Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy
Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.
Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on jo lapsesta nähnyt pelureita ja kusipäitä, ymmärtää että jotkut vaan ovat sellaisia, pystyvät mihin vain ja että niille pitää laittaa kunnolla harmaa kivi -stoppi, koska muuten eivät lopeta.
Mutta jos on nähnyt vaan mukavia ihmisiä, niin ei oikein ymmärräkään sitä ihmisyyden julmempaa puolta.
Tämä on minun ongelmani. Olen tuntenut vain mukavia ihmisiä tätä ennen ja saanut hyvää kohtelua, joten en osannut ennakoida muuta.
Ei se ole ongelma. Se on suuri voimavara! Mieluummin pumpulinen lapsuus kuin elämän kova koulu.
Elämän kovan koulun käynyt ei ikinä joudu tuollaiseen vuosia jatkuvaan alistamisasemaan. Se ei ole voimavara, ettei osaa asettaa rajoja, vaan antaa ukkelin terrorisoida itseään vuosi
Olet täysin oikeassa. Mutta nytpä opin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosiaan kaikille jotka kommentoitte älykkäästi ja asiallisesti. Olen tosiaan hämmästynyt, että tällainen keskustelu voi avata silmiä.
Taustalle 9 vuoden vakava suhde, jota monimutkaisti se, että työasiat sekoittuivat yksityisasioihin. Joten siksi pelkään miestä, että hänellä on valta puhua minusta pahaa työelämässä ja kiistää työelämäni saavutuksia usean vuoden ajalta jos haluaa. Siksi olen yrittänyt päästä eroon diplomaattisesti ja pitää yllä kohteliaita välejä.
Olen yrittänyt irrottautua miehestä nyt noin 1,5 vuoden ajan, jolloin muutin uuteen asuntooni. Se on jatkuvasti ollut haastavaa, sillä toinen on syyllistänyt, uhkaillut, halventanut, pelotellut, roikkunut, halunnut takaisin. Ja välillä sitten ollut mukava, jolloin olen ajatellut että voimme olla kavereita.
Mutta joo, hölmöhän minä olen ollut.
Työpaikan vaihto,uusi muutto, uusi puhelinnumero ja yhteystiedot salaiseksi. Ainoa keino, joka joka toimi omaan exääni, jolla oli vastaavanlainen meno.
Ap on hauska trolli. Virkistävää vaihtelua, että trolli myötäilee kaikkea, mitä sanotaan eikä perinteiseen tapaan jankkaa vastaan. Raikas provo, joten annan 4/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kutsu miestä luoksesi kylään. Sano että tapaat häntä mielelläsi vaikka ravintolassa, jos hän tarjoaa, ja muuten voi hengailla vaikka äitinsä kanssa sitten, jos äitiä kiinnostaisi vielä ruokkia häntä
Hyvä ehdotus. Ja en todellakaan ole kuukausiin kutsunut kylään, ilmestyy paikalle kutsumatta soittamaan ovikelloa.
Ja viettää myös paljon aikaa äitinsä kanssa.
Eli siis tiedän mitä tehdä miehen kanssa, mutta en vain tajua miten jostakin tulee tuollainen. On kuitenkin työelämässä oleva aikuinen ihminen.
Pyydä huoltomiestä ruuvaamaan ovikello pois, jos sen ääni häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Klassikkokamaa: Narsisti-isän kasvattama poika on saanut miehen maalin, jossa nainen pidetään kurissa ja herran nuhteessa pelolla ja uhkailulla. Sitten hän tapaa hyvin suojattua elämää eläneen tytön, jolle kukaan ei ole opettanut, miten astetaan rajoja ja pidetään niistä kiinni, vaan kaikki vastoinkäymiset on raivattu pois tieltä, ettei lapsi vaan mene rikki. Ja sitten onkin soppa valmis.
Tai vaihtoehtoisesti on pilalle lellitty, saanut aina kaiken haluamansa, eikä siten osaa ymmärtää muilla ihmisillä olevan omia tarpeita ja haluja, ja että muut eivät ole olemassa vain hänen tarpeitaan varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Miksei hän koskaan kutsu sinua hänen luokseen?
