Pam väittää että Suomessa ei pärjää eikä tule toimeen 800 eurolla kuussa
Alas voitte kommentoida että miten te olette pärjäänneet 800 eurolla tai vähemmällä kuukauden aika niin voimme sitten yhdessä osoittaa Pamin väitökset vääriksi ja perättömiksi.
https://www.pam.fi/artikkelit/tulisitko-toimeen-800-eurolla-kuukaudessa…
Kommentit (364)
Hyvin pärjää. Kela maksaa minun kerrostalokaksion vuokran ja saan 600€ ruokarahaa. Mihin tarvitsen lisää? . Suurimmaksi osaksi makoilen kotona, joskus käyn keskustassa pyörimässä. Välillä otan viikon (tai puolenviikon / 2krt) ilmaisen ruokakassin Hurstin jonosta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjää. Kela maksaa minun kerrostalokaksion vuokran ja saan 600€ ruokarahaa. Mihin tarvitsen lisää? . Suurimmaksi osaksi makoilen kotona, joskus käyn keskustassa pyörimässä. Välillä otan viikon (tai puolenviikon / 2krt) ilmaisen ruokakassin Hurstin jonosta.
Joo, vain tyhmä tekee työtä.
Silloin kun olin nuorempi, niin teki tiukkaa 3000e budjetilla, josta lähes kaiken nieli asuntolainan lyhennys, autoilukulut ja elatusmaksut. Nykyään kun lapset ovat aikuisia, niin velkainen asunto vaihtui velattomaan keskustayksiöön ja auto meni myyntiin. Nykyään useimmiten pärjään 600e budjetilla, sisältäen 80e vastiketta.
Vuokra 300€, sähkö 20€, vesi 20€, puhelin ja netti 15€ = 355€
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis tuolla 800 eurolla pitää saada?
ruokaan riittää kyllä
Kaikki mitä elämiseensä tarvitsee asumisesta ja ruoasta lähtien.
Kyse on palkasta, jolla pitäisi tulla toimeen eli kyetä elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Aika velho olet, jos syömättä pärjäät
Vierailija kirjoitti:
Nigeriassa työläinen pärjää 50 eurolla kuukaudessa, eikä "kela" maksa asuntoja eikä muutakaan. Vaatimattomasti eläminen on taitolaji.
Valittaminen ei ole, sitä voi tehdä kuka vaan. Vauva-palstalla valittajia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Et siis pärjäisi tuolla 800 eurolla, koska et maksa omaa vuokraasi.
Onhan se tosiaan ihan älytöntä, että tuet on suurempia kuin työssäkäyvien palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. Helsingissä asuu, niin ruokaan ei tarvitse rahaa ollenkaan. Hurstin valinta on ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis pärjäisi tuolla 800 eurolla, koska et maksa omaa vuokraasi.
Onhan se tosiaan ihan älytöntä, että tuet on suurempia kuin työssäkäyvien palkat.
Siksi kannatan leikkauksia. Jotak ovat mielestäni vielä lieviä. Mutta valituksista ja selityksistä päätellen jotain tehoa alkaa olla. Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti syön. 355€ ei ole 800€, mikäli osaat numerot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis tuolla 800 eurolla pitää saada?
ruokaan riittää kylläKaikki mitä elämiseensä tarvitsee asumisesta ja ruoasta lähtien.
Kyse on palkasta, jolla pitäisi tulla toimeen eli kyetä elättämään itsensä.
Jos saa vain 800€ niin olet oikeutettu asumistukeen ja mahdollisesti muihinkin tukiin esim. toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista hiilijalanjälkijoogaa on toki vaatinut, mutta 595 eurolla per kk on ollut pakko pärjätä Marinin hallituksen aktiivimalli 2 yhdistettyä kuntakokeiluun muutama vuosi sitten. Kaikki laskut olen saanut maksettua ihan ajallaan ennen eräpäivää asumiset mukaanlukien. Vaatii aivan kaikkien kustannusten minimointia ja terveyskeskuskäyntien välttelyä, mutta kyllä, elossa olen, eli sikäli "pärjännyt".
Paljon saisit rahaa jos keräisit pulloja 7,5 tuntia päivässä? Me kerättiin lasten kanssa roskia ja pulloja, niin saimme iltapäivän aikana 30€
Asumiskustannukset myös minimoitu, eli asuminen pienehkön kunnan sivutaajamassa. Muutoin kiva pikkukylä, mutta täällä asuvat vanhahkot ihmiset eivät liiemmin biletä, eli kylän raitti on aina tyhjä roskista. Pantilliset pakkaukset vie kukin omansa itse kylän marketin.
Me asutaan pienessä kaupungissa, joten täältä löytyy pulloja, mutta on myös paikoin vähän roskaista. Olen sitä mieltä että ihmiset eivät osaa olla tyytyväisiä enää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nigeriassa työläinen pärjää 50 eurolla kuukaudessa, eikä "kela" maksa asuntoja eikä muutakaan. Vaatimattomasti eläminen on taitolaji.
Valittaminen ei ole, sitä voi tehdä kuka vaan. Vauva-palstalla valittajia riittää.
Muuta sinne sitten, einstein. Täällä tuskin saa kahta ruokakassillistakaan enää 50eurolla.
Puhumattakaan että sillä vielä pitäisi laskut ja lääkkeet maksaa.
Kun luen näitä ketjuja, niin johtuuko valittaminen alhaisesta älystä? Fiksuimmat pärjää ja sanoo että on tiukkaa. Sitten osa uhriutuu täysin ja lopulta selviää että asuu vaikka kaksiossa joka on aivan liian kallis suhteessa käytettävissä oleviin tuloihin, ja siitä syytetään muita. Pienistä tuloista syytetään muita.
Jos omia menoja ei suhteuta kuluihin, rahat loppuvat riippumatta siitä paljon sitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitit että 355 euroa riittää kenelle vaan. Olet varmaan sama persu jonka mielestä kaksiossa asuu helposti 15 henkilöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitit että 355 euroa riittää kenelle vaan. Olet varmaan sama persu jonka mielestä kaksiossa asuu helposti 15 henkilöä?
Voisitko kertoa että missä minä sellaista kirjoitin? Erittelin vuokran, sähkön, veden ja puhelinliittymän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haukut minua muuten persuksi? Yksiössä elää mukavasti yksi ihminen, mutta olen asunut yksiössä myös kumppanin kanssa. En oikein ymmärrä mitä sinä ajat takaa?
Paljon saisit rahaa jos keräisit pulloja 7,5 tuntia päivässä? Me kerättiin lasten kanssa roskia ja pulloja, niin saimme iltapäivän aikana 30€