Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei pue lapsia juhliin asianmukaisesti?

Vierailija
24.11.2024 |

Esimerkiksi syntympäiville, häihin, hautajaisiin tai muihin perhejuhliin.

Syntymäpäiville joidenkin lapsen ilmestyy arkivaatteissa ja hautajaisissa on joku pinkki tai violetti mekko yllä.

Kommentit (561)

Vierailija
121/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut kerta, kun olen alaikäisen lapsen pukeutumista ihmetellyt oli se, kun mieheni 17-v tytär ilmestyi lapsemme ristiäisiin kauhtunut nyppyinen kotivillatakki päällä ja nuhjufarkut jalassa, krapulassa ja naama väärässä. Hyvin kyllä osasi meikata ja laittautua fiksusti ihan vaan kouluun mennessään. Ajattelin tuolloin, että kun hän menee naimisiin, teen samat hänelle, mikäli erehtyy minut häihinsä kutsumaan.

Miksi? Itse menisin kyllä tälläytyneenä.

Vierailija
122/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaapa googlehakuun 'musta lasten mekko'. Edullisia h&m, cobus jne mekkoja tulee. Noita varmasti pyörii kirppareillakin, kun/jos tosiaan ovat kertakäyttöisiä

Mutta laitapa "musta lasten puku." Puvun kanssa kuuluu olla myös kauluspaita ja siistit kengät, ei lenkkarit. 

Tytöille löytyy aina helpommin ja halvemmalla kuin pojille. Niin arkivaatteissa kuin juhlavaatteissa naisilla on valikoimaa enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tarvi olla rikas ostaakseen kivat juhlavaatteet vaikka kirpparilta. Lapsi tarvitsee joka tapauksessa siistimmät vaatteet erilaisiin juhlatilaisuuksiin."

Miksi lapsi *tarvitsee* sellaiset? 

Vierailija
124/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut kerta, kun olen alaikäisen lapsen pukeutumista ihmetellyt oli se, kun mieheni 17-v tytär ilmestyi lapsemme ristiäisiin kauhtunut nyppyinen kotivillatakki päällä ja nuhjufarkut jalassa, krapulassa ja naama väärässä. Hyvin kyllä osasi meikata ja laittautua fiksusti ihan vaan kouluun mennessään. Ajattelin tuolloin, että kun hän menee naimisiin, teen samat hänelle, mikäli erehtyy minut häihinsä kutsumaan.

Teet vain itsestäsi nolon. Jos siis todella alennut teinin käytöksen tasolle ja ilmestyt jonkun häihin tällä tyylillä. 

Vierailija
125/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaapa googlehakuun 'musta lasten mekko'. Edullisia h&m, cobus jne mekkoja tulee. Noita varmasti pyörii kirppareillakin, kun/jos tosiaan ovat kertakäyttöisiä

Tarvii myös kengät ja sukkikset. 

Ehkä sulle satanen lapsen juhlavarustuksesta on pieni raha, mutta entäpä kun joutuu hankkimaan useammalle kuin yhdelle. Aivan taatusti ei käy sellainen flaksi, että löytää kirpparilta juuri oikeaa kokoa, ja oikeaan aikaan, etenkin kun joku hautajaiset tulee aina yllättäin. 

Vierailija
126/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvi olla rikas ostaakseen kivat juhlavaatteet vaikka kirpparilta. Lapsi tarvitsee joka tapauksessa siistimmät vaatteet erilaisiin juhlatilaisuuksiin."

Oppiakseen erottamaan arjen ja juhlan.

Juhlantuntu tulee kodin koristelemisesta, miksi ei juhlan tuntu tulisi siitäkin, että päällä on ihan erityiset vaatteet? Ymmärrän, että iso osa köyhälistöstä ei tätä ymmärrä, koska heille koko elämä on yhtä juhlaa eli kun tili tulee, niin se käytetään samantien, koska nyt meillä on rahaa. Sitten ollaankin taas seuraavat 29 päivää leipäjonossa, koska ollaan köyhuä.

