Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy

Vierailija
22.11.2024 |

Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.

Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?

Kommentit (311)

Vierailija
181/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollakulla on kiireinen työpäivä spämmätessä -1 alapeukkua jokaiseen kommenttiin. Surkuhupaisa tyyppi.

Surkuhupaisa ketju. 

Jossa säälittävä alapeukuttaja.

Miksi tätä trollia ei saisi alapeukuttaa??

Vierailija
182/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä elämä opettaa asettamaan rajat. Huomaahan sen tästä ap:stakin, että selkärangan puutteeseen on syynä liian pumpulinen lapsuus, ei suinkaan alistaminen lapsena."

En aio muuttaa itseäni. Pidän itsestäni tällaisena ja niin pitävät muutkin. Olen vain entistä tarkempi siitä, ketä päästän elämääni. Hyvien ihmisten kanssa voin olla hyvä ja nauttia elämästä. Elämässä ei tarvita ketään, jonka kanssa pitäisi "asettaa rajoja". Sellaiset ihmiset yksinkertaisesti suljetaan ulos elämästä.

Tässä yhdessä tapauksessa olen ollut liian kiltti. Mieheltä kysyttäessä, tilanteen kuvaus tosin ei olisi tämä vaan olisi sitä mieltä, että minä olen julma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä elämä opettaa asettamaan rajat. Huomaahan sen tästä ap:stakin, että selkärangan puutteeseen on syynä liian pumpulinen lapsuus, ei suinkaan alistaminen lapsena."

Eivät kaikki opi, vaan menevät pahemmin rikki. Ihmiset eivät ole yhdestä muotista.

Vierailija
184/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä aloituksessa nyt tulee selväksi millaisia nössöjä naiset ovat. Nainen päästää komean miehen kotiinsa, syöttää, juottaa ja panee sitä ja sitten nainen valittaa vauva palstalla siitä.

Ei missään lue, että mies on komea.

Luultavasti joku työtön ja alkoholisoitunut sätkäkonehippi.

Onko hän paljon nuorempi?

Ihan saman ikäinen, itse asiassa työelämässä menestynyt. Juuri sen takia pelkään häntä, että hänellä on vaikutusta uraani.

Voiko kynnysmatolla olla uraa? En usko. 

Voi toki, kun on kiltti vain yhdelle ihmiselle elämässään. 

Vierailija
185/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio muuttaa itseäni. Pidän itsestäni tällaisena ja niin pitävät muutkin. Olen vain entistä tarkempi siitä, ketä päästän elämääni. Hyvien ihmisten kanssa voin olla hyvä ja nauttia elämästä. Elämässä ei tarvita ketään, jonka kanssa pitäisi "asettaa rajoja". Sellaiset ihmiset yksinkertaisesti suljetaan ulos elämästä.

Tässä yhdessä tapauksessa olen ollut liian kiltti. Mieheltä kysyttäessä, tilanteen kuvaus tosin ei olisi tämä vaan olisi sitä mieltä, että minä olen julma.

Onnea valitsemmallasi tiellä. Turha tulla tänne itkemään, kun seuraava miesystävä on taas rimputtelemassa ovikelloa ja syömässä jääkaappia tyhjäksi. Et sinä pysty valikoimaan toisenlaisia miehiä, jos et yhtään osaa katsoa peiliin ja muuttaa käytöstäsi. Narsisti tunnistaa helpon uhrin kilometrien päästä ja sinä kun et halua muuttua niin alistut jälleen uskoen sinisilmäisesti, että kyllä tämä mies on erilainen kuin se edellinen narsisisti. Sinunlaisesi ihmiset on NIIIIIIN nähty. Mikään ei ikinä muutu, kun ei olla valmiita näkemään omia virheitä. 

Vierailija
186/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän tässä tyhmä olet, kun tuollaista katselet. Oikein vanhempia syyttelet aikuisen ukon käytöksestä. Voi jestas teitä parisuhde-uusavuttomia.  Ottakaa se oma elämä haltuunne ja toimikaa ajoissa,niin ei tarvitse koko elämän ajan katua. 

Olen laittanut välit poikki jo kuukausia sitten mutta tämä ei usko. Ei, ei ole avainta mutta ilmestyy soittamaan ovikelloa jatkuvasti. Uhkailee soittavansa poliisit jos en avaa. Nyt jo ilmoitin, että haen lähestymiskieltoa jos ei jätä minua rauhaan.

Ja kyllä, jostain tuollainen käyttäytymismalli on tullut. Ei normaali ihminen kasva aikuiseksi täysin ilman mitään käytöstapoja.

