Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei pue lapsia juhliin asianmukaisesti?

Vierailija
24.11.2024 |

Esimerkiksi syntympäiville, häihin, hautajaisiin tai muihin perhejuhliin.

Syntymäpäiville joidenkin lapsen ilmestyy arkivaatteissa ja hautajaisissa on joku pinkki tai violetti mekko yllä.

Kommentit (561)

Vierailija
441/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. On ihan ok antaa lapsen päättää tietyissä rajoissa pukeutumisestaan, mutta vaarin hautajaiset ei ole se tilaisuus, jossa lapsi itse päättää. Uniikki lumihiutale ei mene siitä rikki, jos joutuu laittamaan mekon kanssa valkoiset sukkikset eikä pinkkejä pitkiksiä. Tilaisuus on myös oiva paikka opetella etikettiä.

No, lähinnä vanhempien häpeähän tämä on.

T. Lapsensa aina kauniisti ja asiallisesti pukenut

Etiketin mukaan lasten hautajaispukeutuminen on hyvin vapaata, eikä varsinkaan lasten kohdalla ole määritetty mitään tiettyä väriä mihin lasten pitäisi pukeutua. Kannattaa opetella se etiketti.

On tyylitajua tai ei ole. Tyylitajua voi myös opetella ja opettaa. Lähinnä naurattaa miehen siskon lasten tyylitajuton pukeutuminen, joka selvästi periytyy äidin puolelta.

Ja etiketistä. Meillä päin on tapana pukea juhliin lapsetkin kauniisti ja tyylikkäästi. Jossain toisaalla näköjään lapsien pukeutumisella ei ole väliä, okei, näin voi olla sinun mielestä, mutta kyllä sillä oikeasti on.

Vierailija
442/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. On ihan ok antaa lapsen päättää tietyissä rajoissa pukeutumisestaan, mutta vaarin hautajaiset ei ole se tilaisuus, jossa lapsi itse päättää. Uniikki lumihiutale ei mene siitä rikki, jos joutuu laittamaan mekon kanssa valkoiset sukkikset eikä pinkkejä pitkiksiä. Tilaisuus on myös oiva paikka opetella etikettiä.

Etiketin mukaan lasten hautajaispukeutuminen on hyvin vapaata, eikä varsinkaan lasten kohdalla ole määritetty mitään tiettyä väriä mihin lasten pitäisi pukeutua. Kannattaa opetella se etiketti.

On tyylitajua tai ei ole. Tyylitajua voi myös opetella ja opettaa. Lähinnä naurattaa miehen siskon lasten tyylitajuton pukeutuminen, joka selvästi periytyy äidin puolelta.

Tyylitajua on monenlaista. Mielestäni ei ole hyvää tyylitajua arvostella toisten ihmisten lasten vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten murrosikä...

Vierailija
444/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes vienyt lapsia juhliin.

syttäreillä lapset leikkivät keskenään.

Hautajaisiin en myös vienyt

Vierailija
445/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajatelleeni joskus, että miksi lapsilla on niin rumia kenkiä juhlissa. 

No, en ihmettele enää. Ei olis ollut mitään järkeä ostaa 2 vuotiaalle marraskuussa syntymäpäiville juhlakenkiä tai edes siistimpiä lenkkareita.

Vierailija
446/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin synttäreille täytyy olla jotenkin erityisesti pukeutunut? Toisten lasten synttäreille vai? Hautajaiset ovat eri juttu.

Vierailija
447/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne aika koomisia hautajaisissa, kun saattoväellä on päällään pieneksi jääneitä vaatteita. Mies ei saa tumman puvun takkia napitettua ja naisen jenkkakahvat ja allit pursuilevat kireissä vaatteissa.

Ihmiset käyttävät harvoin mustia tai tummia vaatteita, niin on selvää, että ne jossain vaiheessa käyvät pieniksi. Jos lapselle tänään sopii istuvat vaatteet, niin vuoden kuluttua ne ovat liian pieniä päälle puettaviksi.

Vierailija
448/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki aikuisetkaan pukeudu... Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Vierailija
449/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukisi pukua pojalle synttäreille, hautajaisiin kyllä ja tytöllä voi olla hautajaisissa värikästäkin, just lilaa tai sinistä tai muuta sävyä ja jotain mustaa. Synttäreille pojalle siistit vaatteet, ehkä hänen lempipaita ja suorat housut/golleget tytölle mekko tai hame.....

Vierailija
450/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei ymmärrä tai välitä.

Vierailija
451/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa jos googlaat etiketti ja lasten hautajaisiin pukeutuminen niin on ihan selkeät ohjeet: Lapsilla ja nuorilla pukukoodi on vapaamuotoisempi, ja siisti vaatetus on riittävä. Tummia sävyjä suositaan, mutta musta väri ei ole välttämätön. Lapsella voi olla päällä esimerkiksi tummansiniset housut tai hame ja valkoinen paita. Kenkinä toimivat tummat kävelykengät tummien sukkien kanssa.