Vierailija
127/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole aikaa, energiaa tai rahaa lasten juhlavaatteisiin, vaan mieluimmin panostavat arjen pyöritykseen esim. kuravaatteisiin, lapsen kasvatukseen, harrastuksiin jne. 

Ja moni yrittää kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän ja ympäristöasiat tärkeitä, sekin on elämässä yksi arvo ja valinta. 

Ja lasten juhlapukeutuminen ei ole niin tärkeää, kunhan on puhdasta ja ehjää päällä. Ja mitä tulee ap. ihmetykseen violetin värisestä vaatteesta hautajaisissa, violetti on perinteisesti ollut hautajaisissa  surun väri. Ja sopii hautajaisiin erinomaisesti. 

Arjen pyöritys ja juhlavaatteiden ostaminen kirppikseltä eivät sulje toisiaan pois kuin ehkä pahasti masentuneella tai burn outissa. Samalla kun ostaa niitä kurahousuja kirppikseltä voi napata mukaansa sen valkoisen paidan eurolla. Ei haittaa vaikka se olisi vähän iso vielä, on sitten valmiina kun tarvitaan. Mite  vähän energiaa ihmisillä oikein on? Ehjyys ja puhtaus on ihan lähtöstandardit, ei kai sellaista tarvitse mainita? 

Vierailija
128/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvii myös kengät ja sukkikset. 

Ehkä sulle satanen lapsen juhlavarustuksesta on pieni raha, mutta entäpä kun joutuu hankkimaan useammalle kuin yhdelle. Aivan taatusti ei käy sellainen flaksi, että löytää kirpparilta juuri oikeaa kokoa, ja oikeaan aikaan, etenkin kun joku hautajaiset tulee aina yllättäin. 

Seli seli seli seli... Oli mikä tahansa asia, köyhä keksii ongelman miksei mikään ikinä koskaan onnistu. Alleviivaatte täällä oikein käsitystä, että köyhä = tyhmä.

Täällä on rautalangasta väännetty moneen kertaan, mutta et vain hoksaa. Ei voi yhdellekään normaaliälyiselle joka vuosi tulla yllätyksenä juhlavaatteiden tarve muutamasti vuodessa. Joka vuosi on joulujuhlat, kevätjuhlat, usein jokin muukin juhla. Miksei voi hommata sitä vaatetusta ajoissa kun sopiva halpa vaate osuu kohdalle? Kasvuvara ei haittaa kun seuraavanakin vuonna on juhlat. Köyhä on köyhä iänkaiken, koska ei vaan osaa alkeellisintakaan ongelmanratkaisua tai ennakointia. Lapsia käy sääliksi kun on noin tolkuttoman yksinkertaiset lähtökohdat.

Vierailija
129/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta laitapa "musta lasten puku." Puvun kanssa kuuluu olla myös kauluspaita ja siistit kengät, ei lenkkarit. 

Tytöille löytyy aina helpommin ja halvemmalla kuin pojille. Niin arkivaatteissa kuin juhlavaatteissa naisilla on valikoimaa enemmän. 

Esim Halpa-Hallissa on tosi halpoja poikien mustia pukuja. Itse ostin 10 veelle lindexin aletangosta vitosella mustan pikkutakin ja kirpputorilta musta housut pariksi.

Vierailija
130/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun miettii vieraana joihinkin juhliin menoa ja sitä rahamäärää mikä pitäisi tuhlata esim jonkun syntymäpäiville hienoihin vaatteisiin, lahjaan, matkoihin jne. Saatikka häihin tai hautajaisiinmeno toiselle paikkakunnalle ja kaikki ne kulut pienipalkkaista työtä tekevälle niin valitsen olla menemättä. En näin järkytä parempaa juhlaväkeä vanhoilla vaatteillani. 

Tarvitset joka juhliin uudet vaatteet? 

Vierailija
131/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan pukua? Siistit tummat housut tai shortsit käy aivan hyvin, lisäksi kauluspaita ja rusetti. Puhtaat tennarit on ok tai hm kangaskengät, eipä montaa euroa maksa. Taikka neulepaita.

Vierailija
132/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän lapsillanne on oppimishäiriöitä, niin ei se tarkoita että kaikkien muidenkin lapsilla on.

