Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2006)
Mulle on ihan sama mitä tuolla jenkeissä myydään, mutta olen todella tyytyväinen että saimme ihanat pizzamuffinsit kauppoihin, ovat nimittäin ihan älyttömän hyviä!
Nams!
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä tuolla jenkeissä myydään, mutta olen todella tyytyväinen että saimme ihanat pizzamuffinsit kauppoihin, ovat nimittäin ihan älyttömän hyviä!
Nams!
Liikaa juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Voikohan olla, että Silpan piirasten laatu on parantunut? Ostin tänään uudemman kerran chorizopiirasta ja aivan älyttömän hyvää! Kiitos mikrovinkistä, itse lämmitin kuitenkin airfryerissä.
Mä ostin chorizo-version perjantaina ja oli edelleen yhtä pahaa kuin eka versio pinaattipiirasta. Nyt en enää uskalla kokeilla :(
Tykkään kaurasta ihan parasta riisinkin tilalle. Tulee myös ihan kotimaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikohan olla, että Silpan piirasten laatu on parantunut? Ostin tänään uudemman kerran chorizopiirasta ja aivan älyttömän hyvää! Kiitos mikrovinkistä, itse lämmitin kuitenkin airfryerissä.
Mä ostin chorizo-version perjantaina ja oli edelleen yhtä pahaa kuin eka versio pinaattipiirasta. Nyt en enää uskalla kokeilla :(
Osta se kana-paprika. Se oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tietoa, onko se USA:n pizzamuffini ollut oikeasti muffini vai tuollainen pieni pannupizza niinkuin tuo tämän kilpailun tuote. Mua suorastaan ärsyttää, että tuota saa markkinoida "muffinina", koska taikina ei ole muffinitaikina vaan pizzataikina. Muffinitaikina on pehmeä ja ilmava eikä tämä sitä ole. Toki tuo on muffinin muotoinen, mutta silti nimi on vahvasti harhaanjohtava.
Aloin googlata noita pizza muffins -reseptejä netistä ja näyttää siltä, että kyllä ne yleensä on tehty juurikin pitsataikinasta Amerikassakin. Löysin itse kuitenkin jo muutaman leivinjauhetta sisältävän reseptin, joissa taikina näyttäisi olevan muutenkin oikeasti muffinimaisempi. Taitaa olla aika kokeilla niitä.
Kiitos vinkistä! Mä en ole mikään taikinamestari, joten siksi kysynkin, millä hakusanoilla löysit noita "muffinimaisempia" ohjeita? Toki osaan tarvittaessa soveltaa minkä tahansa suolaisen muffinitaikinan, mutta ajattelin, että jos joku nimenomaan tätä varten tehty ohje olisi niin tokihan se olisi plussaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tietoa, onko se USA:n pizzamuffini ollut oikeasti muffini vai tuollainen pieni pannupizza niinkuin tuo tämän kilpailun tuote. Mua suorastaan ärsyttää, että tuota saa markkinoida "muffinina", koska taikina ei ole muffinitaikina vaan pizzataikina. Muffinitaikina on pehmeä ja ilmava eikä tämä sitä ole. Toki tuo on muffinin muotoinen, mutta silti nimi on vahvasti harhaanjohtava.
Aloin googlata noita pizza muffins -reseptejä netistä ja näyttää siltä, että kyllä ne yleensä on tehty juurikin pitsataikinasta Amerikassakin. Löysin itse kuitenkin jo muutaman leivinjauhetta sisältävän reseptin, joissa taikina näyttäisi olevan muutenkin oikeasti muffinimaisempi. Taitaa olla aika kokeilla niitä.
Kiitos vinkistä! Mä en ole mikään taikinamestari, joten siksi kysynkin, millä hakusanoilla löysit noita "
Kirjoitin googleen pizza muffins baking powder. Kannattaa katsoa, kun osassa niistäkin tehdään sellainen kaulittava taikina, joka voi muistuttaa liiaksi sitä pitsataikinaa. Mieluummin ottaa sellaisen, jossa aineet sekoitetaan yhteen ja päälle voidaan vielä lisäksi ripotella niitä pizzatäytteitä. Hakusanoilla savory (tai savoury) muffins löytyy myös erilaisia suolaisia muffineita.
