Pam väittää että Suomessa ei pärjää eikä tule toimeen 800 eurolla kuussa
Alas voitte kommentoida että miten te olette pärjäänneet 800 eurolla tai vähemmällä kuukauden aika niin voimme sitten yhdessä osoittaa Pamin väitökset vääriksi ja perättömiksi.
https://www.pam.fi/artikkelit/tulisitko-toimeen-800-eurolla-kuukaudessa…
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä niin menkää töihin tai junan alle. Ihmetyttää miten Suomesta tuli työtä vieroksuvien sossupumien yhteiskunta. Työttömät ovat tuhonneet Suomen talouden joten olisi jo aika laittaa nämä vastuuseen teoistaan.
Se juna odottaa sua.
Minua ihmetyttää mihin on kadonnut suomalaisten empatiakyky? Oliko niissä rokotteissa sittenkin jotain, mistä ei kerrottu vai miten ihmisistä on tullut niin kylmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
595 eurolla pärjää ihan ok. 800 eurosta jäisi jo ostovoimaa ihan turhuuteen ja ilmastonpilaamiseen.
Sisältäen vuokran, sähkön?
Kyllä vain, mutta ei tietenkään parhaalta paikalta Helsingistä.
Korvessa ehkä, mutta siellä tarvitsee oman auton (johon menee satoja euroja). Eli käytännössä ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mun ansiosidonnainen on juurikin nettona 800e, ei muita tukia. Vielä hengissä mutta kohta on pakko alkaa varastaan ruokaa.
Onko tilanteesi pysyvästi tämä,kenen odotat lisärahoittavan elämääsi,joku muu vaiko sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että tulee omillaan toimeen,tuet on tarkoitettu työkyvyttömille ja muille tilapäis ratkaisuksi.
Eipä me työkyvyttömät omassa asunnossa asuvat saada muuta kuin 604€/kk. Ketään ei kiinnosta pärjätäänkö vai ei. Pakko on siis pärjätä ja maksaa yksin kaikki kulut tuolla rahalla kun ei ole sitä rikasta elättäjää. Kiitos teille kokoomusta ja persuja äänestäneille. Nauttikaa nyt kun sairaat työkyvyttömät kärsii oikein kunnolla. Vähän kun vielä leikkaatte tuesta niin kyllä me sitten luovutetaan ja poistutaan oman käden kautta.
PS: minustakin tulisi työkykyinen itseni elättävä jos jostain löytyisi lääkäri jota kiinnostaisi tutkia ja hoitaa. Liki kymmenen vuotta etsinyt.
Sillä pärjää jos se raha on asumiskulujen jälkeen käytettävissä oleva raha!
Jos sun vuokra on yli viissataa euroa ja se otetaan tista 800: sta pois, niin jääks sulle sitte muiden pakollisten laskijen jälkeen paljonkin rahaa?
Aloittaja ilmeisesti ei vastaa omista asumiskuluistaan, kun ei aloittaja tiedä niistä mitään!
Vierailija kirjoitti:
Minulla lainanlyhennys 650e/kk eli 800 kuukausituloilla ei todellakaan pärjää. Tonni on ihan minimi. Mielestäni jokaisen kansalaisen tonnin perustulo olisi hyvä juttu.
Typeriltä ihmisiltä pitäisi evätä mahdollisuus ottaa lainaa. Jos minun kuukausilyhennys on 2500€, niin pitäisikö kansalaisten saada noin vaikka neljä tonnia perustuloa? Jos tilaat ravintolassa annoksen jota sinulla ei ole varaa maksaa, niin pitäisikö valtion antaa myös rahaa että saat vastaduudessakin syödä ravintolassa? Jos et ole trolli, niin äärimmäisen yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä niin menkää töihin tai junan alle. Ihmetyttää miten Suomesta tuli työtä vieroksuvien sossupumien yhteiskunta. Työttömät ovat tuhonneet Suomen talouden joten olisi jo aika laittaa nämä vastuuseen teoistaan.
Työttömät eivät ole tuhonneet mitään. He ovat työttömiä siksi, ettei kaikille riitä työtä. Palkkatyöpaikkojen vähyys ei ole työntekijän eikä työttömän vika.
Kuka muka uskoo, että yksi vähiten valtaa omaavista ihmisryhmistä olisi jotenkin (?) pystynyt tuhoamaan Suomen talouden? Nyt valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juna odottaa sua.
Minua ihmetyttää mihin on kadonnut suomalaisten empatiakyky? Oliko niissä rokotteissa sittenkin jotain, mistä ei kerrottu vai miten ihmisistä on tullut niin kylmiä?
Siksi koska nykyään uhriutumista käytetään vallankäytön välineenä. Ei enää jakseta kun joka puolella valitetaan. Kaikki mädätys NYKYfeminismistä lähtien saa tämän aikaan, koska ilman uhripositiota on vaikeaa perustella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sillä pärjää jos se raha on asumiskulujen jälkeen käytettävissä oleva raha!
Jos sun vuokra on yli viissataa euroa ja se otetaan tista 800: sta pois, niin jääks sulle sitte muiden pakollisten laskijen jälkeen paljonkin rahaa?
Aloittaja ilmeisesti ei vastaa omista asumiskuluistaan, kun ei aloittaja tiedä niistä mitään!
Pitää muuttaa halvempaan asuntoon että jää enemmän rahaa. Yksiö perähikiältä on järkevä silloin kun ei omin neuvoin kykene tulemaan toimeen. Olisi kiva jos kaikki voisimme asua keskiaikaisissa linnoissa, tai ajaa lentävillä autoilla, eli pitäisikö valtion varoja satsata vähän lentävien autojen kehitystyöhön?
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan kiinni elintasosta ja mitä tekee. Ei rikas ihminen ymmärrä että vähemmälläkin tulee toimeen koska se on tottunu tietynlaiseen elintasoon. Ne on tottumiskysymyksiä. Vähän sama asia kun mä aina jankutan värähtelyistä ja eri tasoista niihin liittyen, se on tismalleen sama näissä raha kuvioissa.
Ihminen tulee oikeasti toimeen todella vähällä jos hän van osaa käyttää sitä rahaa oikein.
Haista nyt oikeesti 💩.
Jos ihminen haluaa elää sisätiloissa ja syödä ja omistaa puhelimen ja netin, jotka on nykyään pakko omistaa että boi maksaa laskut jne, niin 800 eurolla ei elä säällistä elämää jolla säilyy yterveenä ja hengissä. Puolet menee jo vuokraan tosta tai vastikkeeseen. No, mieti itse loput, vaikka sinähän elät varmaan teltassa pyhällä hengellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
595 eurolla pärjää ihan ok. 800 eurosta jäisi jo ostovoimaa ihan turhuuteen ja ilmastonpilaamiseen.
Sisältäen vuokran, sähkön?
Kyllä vain, mutta ei tietenkään parhaalta paikalta Helsingistä.
Korvessa ehkä, mutta siellä tarvitsee oman auton (johon menee satoja euroja). Eli käytännössä ei onnistu.
Minä asun kaupungissa ja vuokra on 300€/kk en tarvitse autoa ja kaupat on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tämä koko keskustelu on ihan älytön. Ei sen puotipuksun 800€ kk tienesti ole tietenkään palkka kokoaikaisesta työstä. Hän tekee muutaman tunnin töitä silloin tällöin. Ei hän edusta mitään keskiverto duunaria!
Osa-aikatyö sopii esim. opiskelijalle. Jos oikeasti haluaa normaalia palkkaa, niin sitten vaan vaihtaa työpaikkaa kokoaikaiseen työhön. Nuori lapseton ihminen voi hyvin tehdä vaikka viikonloppuisin ja iltaisinkin työvuoroja, niistä saa hyvät lisät.
Se, miksi tämä jutun ihminen ei mene kokopäivätyöhön, on meille mysteeri. Ehkä hän haluaa ottaa rennosti tai on joku muu syy, tätä emme voi tietää. Mitään tavallista töissä käyvää ihmistä hän ei edusta.
Sä voit mennä kokoaikaisesti kauppaan töihin. Otan aikaa koska pääset sellaiseksi. Aika alko nyt.
Tokmanniin kannattaa kysellä,myös Puuilo avaa ensi vuonna 5-7 uutta liikettä,kyllä niihin työntekijät palkataan,en ole näissä liikkeissä robottimyyjiin törmännyt.Avoin hakemus on hyvä myös,jos ei heti niin kotvan kuluttua voi paikka aueta,nyt uskoa ja ryhtiä mukaan.
Jos tyypillisessä kaksiossa vuokra, vesi ja sähkö ovat yhteensä 750 €, melkoinen fakiiri saa olla, että pystyy syömään ja työskentelemään 50 € kuussa. Ehkä jossain Varkaudess asuminen on halvempaa.
Melkoista hiilijalanjälkijoogaa on toki vaatinut, mutta 595 eurolla per kk on ollut pakko pärjätä Marinin hallituksen aktiivimalli 2 yhdistettyä kuntakokeiluun muutama vuosi sitten. Kaikki laskut olen saanut maksettua ihan ajallaan ennen eräpäivää asumiset mukaanlukien. Vaatii aivan kaikkien kustannusten minimointia ja terveyskeskuskäyntien välttelyä, mutta kyllä, elossa olen, eli sikäli "pärjännyt".
Vierailija kirjoitti:
Jos tyypillisessä kaksiossa vuokra, vesi ja sähkö ovat yhteensä 750 €, melkoinen fakiiri saa olla, että pystyy syömään ja työskentelemään 50 € kuussa. Ehkä jossain Varkaudess asuminen on halvempaa.
Miksi yksi yhminen tarvitsee kaksion mihin ei ole varaa? Keskikokoisista kaupungeista saa yksiöitä noin 300€/kk.
Pääasia että tulee omillaan toimeen,tuet on tarkoitettu työkyvyttömille ja muille tilapäis ratkaisuksi.