Etkö älyä, että tuo voi olla alkusoittoa tosi vaaralliselle käytökselle. Laita hyvä ihminen nyt kokonaan poikki äläkä avaa enää ovea. En halua lehdestä lukea jatko-osaa.

Vierailija
187/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa olla moro ja näkemiin?

Vierailija
188/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman naiivia puhetta. Ihan kuin tuollainen lapanen pystyisi ketään sulkemaan elämästään, kun ei se ole tähänkään asti onnistunut. Lisäksi et edes tajua, että se poissulkeminen nimenomaan on rajojen asettamista. Sinä vain et osaa tehdä sitä, koska kuvittelet, että on kohteliasta antaa ihmisten talloa ylitsesi miten tahtovat. Lisäksi olet niin sokea, ettet tunnista toksista vallankäyttöä vaikka se kirjaimelliseti tulee kotiovellesi esittäytymään. 

Vierailija
189/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua jatkaa suhdetta mutta päästät sen kuitenkin sisään? 

Vierailija
190/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea valitsemmallasi tiellä. Turha tulla tänne itkemään, kun seuraava miesystävä on taas rimputtelemassa ovikelloa ja syömässä jääkaappia tyhjäksi. Et sinä pysty valikoimaan toisenlaisia miehiä,

Tämä mies oli erilainen kaikista muista koskaan tuntemistani ihmisistä. Kaikin tavoin. Kuvittelin sen olevan jotenkin raikasta, että kaikki tuntemani ihmiset eivät ole samasta pikku kuplasta ja käyttäydy samoin, mutta tein virheen. Joten palaan omaan pikku kuplaani.

Eli ei, tällaista miesystävää ei tule enää olemaan.

Vierailija
191/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosiaan kaikille jotka kommentoitte älykkäästi ja asiallisesti. Olen tosiaan hämmästynyt, että tällainen keskustelu voi avata silmiä.

Taustalle 9 vuoden vakava suhde, jota monimutkaisti se, että työasiat sekoittuivat yksityisasioihin. Joten siksi pelkään miestä, että hänellä on valta puhua minusta pahaa työelämässä ja kiistää työelämäni saavutuksia usean vuoden ajalta jos haluaa. Siksi olen yrittänyt päästä eroon diplomaattisesti ja pitää yllä kohteliaita välejä.

Olen yrittänyt irrottautua miehestä nyt noin 1,5 vuoden ajan, jolloin muutin uuteen asuntooni. Se on jatkuvasti ollut haastavaa, sillä toinen on syyllistänyt, uhkaillut, halventanut, pelotellut, roikkunut, halunnut takaisin. Ja välillä sitten ollut mukava, jolloin olen ajatellut että voimme olla kavereita.

Mutta joo, hölmöhän minä olen ollut.

Valmistaudu uuteen vaihee

Työterveyshuoltoon voi kertoa, että esimies vainoaa ja hirveä stressi siitä.

Vierailija
192/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä sitä mietit, kiukkuinen mahdollistaja? Mieti mieluummin miksi sinä mahdollistat, äläkä laita syytä jonkun muun niskoille.

Se syöttäminen ja mahdollinen muu tarjoilu on sinun oma päätöksesi, et voi syyttää jotain mystistä huonoa kasvattajaa omista valinnoistasi.

Mahdollistan, koska olen liian kohtelias. Joten kyllä, pitää myös miettiä omaa toimintaa. En silti aio täysin muuttaa itseäni vaan olla jatkossa valikoivampi ihmisten suhteen.

Minä olen saanut tuosta liiallisesta kohteliaisuudesta vain harmia. En siitä ole täysin vapautunut vieläkään, eikä sitä oikein osaa sujuvasti muuttuakaan. Voi mennä toiseen laitaan ja sitten saa kuulla itse olevansa "epäkohtelias", kun ympäristö ei ole tottunut siihen, että ex-myötäilijä alkaa panna hanttiin.

Paranna itsesi kohteliaisuudesta sikäli kuin se on synonyymi alistuvuudelle ja hanki ulkopuolista apua häiriköintiin, ellei tuo *ihminen* lopeta tunkeiluaan.

Vierailija
193/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea valitsemmallasi tiellä. Turha tulla tänne itkemään, kun seuraava miesystävä on taas rimputtelemassa ovikelloa ja syömässä jääkaappia tyhjäk

Eipä tietenkään. Alkoholistikaan ei koskaan repsahda. Vai miten se menikään...

Vierailija
194/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman naiivia puhetta. Ihan kuin tuollainen lapanen pystyisi ketään sulkemaan elämästään, kun ei se ole tähänkään asti onnistunut. Lisäksi et edes tajua, että se poissulkeminen nimenomaan on

Jaa, no jos tietynlaisten ihmisten poissulkeminen jo ennen tutustumista on rajojen laittamista, niin sittenhän minulla ei ole mitään ongelmaa. Tätä yhtä miestä lukuunottamatta kaikki tuntemani ihmiset ovat samanlaisia, joten jatkan siis heidän kanssaan.

Vierailija
195/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kasvatettu tähän samaan malliin, mikä on nyt valloillaan. Ei saa komentaa , ei antaa rangaistuksia ja kaikki saa olla mitä on... Tää on nyt hyvä esimerkki siitä, millaisia ihmisistä tulee. Itsekkäitä, omaan napaan tuijottelijoita, joilla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Näitä putkahtaa koko aika lisää ja sitten ihmetellään... onnea !

Vierailija
196/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies oli erilainen kaikista muista koskaan tuntemistani ihmisistä. Kaikin tavoin. Kuvittelin sen olevan jotenkin raikasta, että kaikki tuntemani ihmiset eivät ole samasta pikku kuplasta ja käyttäydy samoin, mutta tein virheen. Joten palaan omaan pikku kuplaani.

Eli ei, tällaista miesystävää ei tule enää olemaan.

--

Ei toki. Paitsi sitten, kun tapaat narsistin, joka huomaa tuon kupla-ajatuksesi ja taitavana manipuloijana saa sinut uskomaan, että hän on suoraan sieltä sinun kuplastasi. Esittää rooliaan, kunnes olet hänen vallassaan ja sitten, kun et enää uskalla perääntyä alkaa piinaaminen. Teitä sinisilmiäisiä on niin kovin helppo vedättää. 

Vierailija
197/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pelottavan sokea olet. Silmiesi alla mies alistaa äitiään ja käyttäytyy muutenkin kuin ksipää. Läheisesi viestivät kaikin tavoin, että juokse ja lujaa. Ja sinä vain päästät miehen kotiisi tyhjentämään jääkaapin. Huh-huijaa."

Olet enemmän kuin oikeassa. Enpä tiedä mitä sanoa muuta kuin että olen samaa mieltä kanssasi. Olen vain jotenkin jäätynyt siinä vaiheessa kun mies ensin viestittelee ja soittelee lukemattomia kertoja ilman että vastaan, sitten uhkailee ja sitten ilmestyy oven taakse. Koska siihen oven taakse ei pitäisi edes päästä ilman minun lupaani, sillä alaovet ovat lukossa. Joten kun toinen soittaa ovikelloa ja uhkailee häiriköimisellä, olen mennyt lukkoon kun henkilön ei pitäisi edes saada olla siinä, eli oven takana ilman että olen päästänyt häntä sisään, mutta joku naapuri on.

Ja tosiaan, se hemmetin työelämäkytkös pelottaa. Ilman sitä miehellä ei olisi mitään valtaa minuun.

Eikö sinulle onnettomalle ole tullut pieneen mieleen että voit videoida noita hänen kotihäirintäyrityksiä? Aina kun mies on oven takana riehumassa, videointi päälle - muistat vaan kertoa häirikölle, että tämän metakointi otetaan talteen. Helpotta jos tää nyt sulle niin iso uhka on työelämässä. 

Vierailija
198/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko kuitenkin Gullia?

Vierailija
199/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kasvatettu tähän samaan malliin, mikä on nyt valloillaan. Ei saa komentaa , ei antaa rangaistuksia ja kaikki saa olla mitä on... Tää on nyt hyvä esimerkki siitä, millaisia ihmisistä tulee. Itsekkäitä, omaan napaan tuijottelijoita, joilla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Näitä putkahtaa koko aika lisää ja sitten ihmetellään... onnea !

Tuo on se, mitä olen ihmetellyt miehen suhteen jatkuvasti kun hän on puhunut lapsuudestaan ja nuoruudestaan. Häneltä ei koskaan vaadittu mitään. Ei ollut harrastuksia, ei ollut kavereita, kuulemma vietti kaiken ajan yksin huoneessaan tietokoneen ääressä eikä ollut edes perheensä kanssa yhteydessä. Jätti opinnot kesken kun haettiin työelämään, mutta kuulemma opiskelijaelämäkin oli vain kännäämistä kavereiden kanssa.

Vierailija
200/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetit suhteen jo aikoja sitten, joten lakkaa nyt kutsumasta häntä miesystäväksi. Hän on sua VAINOAVA EX, joka harrastaa eron jälkeistä väkivaltaa. Kysy apua Nollalinjalta tai Ensi-ja turvakotien liitosta. Soita poliisit, jos metelöi ja hakkaa oveasi. Sano, että häiritsee koko porraskäytävää, ne ei valitettavasti muuten tule,tai ei tule ennen kuin mies alkaa hajottamaan ovea.