Erosin tänään kirkosta. Ensivuodesta menee 680€ vähemmän veroa
Aika hyvä diili. Jää lapsille enemmän rahaa harrastuksiin.
Kommentit (127)
Ehdotan lakimuutosta, verotukseen. Sellaista että jos vapautuu jostain verosta, tilalle tulisi saman suuruinen yhteiskuntavero, joka korvaa kirkkoveron. Tämä siksi koska kohta kirkkoon ei kuulu enää ketään ja valtio tarvitsee kuitenkin verotuloja.
Yhteiskuntavero voisi olla kovempikin, jotta saataisiin palveluihin infraan enemmän rahaa, vaikkapa teiden parantamiseen.
Ihmettelen, että vielä noin 62% kuuluu kirkkoon. Suurin osa kirkkoon kuuluvista ei edes usko kirkon opetuksiin.
Onkohan kirrko loppujen lopuksi suoja i slam isaati ota vastaan:
Ruotsin ensimmäinen avoimesti le sbopiispa sanoo , että hänellä on enemmän yhteistä joidenkin muslimien kuin konservatiivisten kristittyjen kanssa, ja uskoo, että kristityt ja mu slimit rukoilevat samaa jumalaa.
Eva Brunne, Ruotsin kirkon piispa Tukholmassa, on myös sanonut, että musli mipalvojat kirkoissa ovat "enkeleitä" ja että kirkkojen tulisi poistaa kaikki ristit, jotka voivat loukata heitä ja osoittaa sen sijaan suunta Mekkaan rukouksille.
Tämä seuraa Ruotsin kirkon suuntausta löytää yhteinen sävel i slamin kanssa. Kirkon kokouksessa viime marraskuussa esitys isl am ilaisen rukouskutsun kieltämisestä Ruotsin kaupungeissa hylättiin , ja jotkut kirkon virkamiehet sanoivat, että se olisi "upea" tilaisuus useammalle ihmiselle kohdata "All ahin rakkaus".
Samaan aikaan osallistujamäärä Ruotsin kirkossa on laskenut dramaattisesti, ja monet seurakunnat eivät pysty "tulemaan toimeentuloon" raportin mukaan, jonka mukaan kirkko menettää "reilusti yli miljoona jäsentä 10 vuoden aikana".v
Mä en edes huomaa tuollaista omalla kohdalla olevaa n 850€:n veroa joten pysyn kirkon jäsenenä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes huomaa tuollaista omalla kohdalla olevaa n 850€:n veroa joten pysyn kirkon jäsenenä.
Hullu saa olla, mutta ei tyhmä. Taidat olla tuo jälkimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että vielä noin 62% kuuluu kirkkoon. Suurin osa kirkkoon kuuluvista ei edes usko kirkon opetuksiin.
Erota voisin, mutta kirkot ovat kauniita katsella enkä halua että niitä muutetaan muuhun käyttöön. Syitä eroamiseen olisi kyllä paljon. Kirkko on hyväksynyt saastan ja mädännäisyyden, kun se pitäisi kirkon oppien sijaan jättää Jumalan hyväksyttäväksi
Viimeiselle matkalle lähetettävä vainaja, mikä sen parempi paikka kuin kirkko? Mitä jos niitä ei olisi..
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte sitte tulla kirkon järjestämiin juttuihin ja saat hautasi johonkin pöpelikköön
EI paljon kiinnosta, mihin tuhkani aikanaan heitetään, vaikka sitten Jörn Donnerin tavoin kompostiin.
Vierailija kirjoitti:
Menetit taivaspaikkasi. No, on sinulle varattu paikka sinne toiseen paikkaan.
Kuolemanjälkeistä elämää en ole olemassakaan!
Olen laskurilla laskenut, että säästäisin saman summan eroamalla kirkosta, mutta en ole silti siihen päätynyt. Kirkko tekee myös paljon sellaista avustustyötä, jota arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Täällä erottu myös, kuten nuoret työssäkäyvät muksuni nyt ja heidän kavereitaan.
