Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveimmät raudanpuutteen oireenne?

Vierailija
21.11.2024 |

Itsellä hg sairauden takia alimmillaan 85, ja olo on jotain ihan käsittämätöntä. Tuntuu, että maailma loppuu tänään.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtö, ajoittainen sydämen tykytys ja heikot lihakset.

Vierailija
2/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hg oli kyllä vielä normaalin rajoissa, mutta ferritiini 10. En pysynyt hereillä koko päivää vaan nukahtelin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä väsymys

Vierailija
4/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörtyminen

Vierailija
5/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on täällä kuvattuja oireita, mutta olen aina ajatellut outojen oireiden johtuvan vain ahdistuksesta, paniikista ja muusta vastaavasta.

Vierailija
6/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei jaksa mitään olo. Sitä ei oikein itse käsittänytkään kuinka huonoon kuntoon meni pikkuhiljaa kun yksin asui. Onneksi lopulta älysin mennä lääkäriin. Onneksi sattui vielä hyvä lääkäri.

Vierailija
7/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumu/zombieolo ja pienimmästäkin kävelystä hengästyminen sekä se että lihakset eivät palaudu esim. treenistä vaan kipu voi hyvin kestää viikon. Nämä ehkä pahimmat. Elämä on selviytymistä. En siedä rautaa lainkaan ja joten kärsittävä on. Ferritiini seilaa 10-19 välillä. Syynä hirviömenkat jotka nyt vaan pahenevat vaihdevuosien takia. 

Vierailija
8/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan mietin että parempi olisi päättää päivänsä kuin elää...itsetuhoisia ajatuksia kun ei kyennyt enää mihinkään.

Vierailija
9/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selkeet oireet, lähete verikokeisiin, mutta rauta-arvoja eikä edes hemoglobinia tarkastettu. Edelleen voivotellaan, että ei tiedä mikähän sua vaivaa. Mä oon niin loppu tähän olotilaan, en jaksa ees käsiä nostaa :((

Miten ootte saanu avun? 

Vierailija
10/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmillaan mietin että parempi olisi päättää päivänsä kuin elää...itsetuhoisia ajatuksia kun ei kyennyt enää mihinkään.

Jep, tämän ymmärrän paremmin kuin hyvin. Liian hyvin 😞

Vierailija
11/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on selkeet oireet, lähete verikokeisiin, mutta rauta-arvoja eikä edes hemoglobinia tarkastettu. Edelleen voivotellaan, että ei tiedä mikähän sua vaivaa. Mä oon niin loppu tähän olotilaan, en jaksa ees käsiä nostaa :((

Miten ootte saanu avun? 

Maksamakkarasta, maksalaatikosta, maksapihveistä, veriletusta ja veripaltusta.

Vierailija
12/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumu ja huippaaminen on kurjia oireita. Päänsärky myös.

Vierailija
13/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin nukkua kellon ympäri ja silti väsyttää.

Vierailija
14/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole joillakin voimaton olo tai kivut. Tai väsymys. Mutta voi olla muitakin puutoksia tai suola, nesteet jne. On vaikea arvioida jos tulee helposti puutoksia, että mikä se on kulloinkin ja osa vetää vuoronperään sitä ja tätä, ei liikaa. Sää voi vaikuttaa, kylmyys ja jos ei ole lämmitystä talossa päällä, vaihdevuodet, vain pakkasella käynnistyy kerrostaloissa jos silloinkaan tarpeeksi.

Vierailija
15/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ootte saanu avun? 

Synlabissa voi testauttaa haluamansa veriarvot. Maksaahan se jonkun verran mutta kyllä sen pulittaa siitä hyvästä, että saa asioihin selvyyttä.

Vierailija
16/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan asennoitua niin että loppuelämä menee työkyvyttömänä kun yhteiskunta ei piittaa mun huonoista rauta-arvoista ja jaksamisesta. Rauta-arvot ei vaan nouse. Edestä hiukset lähteny lähes kokonaan, aina suihkussa jää tuppo hiuksia käteen.

Vierailija
17/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on rasituksen sietokyvyn heikkeneminen.En pysty montaakaan metriä kävelemään.Hb oli 77 ja sain verta.Hb nousi,mutta ferritiini 10.Väsyttää koko ajan.

Vierailija
18/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakivut pienimmästäkin ponnistelusta, lihaskivut jotka kesti päiviä, jos erehtyi yhtään edes kevyesti urheilemaan. Hengästyminen, väsymys.

Vierailija
19/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ootte saanu avun? 

Hyvän tähden, mene itse mittauttamaan arvot vaikka synlabille. Ferritiinin mittaus on 47 euroa.

Vierailija
20/63 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ootte saanu avun? 

Raudan varastoarvot ja hemoglobiini pitää tutkia verikokeella. Tilaa vaikka itse aika laboratoriosta ja maksa iyse tai pyydä lähete terveyskeskuslääkäriltä. Kiireesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi