet, lammet, suot ja lähteet. Kaiva prkl kaivo!

Vierailija
85/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naapurin anoppi hätävarana jos kakki osuu tuulettimeen. Ja tietysti jalometalleja.

T. Ap:n aviomies

Vierailija
86/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaurahiutalepkt v. 2000, kuiva tonnikala pukki v. 2023, Buranatkin jo parasta ennen ylittäneet. Eli en todellakaan osta tuollaisia enää lisää kaappeihin kuivumaan. Ihan hullun hommaa

Kotivarassa kierrätetään sitä mitä muutenkin syö.

En syö mitään säilykkeitä kun vanhenevat kaappiin. Eli millaisen kotivaran tarvitsisin?

Vierailija
87/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on velipuoles hätävarana.

T. Ap

Vierailija
88/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaurahiutalepkt v. 2000, kuiva tonnikala pukki v. 2023, Buranatkin jo parasta ennen ylittäneet. Eli en todellakaan osta tuollaisia enää lisää kaappeihin kuivumaan. Ihan hullun hommaa

En syö mitään säilykkeitä kun vanhenevat kaappiin. Eli millaisen kotivaran tarvitsisin?

Et mitään. On parempi ilman sinua.

Vierailija
89/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitään. On parempi ilman sinua.

Työpaikalla sairaalassa saa onneksi aina ruokaa, huoltovarmuus kunnossa siellä...

Vierailija
90/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalometallit? Wtf?

Millä käyt kauppaa kun yhteiskunta on romahtanut? Sun op-kortilla ei tee silloin mitään. 

No mitä jalometalilla tekee? Auttaako se nälkään, janoon tai kylmään?  

Vierailija
91/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo millaisia koppeja ihmisten asunnoiksi nykyään rakennetaan, niin ei tosiaan ole tarkoituskaan mitään hätävaroja kenenkään säilyttää, eihän niihin miniluukkuihin mahdu edes normaalit käyttötavarat.

Eipä ole tiloja säilytelläo 10 litroja vettä saatikka ylimääräisiä säilykkeitä.

Vierailija
92/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalometallit? Wtf?

Ruualla ja viinalla. Sun jalometallilla ei tee mitään. 

Vierailija
93/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rojua on turha kerätä kaappehin, koska kriittiset tekijät ovat sähkö ja jätehuolto. Pitkät sähkökatkot kylmettävät kämpät ja vessa ja vedentulo lakkaa toimimasta. Yli miljoona suomalaista asuu kerrostaloissa ja em.puutteet koskettavat heti. 

Siihen on jo annettu ohjeistus. Muovipussi pöntönreunoille ja paskat siihen. Sitten pussi taloyhtiön roskikseen. Sitten kun se täyttyy, niin suojattuun varastoon, jne. riippuen siitä mikä vuodenaika ja kriisin kesto on. Ei tarvitse aina olettaa, että kysymys on kuukausista. Lyhyet katkot menee noin.

Jos Suomi yhteiskuntana sössii asiat niin, että jokin kriisitilanne iskee päälle, minä menen kadulle paskomaan. Haistattelen takaisin.

Vierailija
94/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ja kikhernesäilykkeitä on. Teen aina välillä kikhernekastiketta, joten niitä tulee käytettyä ja ostan aina uutta tilalle. 

Vierailija
95/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varalla 10 l vettä sekä useampi paketti kaurahiutaleita, papuja, herneitä, makaronia ja kalasäilykkeitä. Kynttilöitä, tulitikkuja ja pellettejä. Isoja muovipussejakin löytyy, sekä kampea pyörittämällä latautuva radio.

Mitenkäs keittelet ruokatarpeitasi jos tulee sähkökatko?

Vierailija
96/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pakastin täynnä. Teherään vaikka pihvit grillikatoksessa ekana päivänä pois. Jos on talvi ne ei sula, jollei sulata.

Vierailija
97/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varalla 10 l vettä sekä useampi paketti kaurahiutaleita, papuja, herneitä, makaronia ja kalasäilykkeitä. Kynttilöitä, tulitikkuja ja pellettejä. Isoja muovipussejakin löytyy, sekä kampea pyörittämällä latautuva radio.

Mitenkäs keittelet ruokatarpeitasi jos tulee sähkökatko?

Puuhella, nuotio, retkikeitin...

Vierailija
98/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just kilon jalometallia, mitä nyt sitte?

Vierailija
99/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön tällä hetkellä sitä hätävaraa. Sit jos tulee kriisi, on ruvettava loottaamaan.

Vierailija
100/112 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minua naurattaa ihmiset, joilla on tyyliin makaronia, kaurahiutaleita, mutta ei vettä. Entä, jos ei ole sähköä, vesihanasta ei tule mitään tai ilma-aukot (mukaanlukien savuhormi) pitää sulkea? Vesi, patterit, lamput/kynttilät ja radio ovat tärkeä osa kotivaraa. Myös hedelmäpiltit ja valmispuurot on hyviä eikä tarvitse keitellä niitä. Se vesi kuluu äkkiä, vaikka olisi varautunut. Puhumattakaan, jos ei ole.

Minua naurattaa ihmiset, jotka eivät osaa hakea vettä lähteestä, lammesta tai järvestä. Sen voi keittää. Retkikeittimet ja nuotiot on keksitty.

Jos on jotain myrkkykaasua ulkoilma täynnä eikä saa kotoa poistua niin ei voi lähteä lähimmälle järvelle 10 kilometrin päähän retkikeittimen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi