Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomolla ja alaisella melkein 2 tonnin palkkaero asiantuntijatyössä, onko oikeudenmukaista?

Vierailija
20.11.2024 |

Kyseessä hyvinvointialue. Toisilla hyvinvointialueilla pomoille ei todellakaan annettu posketonta palkankorotusta viime vuoden alusta. Toki pomojen virkoja ja muita tyhjäntoimittajia on karsittukin kiitettävästi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueet nyt ovat muutenkin epäpätevien tanttojen puuhastelupaikka, jossa kavereille annetaan kovapalkkaisia virkoja. Noihin pitäisi laittaa ammattilaiset yritysmaailmasta laittaamaan se hallinto ja talouspuoli kuntoon. 

Vierailija
22/25 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi.

Meillä raksalla joku inssi voi tienata 5 tonnia, siinä missä toinen saa 8.5 tonnia kuussa. Miten kukakin on osannut neuvotella asiansa.

No onhan se nyt ihan perseestä, jos tismalleen samasta työstä maksetaan toiselle noin paljon enemmän. Kannattaisi vähän harmonisoida palkkoja, eihän tuollainen synnytä muuta kuin tyytymättömyyttä ja vähentää sitoutumista yritykseen.

Monella alalla vanhat työntekijät saavat niin isoa palkkaa ettei siihen nuoremmilla ole mitään mahdollisuutta. Esimerkiksi paperiduunareiden vanhalla kaartilla voi tehdaskohtaisesti kaikenmaailman speliaalietuja, joita annettu kun Suomella meni todella hyvin. Palkkaero yleensä kaksinkertainen vanhan työntekijän ja vaikka viisi vuotta tehneen välillä. 

Siinä ei kyllä sitten neuvottelutaidoista voida puhua, on vaan laittanut nimensä liiton laatimaan työsopimukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolle ei makseta ylitöistä eikä muutenkaan työaikaa ole. 2000 euro on tuohon nähden todella pieni. 

Vierailija
24/25 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen it-puolella isolla vastuulla tuotepäällikkönä eli sekä bisnes että alaisvastuuta; ja asiantuntijainsinöörini 7kpl saavat  enemmän palkkaa (puhutaan useista tonneista per kuukausi varsinkin neljän kohdalla) kuin minä. Hatuttaa, firma on toki luvannut että ensi vuonna korjataan palkkaa minulle mutta saas nähdä onko se sitten muutamia satasia vain.. Ei se noiden neljän kohdalla sinänsä, he ovat oikeasti todella päteviä ja tietävät minua enemmän yksityiskohdista, mutta se että manageri on huonoiten palkattu kaikista niin nyppii kun vastuuta kuitenkin on. 

Managerit on helppo korvata ei heille kannata maksaa.

Vierailija
25/25 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, mun pomon palkka on lähemmäs 200.000 ja silti kehtaa valittaa että oma sadan tonnin palkkani on jo liian korkea kun kyselin indeksikorotuksen perään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme