Eikö oikeasti ihmisillä ole hätävaraa .
..kotona??!
Miten voi olla ettei ole varautunut joku?!
Meiltä löytyy aivan kaikki mitä voi vaan tarvita. Lääkkeet, polttoaineet, kaikki ruuat ja juomat, hygienia välineet, käteistä, jalometalleja, postimerkit.. siis ihan kaikki mitä voi vaan kuvitella ja niiden riittävyys on varmasti 3-6kk välillä niin ihmisille kuin lemmikillekkin. Eikä ole kysymys mistään hätävarautumisesta edes meillä vaan ihan normaalin toimivan arjen kannalta kaikkea löytyy ettei tarvi joka päivä hakea jotain kaupasta.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä löytyy runsas kotivara kun asutaan maalla mutta en minäkään ymmärrä mihin postimerkkejä tarvitaan kotivarassa? Voitko ap valottaa asiaa vähän enemmän? Mitä ihmettä teet postimerkeillä?
No niitä voi vaikka imeskellä ajankuluksi.
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työttömällä hirveästi rahaa ostella ruokaa jemmaan. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta tulee ne loppukuusta syötyä. Kiitos uuden hallituksen. Voisi hallitus luoda niitä työpaikkoja ja ottaa vaikka verotuksen pois työttömyystuesta, silloin jo pärjäisi.
Ei sen mitään luksusta tarvitse olla. Ostat 3 makaroonipussia eurolla, 4 viljan puuropaketin ja kilon riisiä. Etköhän noilla selvinne 3 päivää.
en pysty syömään kotimaisia viljoja. Missä toi riisi keitetään, jos sähköt pois?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mihin AP kuvittelee tarvitsevansa postimerkkejä, jos on tilanne, jossa yhteiskunnan toiminta on alhaalla.
Liimaan ne itteeni ja lähetän itseni austraaliaan. Paljon halvempi ku normi lento lippu.
T.ap
Ei meillä kyllä ole. Toki nyt ruokaa on aina sen verran, että kolme päivää hengissä säilyy (senhän selviää vaikka syömättä tosin).
Ehkä noita vesitonkkia voisi joskus pari kotiin raahata kaupasta.
Passit meillä on aina kunnossa, koska jos sota tulee niin kyllä me ollaan rajalla eikä kellarissa. (Pääsi sieltä sit johonki tai ei).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työttömällä hirveästi rahaa ostella ruokaa jemmaan. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta tulee ne loppukuusta syötyä. Kiitos uuden hallituksen. Voisi hallitus luoda niitä työpaikkoja ja ottaa vaikka verotuksen pois työttömyystuesta, silloin jo pärjäisi.
Mutta sullahan on hätävara. Niitähän käytetään ja tilalle ostetaan uutta. Eikä säilytetä niin että päiväykset menee.
Muuta hätävaraa ei ole kuin wc-paperia takapuolen pyyhkimiseen, kun hätä iskee.
Mulla ei ollu vesitonkkaa ni nappasin Teboilin roskiksesta pari 5lutran tonkkkaa. Täytin ne vetelä ja mut vähä hais paha ku ois pitani pestä ekakx. Mut joon kuitekmi siitä ja nyt vahgä huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen odotellut sitä kriisiä jo 60 vuotta. En jaksa enää odotella. Huomasin että kännykkä on oiva väline kun kaiken saa kotiin. Oli meillä kerran kotivara ja syötiin kaikki eikä uutta tullut.
Ei taida kotiin saada mitään kun on kriisi. Ei ne kotiinkuljetukset ym woltit silloin toimi. Saati että on sähköä tai hanasta tulisi vettä,tai vessasta menisi. Sehän ei kai ole mikään lakko tilanne. Mutta toivotaan että ei ikinä tule sitä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen odotellut sitä kriisiä jo 60 vuotta. En jaksa enää odotella. Huomasin että kännykkä on oiva väline kun kaiken saa kotiin. Oli meillä kerran kotivara ja syötiin kaikki eikä uutta tullut.
Ei taida kotiin saada mitään kun on kriisi. Ei ne kotiinkuljetukset ym woltit silloin toimi. Saati että on sähköä tai hanasta tulisi vettä,tai vessasta menisi. Sehän ei kai ole mikään lakko tilanne. Mutta toivotaan että ei ikinä tule sitä tilannetta.
Eikö Wolt toimi silloinkin, kun on jo sota menossa? Ei maahanmuuttajat malta lopettaa ruoan toimittamista orjapalkoilla silloinkaan!