Jokainen voi laskea paljonko säästää. Mene eroa kirkosta laskuriin. Kysyy bruttotulot vuodessa sekä kotikunnan. Näin näet paljonko säästät.
Eroaminen helppoa netin kautta, vie jokusen minuutin.
Voihan sitä sitten liittyä jos tarve tulee, niin takaisin. Vielä ei ole tullut ja mieluummin otan itselleni nr sataset.
Tarpeeseen ovat tulleet ja tulevat
Oho!. Säästän 1300 euroa vuodessa + puoliso , jolloin kokonaissäästö on noin 2000 euroa vuodessa. Vielä enemmän kuin olen luullut, Tässähän on säästänyt vuodesta 1991 lähtien omaisuuden.
Minä olen kirkossa. Kirkollisveroni oli viime vuonna yhden tupakka-askin verran.
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroavat ovat rintamakarkureita! Avaavat portit islamisaatiolle! Sitäkö toivot, ap?
Suomen "kirkko" ei edes ole kristillinen ja itse availee juuri noita ovia vaikka mille pahalle.
Kun nyt ensin ottaisitte selvää, mihin kirkollisveroa kerätään. Se, mitä sillä rahalla tehdään, voi olla monelle ihan avartava tieto.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte sitte tulla kirkon järjestämiin juttuihin ja saat hautasi johonkin pöpelikköön
Vtunki väliä. Lapsille olen sanonut, että tuhkat järveen tai tunturiin. Vtun kallista kivipaasia ei tartte käydä palvomassa, netki rahat wiinaan ja naisiin.
Minä erosin jo vuonna 1983, iso säästö on ehtinyt tulla. Kirkossa olen käynyt kuten ennenkin ja kolmesti on pyydetty kirkollisvaaleihin ehdolle, ovat ihmetelleen kun olen kertonut, etten kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan lakimuutosta, verotukseen. Sellaista että jos vapautuu jostain verosta, tilalle tulisi saman suuruinen yhteiskuntavero, joka korvaa kirkkoveron. Tämä siksi koska kohta kirkkoon ei kuulu enää ketään ja valtio tarvitsee kuitenkin verotuloja.
Yhteiskuntavero voisi olla kovempikin, jotta saataisiin palveluihin infraan enemmän rahaa, vaikkapa teiden parantamiseen.
Oletko sinä vajaa älyinen? Valtio maksaa kirkolle hirveästi hautaustoimen hoidosta. Hautaustoimi valtiolle, kaikille tuhkaus ja kalliit hautajaiset kokonaan historiaan. Huomioikaa ne läheisenne kun ovat vielä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittäviä luusereita, itsekäitä sontiaisia.
Kyllä, tuommoisia ne kirkkoon kuuluvat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Menetit taivaspaikkasi. No, on sinulle varattu paikka sinne toiseen paikkaan.
Sinäkö niitä taivaspaikkoja jaat? Jäät itse ilman, katsos kun vain Jumala niitä jakaa ja Hän nimenomaan kieltää asettumasta Hänen yläpuolelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuten nämä kaikki rahat oikein menevät?
Kirkolla pitäisi olla julkinen kirjanpito.
On väärin kerätä rahaa, jos ei kerrota mihin tai keille ne menevät.
Menevätkö suoraan joidenkin taskuun?
Kirkko on muutenkin luultavimmin Suomen rikkain yritys.
Mutta yrityksen tarkoitus onkin kerätä voittoa, tämä on kirjattu lakiinkin.
Valtaosa suunnattomista vuosittaisista kirkollisveroeuroista uppoaa täysimääräisinä henkilöstön palkkiohin ja muihin henkilöstökuluihin eli etupäässä pappis-säädyn elittielämän kustannuksiin.
Pappis-säädyn ahneus ja vallanhimo on kyltymätön.
Kirkkohan avasi itse ovensa islamisaatiolle jo vuonna 2015, erosin silloin kirkosta.