Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy
Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.
Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?
Kommentit (311)
Paristo pois ovikellosta. Piilota vanukkaat. Sano ei.
iloinen syöpöttelijämies voi etsiä uuden ruokapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Taas paska miesvastainen trolli. En kestä .
Aika surullisen yleistä tuontyylinen vastaavanalainen käytös on. Miksi siis olisi trolli? Vai eikö näistä asioista saa mielestäsi edelleenkään puhua? Joksus se häirikkö on nainenkin, olisiko silloinkin trolli?
Toki menneiden aikojen räikeästä sukupuolten epätasa-arvosta johtuen, erityisesti joillain miehillä on vieläkin virheellinen kuvitelma siitä, että voisivat päättää ja määrätä naisen puolesta ja yli asioita, että heillä on jokin oikeutus ja oikeus sellaiseen. Valitettavasti tämä sama oikeutus ja ylivalta-ajattelu on saanut nuorten miestenkin keskuudessa taas enemmän kannatusta. Naisten aito tasa-arvo ei sovi heille, eikä esim. metoon kaltaiset epäkohtien esiinnostamiset tietoisuuteen käy.
Naisillakin kyllä esiintyy vastaavankaltaista ongelmakäytöstä kuin aloituksessa, joten se ei varsinaisesti ole sukupuolisidonnainen asia, vaikka miehillä edellämainitusta syystä johtuen onkin useammin tuo perusteettoman oikeutuksen tunne syntynyt. Tuollainen käytös on kuitenkin siis ennen kaikkea persoonan ja luonteen ongelmia, oli syy ja tausta niihin sitten mikä tahansa.
Etkö todellakaan tunnista tällaisten ongelmien olemassaoloa ihmisten keskuudessa? Jos et tunnista, niin kannattaa tarkistaa, ettei vain itse ole osa sitä samaa ongemaa. Toki voi myös olla, ettei jostain syystä vain ole laajempaa tietämystä, näkemystä tai kokemusta ko. asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen nainen on kasvattanut tuollaisen naisen ilman selkärankaa. Tuolla tyylillä saat vaikka kuinka monta miestä passattavaksi ja syömään ruokasi. Lopeta heti.
Millainen mies on kasvattanut tuollaisen miehen, jonka elämä pyörii oman navan ympärillä
Eiköhän sekä mies että ap ole isänsä hylkäämiä lapsia. Mies kompensoi hylätyksitulemista alistamalla naisia ja ap kompensoi hylätyksitulemista roikkumalla epätoivoisella vimmalla narsistin lahkeessa.
Ei. Itselläni on äärettömän hyvä isäsuhde ja niin oli käsittääkseni myös miehellä, kunnes isänsä kuoli syöpään pari vuotta sitten.
Ei kuulosta millään tasolla hyvältä isäsuhteelta, jos tyttö on kasvanut alistumaan miehen tahtoon sen sijaan, että tyttö olisi kasvanut itsenäiseksi naiseksi, jolla on pokkaa pistää stoppi sekoilulle. Sinut on taidettu kasvattaa pumpulissa ja siksi sinulle ei ole kasvanut selkärankaa.
Jos kasvaa hyvässä tasapainoisessa perheessä, niin siinä voi ollakin sellainen vaara, ettei osaa tunnistaa ajoissa ihmistä, joka on jollain tavalla häiriintynyt, sillä omaan ihmiskuvaan k kokeusmaailmaan ei kuulu sellainen, ja voi kestää pitkäänkin tajuta, että tuollaisia ihmisiä todella edes on olemassa. Toisesta ajattelee liian hyvää ja liian pitkään perusteetta. Ei vaan ota uskoakseen millainen toinen oikeasti isoksi osaksi on.
Voi siis olla aivan hyvä isäsuhde itsellä takana. Muutenkin mielestäni etsitään yleisesti ottaen ihan liian paljon vikaa siitä, jolle tehdään väärin. Syyllistetään paljon perusteettakin ja mutulla, kun se pääsyy on kuitenkin aina siinä tekijässä. Kaikilla ihmisillä on omia heikkouksia ja sokeita pisteitä, joita nämä häiriintyneet käyttävät sitten hyväkseen. Useimmiten siis ihan suotta syyllistetään sitä, jolle tehdään väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on jo lapsesta nähnyt pelureita ja kusipäitä, ymmärtää että jotkut vaan ovat sellaisia, pystyvät mihin vain ja että niille pitää laittaa kunnolla harmaa kivi -stoppi, koska muuten eivät lopeta.
Mutta jos on nähnyt vaan mukavia ihmisiä, niin ei oikein ymmärräkään sitä ihmisyyden julmempaa puolta.