Kutsuu kyllä, mutta en yksinkertaisesti halua mitään suhdetta hänen kanssaan joten en viitsi mennä. Joten ilmestyy sitten kutsumatta, pyytämättä ja varoittamatta aina minun luokseni.
Kiellä tulemasta. Vaihda lukot. Elä omaa elämääsi sen sijaan, että elättäisit elukkaa.
Elukkaa???? Haha koko ajan paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on jo lapsesta nähnyt pelureita ja kusipäitä, ymmärtää että jotkut vaan ovat sellaisia, pystyvät mihin vain ja että niille pitää laittaa kunnolla harmaa kivi -stoppi, koska muuten eivät lopeta.
Mutta jos on nähnyt vaan mukavia ihmisiä, niin ei oikein ymmärräkään sitä ihmisyyden julmempaa puolta.
Tämä on minun ongelmani. Olen tuntenut vain mukavia ihmisiä tätä ennen ja saanut hyvää kohtelua, joten en osannut ennakoida muuta.
Ei se ole ongelma. Se on suuri voimavara! Mieluummin pumpulinen lapsuus kuin elämän kova koulu.
Elämän kovan koulun käynyt ei ikinä joudu tuollaiseen vuosia jatkuvaan alistamisasemaan. Se ei ole voimavara, ettei osaa asettaa raj
Ok. Itse opin ennemmin rajojen asettamisen jo lapsena, jotta ei tarvitse tuhlata kymmentä vuotta elämästään narsistin kynnysmattona. Eikä varsinkaan tarvitse tulla vauvapalstalta kysymään, miten tilanne ratkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna aiheuttaa häiriötä. Jos et itse soita poliisia, joku toinen soittaa. Laita ilmoitustaululle viesti, jossa pyydät, että naapurit eivät laskisi sisään kuin omat vieraansa. Uhkailuista todisteet talteen, äänitys yms. Et saa lähestymiskieltoa pelkästään sanan voimalla.
Tämä just. Ihan yks ja helvetin sama, mitä häiriötä se siellä ovesi ulkopuolella aiheuttaa. Sinä ja naapurisi soitatte poliisit poistamaan. Oppiipahan naapuritkin suitsimaan tuota holtitonta ovenavaamistaan.
"Etkä tuosta voisi olla yhteydessä isännöintiin, että rappuun päästetään häiriköimään?"
Tämä on itse asiassa hyvä ehdotus. Jonkinlainen tiedotus siitä, että älkää avatko sitä alaovea muille ihmisille. Jos sieltä on tulossa odotettu vieras, on hänellä tiedossa ovikoodi tai sitten soittaa summeria ja sitä kautta avataan alaovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän kovan koulun käynyt ei ikinä joudu tuollaiseen vuosia jatkuvaan alistamisasemaan. Se ei ole voimavara, ettei osaa asettaa rajoja, vaan antaa ukkelin terrorisoida itseään vuosi
Että jos on lapsena alistettu, ei enää aikuisena alistu vai? Tuskin se ihan niin menee kaikkien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä sitä mietit, kiukkuinen mahdollistaja? Mieti mieluummin miksi sinä mahdollistat, äläkä laita syytä jonkun muun niskoille.
Se syöttäminen ja mahdollinen muu tarjoilu on sinun oma päätöksesi, et voi syyttää jotain mystistä huonoa kasvattajaa omista valinnoistasi.
Mahdollistan, koska olen liian kohtelias. Joten kyllä, pitää myös miettiä omaa toimintaa. En silti aio täysin muuttaa itseäni vaan olla jatkossa valikoivampi ihmisten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän kovan koulun käynyt ei ikinä joudu tuollaiseen vuosia jatkuvaan alistamis
Ok. Itse opin ennemmin rajojen asettamisen jo lapsena, jotta ei tarvitse tuhlata kymmentä vuotta elämästään narsistin kynnysmattona. Eikä varsinkaan tarvitse tulla vauvapalstalta kysymään, miten tilanne ratkaistaan.