Vierailija
133/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän lapsillanne on oppimishäiriöitä, niin ei se tarkoita että kaikkien muidenkin lapsilla on.

Vastaatko noin myös kun joku sanoo, että lapselle tarvitaan kirjoja oppiakseen lukemaan? 

Vierailija
134/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen usein ihmetellyt. Minut puettiin lapsena aina asiallisesti ja tilanteen mukaisesti. Tästä olen oppinut miten tietyissä tilanteissa pukeudutaan, milloin on ok mennä neuleessa, hupparissa tai farkuissa ja milloin vaaditaan ns asiallisempaa päälle. Myöskin kengät ja takki tilanteen mukaan. Ei ole tyylikästä mennä mekossa, jonka päällä on tuulitakki ja kenkinä jotkut kauhtuneet lenkkarit.

Jatkan vielä- omille lapsilleni (poikia) olen ostanut syntymäpäiville ja koulun juhliin siistit rennot pellavapaidat ja chinot..Näiden kanssa käy myös siistit vaaleat nahkatennarit. Tällaisia kokonaisuuksia löytyy kirpparilta ja toristakin tennareita lukuun ottamatta, joten ei ole hinnasta kiinni.

Mikäs juhlapukeutuminen tuo on? Mun pojalla on ollut puku neljävuotiaasta asti ja osaa myös etiketin (esim. puvun takkia ei oteta pois häissä ennenkuin sulhanen riisuu omansa)

Vierailija
135/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen usein ihmetellyt. Minut puettiin lapsena aina asiallisesti ja tilanteen mukaisesti. Tästä olen oppinut miten tietyissä tilanteissa pukeudutaan, milloin on ok mennä neuleessa, hupparissa tai farkuissa ja milloin vaaditaan ns asiallisempaa päälle. Myöskin kengät ja takki tilanteen mukaan. Ei ole tyylikästä mennä mekossa, jonka päällä on tuulitakki ja kenkinä jotkut kauhtuneet lenkkarit.

Jatkan vielä- omille lapsilleni (poikia) olen ostanut syntymäpäiville ja koulun juhliin siistit rennot pellavapaidat ja chinot..Näiden kanssa käy myös siistit vaaleat nahkatennarit. Tällaisia kokonaisuuksia löytyy kirpparilta ja toristakin tennareita lukuun ottamatta, joten ei ole hinnasta kiinni.

Mikäs juhlapukeutuminen tuo on? Mun pojalla on ollut puku neljävuotiaasta asti ja osaa myös etiketin (esim. puvun takk

Puku koulun juhliin? Just joo.

Vierailija
136/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaatko noin myös kun joku sanoo, että lapselle tarvitaan kirjoja oppiakseen lukemaan? 

En, koska se pitää paikkaansa.

Vierailija
137/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs juhlapukeutuminen tuo on? Mun pojalla on ollut puku neljävuotiaasta asti ja osaa myös etiketin (esim. puvun takk

No kaikki eivät ole sinun kaltaisia monivammaisia.

Vierailija
138/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs juhlapukeutuminen tuo on? Mun pojalla on ollut puku neljävuot

Itsenäisyyspäivä, joulujuhla, kevätjuhla. Miksi ei, pukeutuvathan vanhemmatkin sinne juhlavammin. Pojalla on ollut vähintään siistit farkut, kauluspaita, juhlakengät ja pikkutakki. Ei aina laita solmiota.

Vierailija
139/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ketjussa ole taas kerran tullut selväksi, että mitä tyhmempi vanhempi,sitä rähnäisempi lapsi.

Koulutettu ja hyväosainen väki ymmärtää automaattisesti huolehtia juhlapukeutumisesta. Tyhmempi, köyhempi ja kouluttamaton w t - sakki ei ymmärrä, vaikka asiaa miten selittäisi. Eikä se ero ymmärryksessä rajoitu vain vaatteisiin. Ihan kaikki on näille vaikeaa.

Vierailija
140/561 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppiksellähän löytyy aina sopivasti tarvittu vaatekappale oikeassa koossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi