Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät ajattelevat eri tavalla

Vierailija
23.11.2024 |

Varoitus: sisältää yleistämistä, joka kuitenkin pätee moneen. Kaikkiin ei päde, minulla on köyhiä kavereita joihin ei päde yksikään näistä.

Asuttuani köyhällä ja varakkaiden alueella, erot ovat selkeitä. Todella moneen entiseen naapuriini pätevät mm. nämä:

1. Kaikki on vaikeaa

Kun pitäisi tehdä jotain, aina on joku ongelma. En voi treenata koska ei ole varaa salikorttiin, en voi liikkua luonnossa kun ei ole varaa retkeilykenkiin, en voi syödä terveellisesti kun ei ole rahaa kunnon ruokaan jne. Ei siis voi treenata kotona, eikä liikkua metsässä hyväkuntoisilla poluilla normikengillä, eikä ostaa edullisia juureksia kun niitä ei saa valmistettua mikrossa. 

2. Mikään ei kannata

Työ ei kannata kun porvari huijaa ja menee tuet jos tekee jotain.

3. Kaikki on jonkun muun syytä

Ylensä hallituksen tai porvarien. Senkin huomaa, että ollaan tosi puolustuskannalla koko ajan. Heti piikit pystyssä että syytätkö jostain.

4. "Ei ole mun hommani"

Jos asuinalue on epäviihtyisä, kukaan ei tee sille mitään koska se on jonkun muun homma. Jos ei ole, sitten se ei ole kenenkään homma. Ei kiinnosta vaikka se olisi oma etu jos viihtyisyys paranisi.

5. Kuka kuuseen kurkottaa...

Oikein haetaan sitä kun joku epäonnistuu. Tiesin että se retkahtaa taas, ei siitä mitään tule. Tiesin että nuo eroavat, eivät sopineet yhteen, mitä minä sanoin. Noin siinä käy kun tekee p*skatöitä, potkut saa ja rikkinäisen selän.

6. "Mennään tupakille"

Röökit sauhuavat, vaikka rahaa ei kuulemma ole.

7. Kehonkieli

Tämä ei ole varsinaisesti ajattelemista, mutta vaikuttaa alitajuisesti. Ero on aika kokonaisvaltainen. Ihmisten kehonkieli on masentunutta ja alistunutta. Ihmiset liikkuvat maleksien ja tuijottelevat maahan

Tavallaan pystyy ymmärtämään, miksi lähiöstä voi olla hankala nousta, kun niin monien ystävien ja naapurien ajatuskulttuuri on tällainen.

Kommentit (358)

Vierailija
141/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuilla oli 2 vuotta vanha lämminvesivaraaja joka alkoi vuotamaan. Ei saa korvausta eli pitää maksaa itse uusi. Noissa on kuulemma nykyään kiinalaiset sisäosat eikä ne kestä 20-30 vuotta niinkuin ennen. 

Vierailija
142/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko. Vakuutuksissa on ikäpoistot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuilla oli 2 vuotta vanha lämminvesivaraaja joka alkoi vuotamaan. Ei saa korvausta eli pitää maksaa itse uusi. Noissa on kuulemma nykyään kiinalaiset sisäosat eikä ne kestä 20-30 vuotta niinkuin ennen. 

ei sulla ole mitään tuttuja eikä ystäviä.kaikki vetää turpaa  tollaista jankuttaja kusipäätä.

Vierailija
144/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko. Vakuutuksissa on ikäpoistot. 

Jos korvaisi niin kukaan ei maksaisi putkiremonttia itse. 

Vierailija
145/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos korvaisi niin kukaan ei maksaisi putkiremonttia itse. 

Ja vakuutusyhtiöt olisi konkurssissa, jos joutuisi maksamaan kaikille putkiremontit. 

Vierailija
146/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvun taloon oli kattoremontti maksanut 23000 euroa, kun oli asbestia. 

Vierailija
147/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä tykkään makoilla kotona ja loisia sun rahoilla. Sä maksat mun oluet myös, eiköstä juu?🤗hihih!🤗

Ei tuolla vajaa 600e/ kk ole varaa ryypätä. Ryyppäät varmaa vuokrarahoja. Sitten uliset, kun tulee häätö. Hyvä että tulee.

