Paras kotimainen herkku?
Laajentelen oman pienen herkkukauppani tuotevalikoimaa pikkuhiljaa ja pyytäisin teiltä mielipiteitä siitä, että mikä on PARASTA kotimaista (no, okei ulkomaisiakin voi ehdottaa) herkkua? Mitä olisit valmis mennen tullen tarjoamaan vieraillesi tai ostamaan itsellesi herkkuhetkiin?
Mielenkiinnolla odotan vastauksianne!
Kommentit (16)
Kotimaisista herkuista parhaimpia:
- lakka/ kerma täytekakku tai vohvelit (siis raudalla tehdyt)
- mesimarjakarkit
- nekut
- lakut (eri makuja)
- pulla ja korvapuustit tuoreina
- pasteijat ja muut suolaiset leivonnaiset (lihapiirakat ja muunnokset)
Lähinnä makeita etsiskelen.
Lakuja ja vanhan ajan nekkuja mulla jo onkin valikoimissa.
Kiitokset jo vastanneille! Lisää?
Tuotenimiä: Geisha (ja yleensäkin Fazerin suklaat), Fazerin Marjapiirakat, Ruutusalmiakki, Jyväshyvä yrtticracker (tai jotain sen tyylistä se nimi), Hovi-tuorejuustot, Mustaleima Emmental (Porlammin).
Itsetehtyä / ilman nimikettä: tavallinen pitko/pulla, marjapiirakat, kampanisut, poropiiras, metsäsienisalaatti, hillot ja marjat vaikka minkä kanssa, hirvipaisti, poronkäristys, siika, marjaviinit ja -liköörit, Pätkis-kakku :).
Tässä muutamia.
Missään maassa ei ole niin hyviä suklaita ja karkkeja kuin Suomessa, eikä niin hyvää valikoimaa.
Herkkuja ovat myös ruisleipä (revitty), karjalanpiirakat ja suunnilleen kaikki makeat leivonnaiset, esim. korvapuustit ja täytekakut.
Kesällä tuoreet mansikat, syksymmällä juolukat itse poimittuna. Fazerin Pätkikset.
ovat jumalaisia. Jos vielä jaksaa sulattaa tummaa suklaata ja dippailla on kokemus orgastinen...
Mun olisi mahdollista ottaa belgialaista dippisuklaata, mutta en ole varmaa liikkuuko sellainen...
t:ap
Lisäksi biokialla on suklaapäällysteiset versiot näistä marjoista. Ja on hyvää..lapset tykkää.
ostan sitä itse aika usein hakaniemen hallista. Biokian kuivatut marjat on hyviä mutta " kirppanoita" -- ostin kesällä Kuopion hallista aivan jumalaisia suonenjokelaisia kuivattuja mansikoita. hakaniemen hallistakin saa hyviä, muttei yhtä isoja ja meheviä...
T: 13, marjafriikki -- myös laadukas karviaishillo on jees. tarjoan usein jälkkäriksi kaurlastuja muruina, hyvää vaniljajäätelöä, karviaishilloa ja kuivattua mansikkasilppua lasista kerroksittain. JOs jaksaa niin kermaakin voi vatkata valuvaksi joukkoon yhdeksi kerrokseksi ja maustaa jollakin hyvällä marjavinaigreteillä...
Suklaa, 300g, on lasisessa crogilasissa, jonka voi upottaa esim vesihauteeseen sulamaan. Jäljelle jäävä lasi on maitolasia.
Kuluttajahinnaksi tuolle tulisi reilu 16e...
ap
Musta kuivatut mansikat ovat niin äklö-makeita, että noi mustikat ja puolukat ovat mun juttu=)
Biokian karpalotkin ovat kivoja, mutta eivät ole kotimaisia.
Biokiassa on se huono puoli, että niitä saa marketeista...
.