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa ihmiset, joilla on tyyliin makaronia, kaurahiutaleita, mutta ei vettä. Entä, jos ei ole sähköä, vesihanasta ei tule mitään tai ilma-aukot (mukaanlukien savuhormi) pitää sulkea? Vesi, patterit, lamput/kynttilät ja radio ovat tärkeä osa kotivaraa. Myös hedelmäpiltit ja valmispuurot on hyviä eikä tarvitse keitellä niitä. Se vesi kuluu äkkiä, vaikka olisi varautunut. Puhumattakaan, jos ei ole.
Sähkökatkon tullen kaupan ovet ei aukea eikä maksujärjestelmä toimi. Pieni määrä käteistä on aina hyvä olla.
Käteiselläkö se kaupan ovi aukeaa? Tai maksujärjestelmät saa toimimaan, kun seteliä vilauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Wolt toimi silloinkin, kun on jo sota menossa? Ei maahanmuuttajat malta lopettaa ruoan toimittamista orjapalkoilla silloinkaan!
Ajattele tovi taaksepäin,eli kuka ne ruuat tekee . Jos on akuutti tilanne siellä missä olet.
Rojua on turha kerätä kaappehin, koska kriittiset tekijät ovat sähkö ja jätehuolto. Pitkät sähkökatkot kylmettävät kämpät ja vessa ja vedentulo lakkaa toimimasta. Yli miljoona suomalaista asuu kerrostaloissa ja em.puutteet koskettavat heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa ihmiset, joilla on tyyliin makaronia, kaurahiutaleita, mutta ei vettä. Entä, jos ei ole sähköä, vesihanasta ei tule mitään tai ilma-aukot (mukaanlukien savuhormi) pitää sulkea? Vesi, patterit, lamput/kynttilät ja radio ovat tärkeä osa kotivaraa. Myös hedelmäpiltit ja valmispuurot on hyviä eikä tarvitse keitellä niitä. Se vesi kuluu äkkiä, vaikka olisi varautunut. Puhumattakaan, jos ei ole.
Sähkökatkon tullen kaupan ovet ei aukea eikä maksujärjestelmä toimi. Pieni määrä käteistä on aina hyvä olla.
Käteiselläkö se kaupan ovi aukeaa? Tai maksujärjestelmät saa toimimaan, kun seteliä vilauttaa?
Musta pörssi toimii varmaan käteisellä.( Ei se entinen samanniminen kauppa.)
Niin, mutta maalla asuvat ovat varautuneet, on vettä, sähköä, polttoainetta, aseet, ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen mitään luksusta tarvitse olla. Ostat 3 makaroonipussia eurolla, 4 viljan puuropaketin ja kilon riisiä. Etköhän noilla selvinne 3 päivää.
en pysty syömään kotimaisia viljoja. Missä toi riisi keitetään, jos sähköt pois?
-eri
Nuotiolla, retkikeittimellä, puuhellalla jne. Liottaminen lyhentää keittoaikaa. Meillä on kerrostalon pihassa yhteinen grillaus- ja nuotiopaikka ihan kaupungin vuokrataloissa. Eikö teillä ole? Eiköhän noita yhteisiä keittopaikkoja löydy. Retkipolkujen nuotiopaikatkin ovat käytettävissä. Osta sitten sitä mitä pystyt syömään tai kuole nälkään.
Vierailija kirjoitti: Minua naurattaa ihmiset, joilla on tyyliin makaronia, kaurahiutaleita, mutta ei vettä. Entä, jos ei ole sähköä, vesihanasta ei tule mitään tai ilma-aukot (mukaanlukien savuhormi) pitää sulkea? Vesi, patterit, lamput/kynttilät ja radio ovat tärkeä osa kotivaraa. Myös hedelmäpiltit ja valmispuurot on hyviä eikä tarvitse keitellä niitä. Se vesi kuluu äkkiä, vaikka olisi varautunut. Puhumattakaan, jos ei ole.
Minua naurattaa ihmiset, jotka eivät osaa hakea vettä lähteestä, lammesta tai järvestä. Sen voi keittää. Retkikeittimet ja nuotiot on keksitty.
Ei kai, ei minulla oikein kaljat säily vaikka yritän välillä varastoida.
Hyvä kun sulla ap on noita lääkkeitä, niitä kuluu varmaan aikamoisia määriä.
Vierailija kirjoitti:
Rojua on turha kerätä kaappehin, koska kriittiset tekijät ovat sähkö ja jätehuolto. Pitkät sähkökatkot kylmettävät kämpät ja vessa ja vedentulo lakkaa toimimasta. Yli miljoona suomalaista asuu kerrostaloissa ja em.puutteet koskettavat heti.
Siihen on jo annettu ohjeistus. Muovipussi pöntönreunoille ja paskat siihen. Sitten pussi taloyhtiön roskikseen. Sitten kun se täyttyy, niin suojattuun varastoon, jne. riippuen siitä mikä vuodenaika ja kriisin kesto on. Ei tarvitse aina olettaa, että kysymys on kuukausista. Lyhyet katkot menee noin.