Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy
Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.
Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosiaan kaikille jotka kommentoitte älykkäästi ja asiallisesti. Olen tosiaan hämmästynyt, että tällainen keskustelu voi avata silmiä.
Taustalle 9 vuoden vakava suhde, jota monimutkaisti se, että työasiat sekoittuivat yksityisasioihin. Joten siksi pelkään miestä, että hänellä on valta puhua minusta pahaa työelämässä ja kiistää työelämäni saavutuksia usean vuoden ajalta jos haluaa. Siksi olen yrittänyt päästä eroon diplomaattisesti ja pitää yllä kohteliaita välejä.
Olen yrittänyt irrottautua miehestä nyt noin 1,5 vuoden ajan, jolloin muutin uuteen asuntooni. Se on jatkuvasti ollut haastavaa, sillä toinen on syyllistänyt, uhkaillut, halventanut, pelotellut, roikkunut, halunnut takaisin. Ja välillä sitten ollut mukava, jolloin olen ajatellut että voimme olla kavereita.
Mutta joo, hölmöhän minä olen ollut.
Olet vakavassa pulassa, josta voit auttaa itsesi pois vain seuraamalla neuvoja. Tuo mies voi osoittautua myös vaaralliseksi, ota huomioon. Katkaise kaikki yhteydet totaalisesti. Hae apua omasta viitekehyksestäsi, kerro siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen kuuluu miehelle ruuat tehdä. Jäkätät turhasta. Etkö ymmärrä mikä on parisuhde?? Mitä sanot kun mies tuo tulevaisuudessa jätesäkillisen pyykkiä pestäväksi? Annat homehtua? Voi luoja näitä nykynaisia...
Pastori on hyvä ja pitää nyt mölyt mahassaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä ihmettä? Anna miehen soittaa poliisit. En nyt oikein ymmärrä, että miksi ne poliisit paikalle tulisivat, jos mies soittaa ja sanoo, ettei naisystävä päästä sisälle naisystävän kotiin.
Vai onko kotisi virallisesti miehen koti?"
Ei, ei ole, tämä asunto ei ole koskaan ollutkaan. Ei minulla ole tietoa tällaisista asioista. Kai poliisi tulee paikalle jos joku soittaa ja ilmoittaa, ettei henkilöön saada yhteyttä ja epäilee tämän saaneen sairauskohtauksen? En minä tiedä. En halua poliiseja paikalle ja vielä vähemmän haluan, että hän alkaa häiriköimään sukulaisiani kuten uhkailee jos en vastaa viesteihin ja soittoihin ja avaa ovea.
Ja kyllä, ilmoitin hänelle että jos ei lopeta niin haen lähestymiskieltoa.
Miksi et halua poiisia paikalle ? Onko kotonasi jotain laitointa? Eikö sukulaisesikaan osaa sanoa tarpeeksi tiukasti ja laittaa muuten rajoja häiriköille? Ihan hyvä, jos saisit itse tilanteeseen nyt jotain tukea, soita heille siis itse ystävillesi ja sukulaisillesi ja kerro tilanteesta. Noin tekemällä myös miehen omat uhkaukset valuu maahan.
No ap, olet nyt saanut ihan kohteliaita ja hyviä käytännön neuvoja.
Nyt haluamme kuulla mitä aiot tehdä seuraavaksi?
Vielä kerran: OLETKO AJATELLUT VIDEOIDA MIEHEN ÖYKKÄRÖINNIN OVEN TAKANA vai oletko vielä kaiken päälle niin v*mmainen, ettet osaa puhelintasi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi jo. Hän ei aio muuttaa käytöstään, vaan jatkaa entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kertoisitko tarkan osoitteesi? Multa puuttuu kämpästä kaikenlaista, voisin tulla hakemaan. Huhujen mukaan päästät kämppääs sisään ihan kenet vaan tekemään mitä vaan, kunhan ovikelloa soittelee tarpeeksi.
Mitä ruokaa tänään on? Onko juustoa? Moneltako ruoka on valmis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En aio muuttaa itseäni tai käytöstäni, sehän olisi miehen voitto. Vaan yksinkertaisesti suljen miehen elämästäni täysin, ei enää mitään kohteliaita välejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En aio muuttaa itseäni tai käytöstäni, sehän olisi miehen voitto. Vaan yksinkertaisesti suljen miehen elämästäni täysin, ei enää mitään kohteliaita välejä.