Jos pitäisi valita 18 vuotta narsistin lapsena tai 10 vuotta aikuisena kynnysmattona niin valinta olisi edelleen aika selvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakulla on kiireinen työpäivä spämmätessä -1 alapeukkua jokaiseen kommenttiin. Surkuhupaisa tyyppi.
Surkuhupaisa ketju.
Jossa säälittävä alapeukuttaja.
Jos päästät sen edelleen sisälle, tyhjennä edes kaikki ruuat kaapeista, että ei ole mitään syötävää. Itse syöt vaikka ulkona. Ehkä tuosta oppisi, että ei enää voi hyötyä sinusta. Sanot että ei ole oikein varaa ruokaan tai et ole käynyt kaupassa. Että mieshän voisi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän kovan koulun käynyt ei ikinä joudu tuollaiseen vuosia jatkuvaan alistamisasemaan. Se ei ole voimavara, ettei osaa asettaa raj
Kyllä elämä opettaa asettamaan rajat. Huomaahan sen tästä ap:stakin, että selkärangan puutteeseen on syynä liian pumpulinen lapsuus, ei suinkaan alistaminen lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa nyt tulee selväksi millaisia nössöjä naiset ovat. Nainen päästää komean miehen kotiinsa, syöttää, juottaa ja panee sitä ja sitten nainen valittaa vauva palstalla siitä.
Ei missään lue, että mies on komea.
Luultavasti joku työtön ja alkoholisoitunut sätkäkonehippi.
Onko hän paljon nuorempi?
Ihan saman ikäinen, itse asiassa työelämässä menestynyt. Juuri sen takia pelkään häntä, että hänellä on vaikutusta uraani.
Voiko kynnysmatolla olla uraa? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä sitä mietit, kiukkuinen mahdollistaja? Mieti mieluummin miksi sinä mahdollistat, äläkä laita syytä jonkun muun niskoille.
Se syöttäminen ja mahdollinen muu tarjoilu on sinun oma päätöksesi, et voi syyttää jotain mystistä huonoa kasvattajaa omista valinnoistasi.
Mahdollistan, koska olen liian kohtelias. Joten kyllä, pitää myös miettiä omaa toimintaa. En silti aio täysin muuttaa itseäni vaan olla jatkossa valikoivampi ihmisten suhteen.
Et sinä kohtelias ole, vaan tyhmä. Kohteliaisuutta ei ole antaa kohdella itseään miten tahansa. Se on puhtaasti tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se kova koulu ei lopu koskaan, on niin alistuttava ettei ymmärrä miten normaalit ihmiset kohtelevat toisiaan.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans yksi, joka ei millään tahtonut ymmärtää, että on olemassa ihan holtittoman röyhkeitä/ eläimellisiä/alkeellisia/tyhjäpäisiä ihmisiä ylimalkaan. En vain voinut tajuta, että jotkut voivat käyttäytyä alle pohjanoteerauksen ihan vain siksi, että ovat omia itsejään eikä syy ole kenessäkään toisessa tai missään tapahtuneessa tai olosuhteissa. Sain kyllä aika hyvää koulutusta asiassa. On mainiota, että on sitten oppinut ymmärtämään, millainen valtava skaala ihmisiä on eri ominaisuuksien suhteen. Minäkin elin ensimmäiset pari vuosikymmentä hyvin käyttäytyvien, henkisesti normaalisti kehittyneiden ja toisista välittävien ihmisten kanssa.
Onko ap myös ihan poissuljettua, jos muuttaisit?
Itse siis tein sen ratkaisun haastavan eron jälkeen, kun toinen alkoi kotiovestani poistettua hyppiä esiin milloin minkäkin kulman takaa vaatien taas uutta selitystä erolle ja miksei voida vaan jatkaa.
Ja kun et tietenkään kerro tästä mitään, niin siinähän meuhkaa tyhjän huoneiston ovella poliiseille soitellen.