Tämä on minun ongelmani. Olen tuntenut vain mukavia ihmisiä tätä ennen ja saanut hyvää kohtelua, joten en osannut ennakoida muuta.
Ei se ole ongelma. Se on suuri voimavara! Mieluummin pumpulinen lapsuus kuin elämän kova koulu.
Elämän kovan koulun käynyt ei ikinä joudu tuollaiseen vuosia jatkuvaan alistamisasemaan. Se ei ole voimavara, ettei osaa asettaa rajoja, vaan antaa ukkelin terrorisoida itseään vuosikausia.
Kyllä joutuu. Aika yleinen kaava on myös sellainen, että jos itseä on aina kohdeltu huonosti ja on sellainen malli ihmisistä lapsesta saakka, niin sitten saattaa "sallia" sellaisen kohtelun helpommin aikuisenakin itseään kohtaan kun oikein ns. ei paremmasta tiedä ja on tottunut. Joistakin lapsena tuolla tavalla kaltoinkodelluista sitten taas itsestään tulee kaltsoinkohtelijoita, ja jatkavat oppimiaan asioita sillä tavalla.
Persoonallisuuden muodostuminen ja luonne, ja millaisia vaikutuksia lapsuudenkokemuksilla on, johtuu usemmista tekijöistä.
Se kuitenkin on selvää, että väärintekijälle tulee laittaa syy ja häpeä väärinteosta, ei sille jolle väärin tehdään. Vaikka on tietenkin hyvä oppia pitämään puoliaan ja tiedostaa, miten voi paremmin itseään tuollaiselta kohtelulta suojata. Vääriteon kohteen syyllistäminen sen toisen, esim. henkisesti väkivaltaisen teoista, on mielestäni aika vastenmielistä.
ap on todella yksinkertainen ja naiivi. Millaisessa työssä oikein olet? Siis elätkö jossain lestayhteisössä tms., kuulostat aivopestyltä kynnysmatolta? Totaalinen lapanen jota varmuudella tullaan jatkossakin hyväksikäyttämään ja pahempaakin.
Eikö tosiaan edes yritä pillun päälle?
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä elämä opettaa asettamaan rajat. Huomaahan sen tästä ap:stakin, että selkärangan puutteeseen on syynä liian pumpulinen lapsuus, ei suinkaan alistaminen lapsena."
En aio muuttaa itseäni. Pidän itsestäni tällaisena ja niin pitävät muutkin. Olen vain entistä tarkempi siitä, ketä päästän elämääni. Hyvien ihmisten kanssa voin olla hyvä ja nauttia elämästä. Elämässä ei tarvita ketään, jonka kanssa pitäisi "asettaa rajoja". Sellaiset ihmiset yksinkertaisesti suljetaan ulos elämästä.
Tässä yhdessä tapauksessa olen ollut liian kiltti. Mieheltä kysyttäessä, tilanteen kuvaus tosin ei olisi tämä vaan olisi sitä mieltä, että minä olen julma.
No siis se ulossulkeminen on juuri sitä rajojen asettamista. Ja niin pitää tehdä. Hyvä että opit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitat täällä? Et saa haluamiasi vastauksia. Teidän suhteenne ei ole kenenkään ulkopuolisen mielestä normaali.
Jos et saa edes seksiä - tai halua sitä - ei ole mitään syytä jatkaa. Et vain enää päästä miestä sisälle. Eikö hänelle voi sanoa selkokielellä ettet halua enää olla hänen kanssaan? Joo, tiedän etteivät kaikki miehet usko sitä. Kun jätin eksäni, hän sanoi ettemme ole eronneet, koska hän ei ollut antanut minulle lupaa jättää häntä. Mutta ei eron tarvitse olla yhteinen sopimus.
Itse asiassa sain yllättävänkin hyviä vastauksia. Jotka juuri herättivät minut todellisuuteen.
Ja silti jatkat jankutusta etkä edelleenkään tee asialle mitään.
Tee mitään? Mies on estetty kaikkialla ja toimin, jos tulee vielä soittamaan ovikelloa. Mitä muuta tässä pitäisi tai voisi tehdä? Sain jo perspektiiviä tästä keskustelusta, yllättävää kyllä.
No hyvä. Kannatti siis kirjoittaa tänne. Näin tää palsta parhaimmillaan toimii, naisten välisen tuen kanavana.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Miksei hän koskaan kutsu sinua hänen luokseen?
Kutsuu kyllä, mutta en yksinkertaisesti halua mitään suhdetta hänen kanssaan joten en viitsi mennä. Joten ilmestyy sitten kutsumatta, pyytämättä ja varoittamatta aina minun luokseni.
Ota siltä avain pois, hölmö!
Tarkoitat kai että millainen mies on tuollaisen miehen kasvattanut?
