Ärsyttääkö ketään muuta kaikkialla vastaan tulvivat vaihdevuosijutut?
Juu kyllä, asia on tärkeä ja koskettaa isoa ihmisjoukkoa. Mutta kai nelilymppisellä on elämässään vielä muutakin odotettavaa kuin vaihtarit ja niistä seuraava kärsimys? Nyt naiset selitetään taas hormoniensa vietäviksi hirviöiksi, auttamisen varjolla.
Kommentit (93)
Kyllä ärsyttää, seksi loppui kuin seinään. Ei tarvitse muistuttaa.
Eikun minua ärsyttävät nämä vaihdevuosioireet, joita en ole itselleni tilannut. Prkele.
Ei ärsytä. Olen itse asiassa kiitollinen, koska ilman tätä kaikkea infoa miettisin, että olen vakavasti sairas. Yllättävän rajuja oireita ovat siis jo esivaihdevuodet minulla aiheuttaneet.
Ihan hyvä että nykyään puhutaan ääneen eikä kuiskailla häpeissään normaalista asiasta jokaisen naisen elämässä.
Osa +35-40 v on edelleen ihan pihalla näistä asioista. Minusta on hyvä, että puhutaan.
Mistä niitä tulvii, kun ei täällä ainakaan näy? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää, seksi loppui kuin seinään. Ei tarvitse muistuttaa.
Höpsis. Vaihtareista se vasta seksi alkoikin. Mies hyväksyi, ettei hän enää paljoon kykene ja avasimme avoiliiton minulle. Oi mitä ilottelua 🥰
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mistä niitä tulvii, kun ei täällä ainakaan näy? 🤔
No mulla näkyi tänä aamuna täälläkin heti mainos.
No kyllä. Vaihdevuosiseminaarin mainosta tulee pyytämättä sähköpostiin yms.
Yhdessä jutussa itse naisoletettu lääkäri selitti hauskasti että nelikymppinen nainen tuntee itsensä kolmekymppiseksi eikä suostu uskomaan olevansa nyt vanha. Että kyllä sinä nyt vaan olet vanha kun täytät 40v, lääkäri painotti. Avasin jutun kun otsikko antoi ymmärtää että tulee jotain uutta tietoa. Se olikin lääkärin omia mielipiteitä.
Ei ärsytä, koska olen osannut niiden perusteella varautua henkisesti jonkinlaiseen kärsimysvaiheeseen elämässä. Onneksi olen kuitenkin päässyt niistä todella vähällä tähän mennessä.
Minun mielestäni on hyvä, että niistä puhutaan, koska vaihdevuosioireita vähätellään ja väärinymmärretään edelleen terveydenhuollossa ihan liikaa. Suurimmalla osalla oireet ovat kuitenkin suhteellisen helposti hoidettavissa. Siksi on hyvä, että naiset itse tietävät, mistä on kysymys, ja osaavat pyytää apua ongelman juurisyyhyn, eli hormonivajeeseen.
N55
Ne sulla on edessä pikapuoliin kumminkin, ellei ole jo alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Jep!
Muutenkin jo hävettää oma ikä ja pilaantuminen
N39
Yritä päästä eläkkeelle? Ei kai tossa tilassa tarvi jaksaa työelämässä?
Ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja hormoneita on helppo syyttää.
Nainen on uhri! Nainen on uhri! Nainen on uhri!
Elämämme uhriutumisenkulttuurissa, tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.
Andropaussiin on saatavissa apua.
Mies mars lääkäriin.
Ei lörpsötä.
Kyllä ärsyttää ja kaikki kaalimatomainokset.
Vierailija kirjoitti:
Jep!
Muutenkin jo hävettää oma ikä ja pilaantuminen
N39
Ei elämä siitä pilalle mene, vaikka ei enää voikaan tulla raskaaksi.
Nelikymppisellä (joku kuitenkin takertuu lyöntivirheeseen)