Mulla menee aivan ohi tää et miks osa porukkaa ei tykkää Silpan piirasista. Ihan paras tuote, just mitä oon kaivannut. Gluteeniton, kypsä pakaste, ruokaisan tuntuinen ja herkullinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee aivan ohi tää et miks osa porukkaa ei tykkää Silpan piirasista. Ihan paras tuote, just mitä oon kaivannut. Gluteeniton, kypsä pakaste, ruokaisan tuntuinen ja herkullinen.
Minä vedin kerralla koko paketin niitä kanapiiraita. Onneksi olivat pieniä.
Silpan piirasten pinaattiversio oli yhtä aikaa mauton ja pahanmakuinen. Kauravalmisruoka sienellä oli pelkkää suolaa pistävällä sivumaulla. Miksei kasvisversioista viitsitä tehdä hyviä 😟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Mä en ole mikään taikinamestari, joten
Kiitos! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Mä en ole mikään taikinamestari, joten siksi kysynkin, millä hakusanoilla löysit noita "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Mä en ole mikään taikinamestari, joten
https://kotiliesi.fi/ruoka/suolaiset-muffinit-maistuvat-aamusta-iltaan/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ostatte tällaista ultraprosessoitua moskaa? Tuo tv-sarjakin on tarkoitettu vain S-ryhmän myyntiä edistämään, ei siinä ole tarkoitus mitään makunautintoja etsiä.
Ostatko itse koskaan esim. ruisleipää? Sekin on ultaprosessoitua. Toki niitten paljaitten jyvien pureskeleminen on varmaan joittenkin sinunlaistesi mieleen, mutta kyllä mä ainakin mieluummin syön sitä prosessoitua. Ja lisäksi: KAIKKI myynnissä olevat tuotteet on tarkoitettu voittoatavoitteleviksi, et kaupassa näe hyväntekeväisyystuotteita.
Ruisleipä, joka on tehty ruisjauhosta, vedestä ja suolasta on vähän eri asia kuin tuo moska, mitä kyseinen sarja promoaa. Vähän lapsellista vetää joku hyväntekeväisyys tähän - tiedän hyvin, ettei mikään kauppa tuotteita hyväntekeväisytenä ihmisille myy. Opetelkaa tekemään ruokaa itse kaupallisen mössön sijaan.
Niin, esim. Sitkas-leivän aineet: ruisjauho, vesi, merisuola, hiiva. Järkyttävää, ultraprosessoitua moskaa hyvinkin.
Pidän itse kaurasta kaikissa muodoissa ja olin tosi innoissani, kun harvakseltaan seuraamani sarjan voitto meni kaurapohjaiselle valmisruoalle. Koska en sienistä välitä enkä syö punaista lihaa, ostin tietysti sen kanaversion.
Mutta mikä pettymys!! Lähes pelkkää kaalia ja kauraa. Ja korianterin maku todella vahvana, inhokkimausteeni kautta aikain.
Myönnän, odotukset olivat korkealla, mutta toiste en osta.
Pizzamuffinit odottavat pakastimessa ja Sitkas-pussi on vielä avaamaton.
Toivottavasti näistä tulisi parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Niin, esim. Sitkas-leivän aineet: ruisjauho, vesi, merisuola, hiiva. Järkyttävää, ultraprosessoitua moskaa hyvinkin.
Et selvästikään tiedä, mitä ultraprosessointi tarkoittaa. Sillä ei ole tekemistä ainesosien määrän kanssa, vaan sen, miten niitä käsitellään.
Kerropa sinä sitten, mikä noiden aineisten käsittelyssä tekee niistä huonoja? Voiko esim. rukiin jauhaa paremmin tai huonommin?
En tiedä, onko joku tästä jo maininnut, mutta ainakin Prismassa on ollut jo myynnissä noita pizzamuffineja yksittäiskappaleina paistopistetuotteena.