Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy
Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.
Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?
Kommentit (311)
Miksi valitat täällä? Et saa haluamiasi vastauksia. Teidän suhteenne ei ole kenenkään ulkopuolisen mielestä normaali.
Jos et saa edes seksiä - tai halua sitä - ei ole mitään syytä jatkaa. Et vain enää päästä miestä sisälle. Eikö hänelle voi sanoa selkokielellä ettet halua enää olla hänen kanssaan? Joo, tiedän etteivät kaikki miehet usko sitä. Kun jätin eksäni, hän sanoi ettemme ole eronneet, koska hän ei ollut antanut minulle lupaa jättää häntä. Mutta ei eron tarvitse olla yhteinen sopimus.
No AP, sulle on parikin kertaa ihmetelty että miksi et tallenna noita häiriköintejä? Annas kun arvaan, et uskalla, koska mies sitä ja mies tätä.
Sun on nyt laitettava kova kovaa vastaan eikä olla tuollainen tiskirätti.
Ap väittää olevana kiltti ja kohtelias, mutta silti haukkuu vauvapalstalla miehen äitiä, jolla ei ole osaa eikä arpaa tuohon sekoiluun. Ei ole kiltin ja kohteliaan ihmisen käytöstä tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitat täällä? Et saa haluamiasi vastauksia. Teidän suhteenne ei ole kenenkään ulkopuolisen mielestä normaali.
Jos et saa edes seksiä - tai halua sitä - ei ole mitään syytä jatkaa. Et vain enää päästä miestä sisälle. Eikö hänelle voi sanoa selkokielellä ettet halua enää olla hänen kanssaan? Joo, tiedän etteivät kaikki miehet usko sitä. Kun jätin eksäni, hän sanoi ettemme ole eronneet, koska hän ei ollut antanut minulle lupaa jättää häntä. Mutta ei eron tarvitse olla yhteinen sopimus.
Itse asiassa sain yllättävänkin hyviä vastauksia. Jotka juuri herättivät minut todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Taas paska miesvastainen trolli. En kestä .
Käyttäydytkö itse kuten tässä on kuvailtu "miesystävän" käyttäytyvän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa sain yllättävänkin hyviä vastauksia. Jotka juuri herättivät minut todellisuuteen.
Ja silti jatkat jankutusta etkä edelleenkään tee asialle mitään.
Millainen naisen on tuollaisen täydellisen kynnysmaton kasvattanut kuin sinä, se tässä on kysymys.
Tää keissi päättyy iltapäivälehtiin, jos ap jatkaa rajatonta kynnysmattoiluaan. Ehtaa true crime - matskua tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hämmästyttävä keskustelu. Mutta avasi silmiä. Olen kokenut tilanteen ahdistavaksi, mutta ajatellut että kyseessä on vain huono käytös, koska mitään fyysisen väkivallan uhkaa ei ole koskaan ollut. Sai minut kyllä ajattelemaan asioita uudestaan, että niin moni ihminen tunnisti tilanteessa niin epäterveitä piirteitä. Olette oikeassa ja todellakin minun pitää lopettaa olemasta kiltti ja kohtelias ja toivomasta, että toinen olisi sitten myös.
Hyvä! Muista myös pysyä lujana, vaikka mies yrittäisi mitä kikkoja. Tutustu termiin henkinen väkivalta, jos vielä jäi epäilyksiä siitä, onko tilanteessa kyse huonosta käytöksestä vai jostain pahemmasta. Voimia! Sinun ei tarvitse sietää tuollaista.
Nyt kun luin tuosta linkistä henkisestä väkivallasta, niin se tuntuu pelottavan osuvalta. Ainoa mitä
Sitä sinun ei kyllä kannata miettiä, vaan hyvin tärkeää ja oleellista on nyt ottaa neuvot käytäntöön, senkin itsetuhoinen ja yksinkertainen hömppä.
Vierailija kirjoitti:
Ap väittää olevana kiltti ja kohtelias, mutta silti haukkuu vauvapalstalla miehen äitiä, jolla ei ole osaa eikä arpaa tuohon sekoiluun. Ei ole kiltin ja kohteliaan ihmisen käytöstä tuollainen.
Jaa. Haukunko? Ennemmin ihmettelen. Mutta tosiaan, eihän vanhempi enää ole vastuussa aikuisen miehen käytöksestä. Ihmetyttää vain, ja vähän säälittää, että ihan mukavalla naisella on tuollainen poika. Joka ei kovin hyvin myöskään äitiään kohtele. Joten ihmettelen, miten se on mahdollista. Mutta eihän aikuisen ihmisen käytöstä voi enää vanhempiin liittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän pääsee sisälle?
Tyhmähän minä olen kun päästän kun toinen tulee roikkumaan oven taakse soittamaan ovikelloa kunnes avaan.
Mutta ruokaa tarjoat? Miksi ihmeessä? Minä en tarjoaisi mitään. Ja olisin juuri lähdössä jonnekin, kun hän tulisi pimputtamaan ovikelloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen tyyppi kieltämättä, mutta kyllä sinunkin pitää katsoa vähän peiliin. Jos et halua olla miehen kanssa tekemisissä niin et avaa sille ovea ja blokkaat tyypin niin, että hän ei saa edes soitettua sinulle. On ihan turha maata tulessa ja miettiä, että ompas tämä nyt kummallinen tilanne, sillä mieshän yhä edelleen hyötyy tuosta tilanteesta, mutta sinä et.
Olet oikeassa, hyvä viesti.
Mies vain uhkailee niin kokonaisvaltaisesti että olen yrittänyt olla kohtelias jotta asiat menisivät mahdollisimman helposti.
Pelkäätko, että mies voisi alkaa väkivaltaiseksi, jos tajuaa, että on oikeasti lopullinen ero, eikä toiveita paluusta ole? Onko ollut väkivaltaa aiemmin? Ainakin pelkäät, että alkaa häiriköidä rapussa ja mies uhkailee. Ehkä tarvisit tukea ja neuvoa tuollaisiin asioihin perehtyneeltä, miten kannattaa toimia, esim. turvakodista, tai jostain vastaavasta paikasta. naistenlinja tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Haukunko? Ennemmin ihmettelen. Mutta tosiaan, eihän vanhempi enää ole vastuussa aikuisen miehen käytöksestä. Ihmetyttää vain, ja vähän säälittää, että ihan mukavalla naisella on tuollainen poika. Joka ei kovin hyvin myöskään äitiään kohtele. Joten ihmettelen, miten se on mahdollista. Mutta eihän aikuisen ihmisen käytöstä voi enää vanhempiin liittää.
No vttuako sitten kyselet, millainen äiti kasvattaa tuollaisen pojan ja jatkat edelleenkin sen pojan ymmärtämistä ja paapomista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Äitinsä kasvattama se poika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä tyhmä olet, kun tuollaista katselet. Oikein vanhempia syyttelet aikuisen ukon käytöksestä. Voi jestas teitä parisuhde-uusavuttomia. Ottakaa se oma elämä haltuunne ja toimikaa ajoissa,niin ei tarvitse koko elämän ajan katua.
Olen laittanut välit poikki jo kuukausia sitten mutta tämä ei usko. Ei, ei ole avainta mutta ilmestyy soittamaan ovikelloa jatkuvasti. Uhkailee soittavansa poliisit jos en avaa. Nyt jo ilmoitin, että haen lähestymiskieltoa jos ei jätä minua rauhaan.
Ja kyllä, jostain tuollainen käyttäytymismalli on tullut. Ei normaali ihminen kasva aikuiseksi täysin ilman mitään käytöstapoja.
Eli siis mies kertoo soittavansa poliisit, kun hänelle ei avata ovea asuntoon, jossa hän ei asu ja jossa hänen ei kuuluisi olla? Ja sinä olet niin latvaroso surkimus, että uskot?
Ei sinulla mitään uraa ole missään. Ei riitä aivokapasiteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee mitään? Mies on estetty kaikkialla ja toimin, jos tulee vielä soittamaan ovikelloa. Mitä muuta tässä pitäisi tai voisi tehdä? Sain jo perspektiiviä tästä keskustelusta, yllättävää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Äitinsä kasvattama se poika on.
Ikävää, että sinulla ei ollut isää, mutta tällä ap:n exällä oli, joten ei hän yksin äitinsä kasvattama ole. Lisäksi mikään määrä kasvatusta ei saa lasta käyttäytymään kuin terve ihminen, jos lapsi on mieleltään sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee mitään? Mies on estetty kaikkialla ja to
Sä mitään toimi. Et uskalla, kun pelkäät, mitä naapuritkin sanoo ja mitä sinun "urallesi" tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kasvatettu tähän samaan malliin, mikä on nyt valloillaan. Ei saa komentaa , ei antaa rangaistuksia ja kaikki saa olla mitä on... Tää on nyt hyvä esimerkki siitä, millaisia ihmisistä tulee. Itsekkäitä, omaan napaan tuijottelijoita, joilla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Näitä putkahtaa koko aika lisää ja sitten ihmetellään... onnea !
Tuo on se, mitä olen ihmetellyt miehen suhteen jatkuvasti kun hän on puhunut lapsuudestaan ja nuoruudestaan. Häneltä ei koskaan vaadittu mitään. Ei ollut harrastuksia, ei ollut kavereita, kuulemma vietti kaiken ajan yksin huoneessaan tietokoneen ääressä eikä ollut edes perheensä kanssa yhteydessä. Jätti opinnot kesken kun haettiin työelämään, mutta kuulemma opiskelijaelämäkin oli vain kännäämistä kavereiden kanssa.
Ei Kyllä yhtään kuulosta ujolta ja introvertiltä.
Oletteko romaneja, vai miksi suvulla on noin iso merkitys, ja suvulle ja ystäville soittamisella?
Alä päästä enää sisään ja sano sille, että itse soitat poliisit, jos ei lähde ovelta. Kerro että suhde todellakin on loppu. Valitettavasti ystävyys ei taida onnistua tuollaisen toisen yli kävelelvän häirikon kanssa. Tilanne pitää rauhoittaa siten, ettet ole miehen kanssa tekemisissä, tiukka raja nyt miehelle, poliisin kanssa ja rikosilmoitusta, jos muuten ei usko eikä onnistu. Mutta älä nyt vain enää päästä sisään.
Haluaako siis sukusi ja ystäväsi jotain syystä, että jatkaisit tuollaisen miehen kanssa....? Miksi ihmeessä? Paremminkin luulisi että sukusi ja ystäväsi olisivat puolellasi ja auttaisivat sinua, ei tuollaista miestä. Tuomitsisivat tuollaisen omavaltaisuuden, uhkailun ja häirikoinnin.