Jos et aio muuttaa käytöstäsi, jatkat edelleen miehen passaamista ja hänen kynnysmattonaan toimimista. Se on miehen voitto. Jos taas ymmärrät toimineesi kuin idi ootti ja muutat käytöstäsi eli lopetat oven avaamisen, soitat poliisit poistamaan häirikön jne. se on miehen tappio. Muutos tarkoittaa nimenomaan sitä, että lopetat miehen päästämisen kotiisi.
Niin se menee. Jos mies mielii naiselta seksiä, se vaatii myös maksamista!
Ja pian pitää ostella isompi asunto, isompi auto ja parin tonnin emmaljungat.
Kannattaa miesten syödä kotonaan ilman naista ja ostaa vaikka uusi moottorikelkka ja ajella sillä kun luntakin sataa paljon nyt.
Naisen rakkaus on kun kassakone: mitä enemmän maksat sitä enemmän saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on jo lapsesta nähnyt pelureita ja kusipäitä, ymmärtää että jotkut vaan ovat sellaisia, pystyvät mihin vain ja että niille pitää laittaa kunnolla harmaa kivi -stoppi, koska muuten eivät lopeta.
Mutta jos on nähnyt vaan mukavia ihmisiä, niin ei oikein ymmärräkään sitä ihmisyyden julmempaa puolta.
Tämä on minun ongelmani. Olen tuntenut vain mukavia ihmisiä tätä ennen ja saanut hyvää kohtelua, joten en osannut ennakoida muuta.
Ei se ole ongelma. Se on suuri voimavara! Mieluummin pumpulinen lapsuus kuin elämän kova koulu.
Elämän kovan koulun käynyt ei ikinä joudu tuollaiseen vuosia jatkuvaan alistamis
Alistamista on niin monenlaista, vanhemmat voivat kasvattaa lapsensa niin, ettei lapsi itse tajua vielä aikuisenakaan olleensa rajusti alistettu ja manipuloitu. Hakee sitten aikuisena samantyyppisiä ihmisiä ja miettii kaltoinkohdeltuna, että mitä vikaa minnussa on, kun toiset kohtelevat huonosti. Lapsena ei ole kertakaikkiaan ollut mahdollista oppia itsenäisyyteen ja oppia omia rajojaan. Tuloksena on mukautuva ja hyväksi käytettävä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä elämä opettaa asettamaan rajat. Huomaahan sen tästä ap:stakin, että selkärangan puutteeseen on syynä liian pumpulinen lapsuus, ei suinkaan alistaminen lapsena."
En aio muuttaa itseäni. Pidän itsestäni tällaisena ja niin pitävät muutkin. Olen vain entistä tarkempi siitä, ketä päästän elämääni. Hyvien ihmisten kanssa voin olla hyvä ja nauttia elämästä. Elämässä ei tarvita ketään, jonka kanssa pitäisi "asettaa rajoja". Sellaiset ihmiset yksinkertaisesti suljetaan ulos elämästä.
Tässä yhdessä tapauksessa olen ollut liian kiltti. Mieheltä kysyttäessä, tilanteen kuvaus tosin ei olisi tämä vaan olisi sitä mieltä, että minä olen julma.
Siinä tavallaan olet oikeassa, että jokaisen kuuluu itse asettaa itsellensä rajat, se pitää oppia jo lapsena. Mutta jos ympäristössä on rajaton ihminen, hänelle pitää sitten osoittaa omat rajansa, siis esimerkiksi se, missä sinun reviirisi kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Koska mies käyttää nyt hyväkseen tuota sinun kohteliaisuuskäsitystä, missä ei tehdä numeroa mistään. Sinun pitää nyt sisiäistää se, että miehen käytös on miehen vastuulla. Jos hän pistää pystyyn kohtauksen rappukäytävässä, se on hänen virheensä. Sinä toimit niinkuin kenen tahansa kuuluu toimia, eli soitat poliisit. Jos hän soittelee häiriköintipuheluja läheisillesi, selität tilanteen, että he ymmärtävät, mistä tuulee jne. Ulkopuoliset näkevät sinut ja hänet kahtena erillisenä ihmisenä, ja erottavat kyllä, kumman käytöksestä on kyse.