Itse olen sitä koulukuntaa ettå ennemmin ihmettelen, ettei aikuisilla ihmisillä ole edes sitä yhtä "mustaa trikoomekkoa" - kukaan ei muista mitä sinulla oli päälläsi, PAITSI jos se on räikeästi etiketin vastaista. Itse jouduin ostamaan appiukon hautajaisiin mustan mekon 30-vuotta sitten (aikuisiän ekat hautajaiset). Se oli vielä ns mammamekko koska olin 8kk raskaana. Vielä tänä vuonnakin olen mennyt sen kanssa hautajaisiin, koska kunhan se 'sopii etikettiin' eikä pistä silmään (esim glitterkimallus /niin lyhyt että stringit vilkkuu) niin kukaan ei muista (tai ne jotka kiinnittävät huomiota eivät ole siellä suremassa vainajaa, vaan ainoastaan tarjoilun perässä...)

Vierailija
452/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin synttäreille täytyy olla jotenkin erityisesti pukeutunut? Toisten lasten synttäreille vai? Hautajaiset ovat eri juttu.

Esim isomummon 90v synttäreille. 

sekin on tärkeää tapakasvatusta, että kun mennään juhliin, pukeutuminen on "päivänsankari huomioiden" eli joku 90v mummeli niin ei mitään discobilehile-f"ckme vaatetusta kenellekään.

Linnan Juhliin on tarkka etiketti

Hautajaisiin mennään tummissa, mielellään mustissa vaatteissa. Ei ainakaan missään "iloisissa kimalteissaä

sitten taas kaverin 10v futissynttärit niin kuka tollo pukee sinne jonkun puvun päälle?

Jos menet juhliin niin pukeudut se kyseisen juhlan vaatimalla arvokkuudella ja tilannetajulla.

Tai sitten et mene lainkaan.

Vierailija
453/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hautajaissa ei ainakaan tulla käyttämään mustia vaatteita, vaan värikkäitä.

Vierailija
454/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia ja varsinkaan huonokäytöksisiä lapsia mihinkään juhliin kodin ulkopuolella ! He pilaavat vaan muiden AIKUISTEN HENKILÖIDEN tunnelman yms. Lapset kotiin !!!!!! Voi hankkii lapsenvahdin siks aikaa, ku ite o veke juhlis. Ja nii, et tytölle tyttö/nainen ja pojalle poika/mies. 

Huonokäytöksisest aikuiset voivat myös jäädä pois juhlista.

Vierailija
455/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen,että lapsi ei ole sopivasti puettu tilanteeseen nähden,voi olla monta syytä. lapsen vanhemmilla ei ole varaa juhlavaatteisiin, mutta lapsi silti haluaa osallistua. Meillä oli lapsen kanssa ongelmana, kun hän ei halunnut pukeutua juhlavaatteisiin, vaikka ne oli ostettu sitä varten. Hän halusi ylleen juuri ne samat vaatteet, joissa hän oli koulussa. Niin se vaan oli, että juhlavaatteet töröttivät vaatekaapissa ja lapsi oli juhlissa arkiasussa. Pääasian pitäisikin olla muissa arvoissa, kun pukeutumisessa. Lapsi nautti enempi toisten kanssa leikkimisestä,kuin juhlavaatteista ja se suotakoon heille.

Vierailija
456/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksa kiinnostaa.

Vierailija
457/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Vanhempien häpeä on se, että kuvittelee, että lapsen pitäisi mennä just sen mukaan mitä tiukkapipot "etiketin"valvojat kuvittelee. Oikeesti, mistä koloista näitä tällaisia oikein kömpii esiin?

Vierailija
458/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähävaraisen, neljän lapsen yksinhuoltajaäidin lapsi, mutta aina meillä oli juhliin siistit ja juhlavat vaatteet kaikilla. Äiti myös järjesti aina hyvät joulut, synttärit ym. juhlat meille lapsille, vaikka rahaa ei paljon ollutkaan. Välillä olen ihmetellyt, miten hän sen teki. Mutta eipä siihen aikaan rahat menneet omaan ulkonäköön tai baareihin. Itseensä hän käytti ylipäätään hyvin vähän rahaa, vaikka olisi todella sellaista ansainnut

Vierailija
459/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa jos googlaat etiketti ja lasten hautajaisiin pukeutuminen niin on ihan selkeät ohjeet: Lapsilla ja nuorilla pukukoodi on vapaamuotoisempi, ja si

Minulla ei ole "edes sitä yhtä mustaa mekkoa", koska en ole sellaista tarvinut. Minulla on kuita juhlavaatteita jotka sopivat myös hautajaisiin, vaikka eivät mustia olekaan.

Vierailija
460/561 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylitaju? Give me a break. Naurat siis lapsille? Se vasta onkin tyylikästä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän