Erosin tänään kirkosta. Ensivuodesta menee 680€ vähemmän veroa
Aika hyvä diili. Jää lapsille enemmän rahaa harrastuksiin.
Kommentit (127)
Taidan itse säästää tässä tonnin luokkaa vuosittain. 🤔
Nytkö sinä vasta ymmärsit tehdä sen?
Vierailija kirjoitti:
Nytkö sinä vasta ymmärsit tehdä sen?
Nytkö vasta??
Täytin vasta 18v tänään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte sitte tulla kirkon järjestämiin juttuihin ja saat hautasi johonkin pöpelikköön
En käy kirkon järjestämissä jutuissa, mutta seurakunnilla on velvollisuus haudata myös uskonnottomat. Hautaustoimilaki.
En saanut erota kirkosta alaikäisenä joten erosin vuonna1998.
Olen eronnut kirkosta jo vuonna 1977. Hautapaikka on Hietaniemen hautausmaalla valmiina. Se maksaa, mutta niin maksaa tuhkaaminenkin. Kaikille. Hautajaisia minulle ei tule.
En ole koskaan tullut laskeneeksi paljonko olen säästänyt kun ei ole tarvinnut maksaa kirkollisveroa.
Moni kirkkoon kuuluva luulee että saavat ilmaiseksi hautapaikan, haudan kaivuut yms.
Paljonkohan mä olen säästänyt kun en ole koskaan maksanut penniäkään kirkollisveroa... säästynyt viiniin, lauluun ja miehiin nekin rahat. Ja loput turhuuteen.
Kirkko saa valtiolta yleisen hautaustoimen hoitamiseen 100 miljoonaa joka vuosi, eli kyllä olen maksanut oman hautaamiseni jo moneen kertaan hyvätuloisena. Kirkkoon en kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte sitte tulla kirkon järjestämiin juttuihin ja saat hautasi johonkin pöpelikköön
Kaikkien maksamista verorahoista, kuului kirkkoon tai ei, maksetaan valtionavustusta mm. hautausmaiden hoitoon (ev.lut. kirkon sivuilla jokaisen srk:n saama summa) ja kaiken lisäksi hautaaminen maksetaan kuolinpesän varoista.
Laskinpa huvikseen paljonko olen tähän mennessä säästänyt kirkollisverossa: 18-vuotiaasta lähtien säästö n. 23 000 euroa.
Outo ajatus että maksaisin tuollaisia summia yhdistykselle, jonka toiminnassa en käy ja jonka arvoja en jaa (esim naisten ja sukupuolivähemmistöjen syrjiminen).
Sama kuin liittyisi metsästysseuraan kasvissyöjänä.
Olen buddhalainen.
En ole ikinä maksanut kirkollisveroa. M28
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroavat ovat rintamakarkureita! Avaavat portit islamisaatiolle! Sitäkö toivot, ap?
Kirkothan nykyisin nimeenomaan kannattaa ja puolustaa islamisaatiota, ja kaikkea muutakin idioottimaista touhua, siksi kannattaa erota. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut käytyä sitten rippikirkon ja tuhkaus jo valittuna testamentissa.
Tuhkat ripotellaan metsään.
Ajattelin ajaa lihamyllyn läpi ja syöttää kanoille
Terveisin vaimosi
Itellä niin pienet tulot, etten maksa veroja. Mutta tuolla kirkollisverolaskurilla katsoin, että miehelle tuli tälle vuodelle säästöä yli 5000€. Ei huono! Pitää säästää sieltä, mistä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Laskinpa huvikseen paljonko olen tähän mennessä säästänyt kirkollisverossa: 18-vuotiaasta lähtien säästö n. 23 000 euroa.
Outo ajatus että maksaisin tuollaisia summia yhdistykselle, jonka toiminnassa en käy ja jonka arvoja en jaa (esim naisten ja sukupuolivähemmistöjen syrjiminen).
Sama kuin liittyisi metsästysseuraan kasvissyöjänä.
Puolison kanssa tuo vielä tuplaantuu. 50 000 euron säästö on aika merkittävä.
Erosin kirkosta heti 18-v. Nyt olen 58-v. On tainnut tulla säästettyä iso summa. Mihinkään en ole kirkkoa elämäni aikana tarvinnut. Ja kun aika jättää, tuhkani ripotellaan minulle rakkaaseen paikkaan. Silloinkaan en siis kirkkoa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut käytyä sitten rippikirkon ja tuhkaus jo valittuna testamentissa.
Tuhkat ripotellaan metsään.
Minä en ole käynyt edes rippikoulua. Ja eronnut kirkosta heti kun lain mukaan oli mahdollista. Mun tuhkat saa heittää vaikka taivaan tuuliin jos se on sitten sallittua kun mut tuhkataan. Toisaalta, kuka tietää minne tuhkat menee kun vain papereihin kirjataan virallinen tuhkien heittopaikka.
Kirkossa oon käynyt vain kouluaikoina ja hautajaisissa kappelissa. Hautajaisissa ei kukaan kysynyt oonko kirkon jäsen 😁
Erosin jo 2003, ei ole yhtään jäänyt säästöön.
Olen eri mieltä vastineesta. Kyllä saa kun älyää