Vierailija
148/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa on se hyvä puoli, että jos yhteen asuntoon tulee vesivahinko niin kaikki osakkaat yhdessä maksavat ton remontin. 

Vierailija
149/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku osakkaista jättää rahoitusvastikkeensa maksamatta, taloyhtiön lainaan liittyvät velvoitteet on kuitenkin hoidettava. Tällöin maksut kaatuvat muiden osakkaiden maksettaviksi siitä huolimatta, että olisi oman osuutensa jo maksanut."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Vierailija
150/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä rivitalossa on riita, kun yhteen asuntoon pitää tehdä alapohjaremontti ja se maksaa 70000 ja koska rivitalo on taloyhtiö niin osakkaat joutuu maksamaan ton yhdessä. Muut osakkaat ei kuulemma haluaisi, mutta lain mukaan on pakko. Eli 10000 per asunto tulee maksettavaa. 

Vierailija
151/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä tykkään makoilla kotona ja loisia sun rahoilla. Sä maksat mun oluet myös, eiköstä juu?🤗hihih!🤗

T. Perskokkare

Vierailija
152/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä rivitalossa on riita, kun yhteen asuntoon pitää tehdä alapohjaremontti ja se maksaa 70000 ja koska rivitalo on taloyhtiö niin osakkaat joutuu maksamaan ton yhdessä. Muut osakkaat ei kuulemma haluaisi, mutta lain mukaan on pakko. Eli 10000 per asunto tulee maksettavaa. 

pistitkö jo vuokran mun tilille?

joka kuukausi laitat mun tilille rahaa tai asut ulkona.

varmaa kiva rikastuttaa mua lisää.

Vierailija
153/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontit on ihan järkyttävän hintaisia nykyään, mutta ne on pakko tehdä, koska vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa eikä ikkunoita. 

Ja voi tulla vesivahinko.

Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa. 

Vierailija
154/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa mun asumisen eli varmaan itse maksat veroissa muiden asumisen. 

Vierailija
155/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen työttömänä kotona, kun sä menet huomenna töihin. 

Minä aloitan kotona jouluvalmistelut. 

Eli pesen koko kodin seiniä ja kaappeja myöden, käyn lahjaostoksilla ja teen jouluruoat itse eli kinkun, laatikot jne. Ja leivon jouluksi. 

Vierailija
156/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä on pelännyt omistuasuntonsa asumisten loppumista.

Asumistukea ei edelleenkään saa jos omistusasunnon myy. Yksinasuvalla tilillä saa olla korkeintaan 10000 euroa. Sitä rikkaammille ei tukea tipu.

Vierailija
157/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen työttömänä kotona, kun sä menet huomenna töihin. 

Minä aloitan kotona jouluvalmistelut. 

Eli pesen kok

Ajattelin, että voisin olla vähän palstalta pois, koska voisin jo tänään alkaa pesemään keittiökaappeja. 

Ensi viikolla on plussakelejä niin pesen myös ikkunoita, saa ne toki pakkasellakin pestyä. 

Vierailija
158/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan taloon ei vakuutusta kannata ottaa. Ikävähennys vesittää korvauksen. Lattialämmitysputkissa on pisin tekninen käyttöikä. Se on 50 vuotta. Muissa putkissa 30 tai 40 vuotta. Jos nyt ollaan lirissä valesokkelien kanssa, niin tosi pommi koittaa kun nuo lattialämmitysputket alkavat vuotaa lattioihin.

Vierailija
159/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea ei edelleenkään saa jos omistusasunnon myy. Yksinasuvalla tilillä saa olla korkeintaan 10000 euroa. Sitä rikkaammille ei tukea tipu.

Toimeentulotuessa lainat ei ole asumismenoja, puolison tulot vaikuttavat eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Hus ja Attendo irtisanoo 1500 hoitajaa Helsingissä. 

Vierailija
160/358 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasumisen kustannukset on toki yleensä alhaisemmat kuin vastaavan kokoisen asunnon vuokra, joten sinänsä ei pitäisi olla iso ongelma..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi