Minut irtisanottiin ja palkkoja ei maksettu, mitä teen?
Olin hoitajana eräässä vanhusten hoitokodissa (yksityinen hoivakoti) ja työsuhteeni päätettiin. En ollut vielä vakinaisessa työsuhteessa, mutta sellainen luvattiin. Palkkaakaan en ole saanut ja lisiä puuttui.
Soitin tehyyn, superiin ja sairaanhoitajaliittoon, mutta kukaan ei luvannut auttaa, kun en ole niiden jäsen. Olen ytk:n jäsen, mutta eivät kuulemma auta sielläkään. Olisi pitänyt olla lakipalvelu.
Mitä ten? Jos ei muualta saa palkkoja, voiko ne hakea kotivakuutuksesta tms?
Kommentit (33)
Ota vaikka Minilexiin yhteys, ja liitosta pitäisi totta kai saada tukea. Jätät varmaan jotakin nyt mainitsematta - minkälainen työsuhde sinulla oli työnantajan kanssa ja onko sinulla mustaa valkoisella?
3 kuukauden kuluessa pitää hakea palkkaturvaa.
Niin tuli yllätyksenä että jos et kuulu liittoon, et saa niiden palveluja? Kysy palkkaturvasta.
Palkkaturva, tai sitten voit itse palkata oman asianajajan jos liittoon et kuulunut eikä sieltä sellaista saa.
Vierailija kirjoitti:
Niin tuli yllätyksenä että jos et kuulu liittoon, et saa niiden palveluja? Kysy palkkaturvasta.
Mitä hyötyä liitosta on kun palkan saa joka tapauksessa palkkaturvan kautta?
Jatkossa kannattaa kuulua liittoon, niin saat oikeusapua ja asiat hoituu yhdellä puhelulla.
Eikö sieltä YTK:sta saakaan apua? Moni työssäkäyvä liittyy mieluummin YTK:hon kuin ammattiliittoon koska YTK on halvempi.
Tarkista kotivakuutuksesi ehdot, kuuluuko siihen lakiapu ongelmatilanteissa vai oletko sielläkin ottanut halvimman vaihtoehdon jolloin siihen ei kuulu mitään ylimääräistä.
Idiootit ei liity liittoihin? "Ammattiliitot ei kuullu nyky maailmaan"? Onko vähän myöhäistä itkeä omaa tyhmyyttä?
Miten tiedät, että lisiä puuttui kun et saanut palkkaakaan?
Kannattaa olla liiton jäsen, mutta kun et ole, ruikuta ytk:sta apua
Hae palkkasi palkkaturvasta heti.
Palkat tulevat maksuun varsinaisina palkanmaksupäivinä myös lopputilitapauksissa, jos ei erikseen pyydä maksua heti. Ne tulevat ilmeisesti maksuun nyt tämän kk viimeinen päivä.
Hae maksamattomat palkat palkkaturvasta
Oikeusapu auttaa kaikissa ongelmissa lain kanssa. Laita sinne sähköpostia ja kysy mitä tehdä, sen lisäksi tietysti tuo palkkaturva. Kantelu aviin?
Jos et ole tosiaan maksanut Ytk-yhdistyksen jäsenmaksua, niin lakiapu ei sulle kuulu. Ainoa mahdollisuus kinuta itse niitä puuttuvia palkkoja työnantajalta tai palkata juristi.