Tämäkin yritetään vetää naisen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Miksei hän koskaan kutsu sinua hänen luokseen?
Kutsuu kyllä, mutta en yksinkertaisesti halua mitään suhdetta hänen kanssaan joten en viitsi mennä. Joten ilmestyy sitten kutsumatta, pyytämättä ja varoittamatta aina minun luokseni.
Miksi päästät ulko-ovesta sisään?
Älö avaa ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap väittää olevana kiltti ja kohtelias, mutta silti haukkuu vauvapalstalla miehen äitiä, jolla ei ole osaa eikä arpaa tuohon sekoiluun. Ei ole kiltin ja kohteliaan ihmisen käytöstä tuollainen.
Jaa. Haukunko? Ennemmin ihmettelen. Mutta tosiaan, eihän vanhempi enää ole vastuussa aikuisen miehen käytöksestä. Ihmetyttää vain, ja vähän säälittää, että ihan mukavalla naisella on tuollainen poika. Joka ei kovin hyvin myöskään äitiään kohtele. Joten ihmettelen, miten se on mahdollista. Mutta eihän aikuisen ihmisen käytöstä voi enää vanhempiin liittää.
Joku härskimpi muija menis sille äidille valittamaan siitä miehen käytöksestä. Menis kinuamaan miehen syömistä ruuista rahaa takaisin. Tai menis ihan pokkana miehen kotiin, hakis sieltä muutamat kalliit arvotavarat (ihan miehen nähden) ja veis myyntiin.
Kertois kaikille työkavereille miten huonosti mies käyttäytyy ja panis vielä kunnolla lapin lisää päälle. Soittais paikallislehteen ja mustaisi miehen maineen.
En nyt sano, että kaikkea tuollaista pitäisi ap:n tehdä. Mutta joku muija vois tehä. Että miesten kannattaa miettiä millaisen muijan luo lähtee.
Onko tämä ap päivän menestyksekkäin trolli vai yksinkertaisesti kehitysv-mmainen ihmisriepu? Ei kukaan voi olla noin tyhmä aiheesta poliisit käy ovella.
Vierailija kirjoitti:
Lopetit suhteen jo aikoja sitten, joten lakkaa nyt kutsumasta häntä miesystäväksi. Hän on sua VAINOAVA EX, joka harrastaa eron jälkeistä väkivaltaa. Kysy apua Nollalinjalta tai Ensi-ja turvakotien liitosta. Soita poliisit, jos metelöi ja hakkaa oveasi. Sano, että häiritsee koko porraskäytävää, ne ei valitettavasti muuten tule,tai ei tule ennen kuin mies alkaa hajottamaan ovea.
Tämä.
Hae rohkeasti apua.
Näinhän se on, että ulkoa päin näkee tarkemmin ja naiset kasvatetaan liian kilteiksi. Aina ymmärtämään silloinkin kun toinen ei sitä ansaitse.
Mutta ei tämä taivastelusta parane. Hyvä juttu, jos nyt muuttuu asiat.
Älä ap ota itseesi haukuista, vaan käytä voimasi viisaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla naistenlinjassa neuvotaan ihan kädestä pitäen mitä kannattaa tehdä. Soita sinne, niin saat apua.
Kiitos.
Ja tuolle yhdelle kysyjälle, niin olen varmaan liian kiltti ja kohtelias. En ole koskaan kokenut mitään tällaista. Miehellä on valtaa edelleen jossain määrin minuun työelämän kautta, joten siksi olen yrittänyt pitää välit kohteliaina.
Sinuna kertoisin asiasta avoimesti myös työpaikalla. Saattaisi miehenkin asemaa vähän haitata jos käy ilmi että on tuommoinen.
Joku härskimpi muija soittais kaverilleen, kun se ukko on oven takana. Sillä välin kun ukko mesoaa oven takana, kaveri kävis spreijaamassa ukon auton täytteen solvauksia.
Sit kun ukko kyllästyis oven takana olemiseen ja menis alas, nii jopa yllätys odottais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla naistenlinjassa neuvotaan ihan kädestä pitäen mitä kannattaa tehdä. Soita sinne, niin saat apua.
Kiitos.
Ja tuolle yhdelle kysyjälle, niin olen varmaan liian kiltti ja kohtelias. En ole koskaan kokenut mitään tällaista. Miehellä on valtaa edelleen jossain määrin minuun työelämän kautta, joten siksi olen yrittänyt pitää välit kohteliaina.
Sinuna kertoisin asiasta avoimesti myös työpaikalla. Saattaisi miehenkin asemaa vähän haitata jos käy ilmi että on tuommoinen.
Todellakin.
"Ei. En aio muuttaa itseäni tai käytöstäni, sehän olisi miehen voitto."
Lapsi on hyvä ja opettelee lukemaan.