Toisekseen on erittäin mahdollista, että miehellä ei ole sitä valtaa työurasi yli kuin mitä pelkäät hänellä olevan. Tietenkään emme tiedä työtilanteesi yksityiskohtia, mutta miehen kaltaiset hyväksikäyttäjät ovat erittäin taitavia manipuloimaan kohteitaan ja vääristämään heidän kokemustaan todellisuudesta. Toki uuden työn hankkiminen on myös mahdollista.
Usko pois, kun viimein olet saanut karistettua tämän mätisäkin pois haitoiltasi, suurin tunne, mitä koet on helpotus. Yksi osa sitä helpotusta on se, kun jätät taaksesi ne myrkylliset uskomukset, jotka ovat pitäneet sinut sidottuna tähän tilanteeseen niin kauan. Sinä selviät kyllä.
Mies on aina syyllinen. Nainen ei valehtele koskaan.
Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Se on kasvatettu tähän samaan malliin, mikä on nyt valloillaan. Ei saa komentaa , ei antaa rangaistuksia ja kaikki saa olla mitä on... Tää on nyt hyvä esimerkki siitä, millaisia ihmisistä tulee. Itsekkäitä, omaan napaan tuijottelijoita, joilla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Näitä putkahtaa koko aika lisää ja sitten ihmetellään... onnea !
Kummasta nyt puhut? Ap:sta vai "miehestä"?
Itse olet sen kumppanisi valinnut ja sen käyttäytymisen hyväksyt, joten elä sen mukaan äläkä valita. Miehesi ei muuta käytöstään vaikka löisit jalkaa maahan ja heittäytyisit lattialle huutamaan.
Jos teet sen ihmeen, että eroatte, eron jälkeen, miehesi vaihtaa uuteen naiseen ja syö hänenkin jääkaappinsa ja sinä aloittaja olit vain pelkkä alku testi meneekö läpi tämä käytös.
Tuollaisen miehen kanssa, joka ei kunnioita tai arvosta sinua tai rajojasi, voi ihan hyvin heittää seuraavan naisen taakaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pelottavan sokea olet. Silmiesi alla mies alistaa äitiään ja käyttäytyy muutenkin kuin ksipää. Läheisesi viestivät kaikin tavoin, että juokse ja lujaa. Ja sinä vain päästät miehen kotiisi tyhjentämään jääkaapin. Huh-huijaa."
Olet enemmän kuin oikeassa. Enpä tiedä mitä sanoa muuta kuin että olen samaa mieltä kanssasi. Olen vain jotenkin jäätynyt siinä vaiheessa kun mies ensin viestittelee ja soittelee lukemattomia kertoja ilman että vastaan, sitten uhkailee ja sitten ilmestyy oven taakse. Koska siihen oven taakse ei pitäisi edes päästä ilman minun lupaani, sillä alaovet ovat lukossa. Joten kun toinen soittaa ovikelloa ja uhkailee häiriköimisellä, olen mennyt lukkoon kun henkilön ei pitäisi edes saada olla siinä, eli oven takana ilman että olen päästänyt häntä sisään, mutta joku naapuri on.
Ja tosiaan, se hemmetin työelämäkytkös pelottaa. Ilman sitä miehellä e
Mitä jos laittaisit sille törkyaapelille tämän ketjun luettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän niin sanonut.
Tietysti tämä on totta. Ainahan mies on paha.
Itsekkäät omaan napaansa rakastuneet miehet ovat kasvattaneet isät, äidit, sedät, tädit, mummot ja vaarit ja anonyymit palstailijat joille jopa aikuisena miehen käytös ei ole hänen omalla vastuullaan. Aina joku nainen saa olla syntipukki.
Joko liian kiltti naisystävä tai sitten se on tietysti miehen äiti.
Te olette omalta, ehkä hyvin pieneltä, osaltanne mahdollistamassa näiden sankareiden vastuunpakoilua. Olette osa ongelmaa.