Tein noin 10km kävelylenkin, en ymmärrä mitä ihmeellistä pikku lumimyrskyssä on?
Miksi jotkut ihmiset ylireagoi, lumi on vain vettä. Jos olet huonossa kunnossa, niin tottakai asiat on haastavia. Mutta jos olet suht normaalissa kunnossa, niin mitä ihmeellistä on lumessa?
Ihan tosissaan kerrotaan aikuisille ihmisille, että heidän pitäisi välttää liikkumista ulkona, joo ei pidä.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä lunta tulee taivaalta
Kultapieni kun on olemassa vaatteita joista ei vesi tule läpi, myös hanskoja, kenkiä jne. Olet itse pihalla kuin lintulauta, jos kuvittelet että sade tai lumisade kastaa ihmiset joilla on asianmukaiset varusteet. Olen ulkoillut säännöllisesti kohta 40v kastumatta tai paleltumatta, säällä kuin säällä.
Tule lässyttämään lisää sen jälkeen, kun edes kerran elämässäsi olet kokeillut lumitöiden tekemistä räntäsateessa. Turha jauhaa paskaa asiasta, josta ei tiedä vttuakaan. Pieni ulkoilu on hiukkasen eri asia kuin lumityöt. Miten muuten olet voinut ulkoilla jo 36 vuotta ennen syntymääsi?
Menikö tunteisiin kun sinut paljastettiin uusavuttomaksi vässykäksi joka ei osaa edes peruspuketumista. Toki kaltaisesi vässykät ovat nykyään enemmistö, mitään käsitystä kuinka edes pukeudutaan sään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kultapieni kun on olemassa vaatteita joista ei vesi tule läpi, myös hanskoja, kenkiä jne. Olet itse pihalla kuin lintulauta, jos kuvittelet että sade tai lumisade kastaa ihmiset joilla on asianmukaiset varusteet. Olen ulkoillut säännöllisesti kohta 40v kastumatta tai paleltumatta, säällä kuin säällä.
Miksi yli 40-vuotias ihminen haluaa nolata itsensä vauvapalstalla väittämällä, että märkä sade ei kastele? Kuitenkin jo 2-vuotias lapsi tietää, että sateella kastuu.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa, en enää ihmettele tätä lausuntoa : "Ihmisiä kannetaan silkkityynyllä kivikkojen yli" - Sinkkonen
Uusavuttomuuden määrä on jotain käsittämätöntä.
Ei kait se ole uusavuttomuutta, jos ihmisiä pyydetään olemaan ulkoilematta, jos tuulen voimakkuus on yli 20m/sek. lisäksi kulkuväylillä on pääkallo keli, niin kuin vanhakansa ennen varoitteli ihmisiä. Lisäksi puita kastuu helposti, koska maa on märkä, eikä roudassa.
Tänä iltana täyttyvät terv.hoidon päivystykset kaatuneita, joita kipsataan ja leikataan liukuhihnalta, jonka on merkittävä kuluerä, kun harvat käyttävät liukuesteitä ja lisäksi viiveellä tulevat muut sairaudet.
Ei ole viisautta uhmata luonnonvoimia, sillä niin moni on päässyt jopa hengestään
Eihän siinä olekaan, kun on kunnon ulkoilu vaatteet päällä. Mutta kun ajat tuolla myrskyssä, ja todistaa hulluja ohituksia ja palelet työvaatteissa, niin onhan tuo ihan perseestä.
Keväällä kävelin nilkkoja myöten lumessa töihin kun ei oltu aurattu. Ei se kivaa ollut, mutta pysyi sentään pystyssä paremmin kuin jäisellä kelillä. Nyt et tarvinnut lähteä mihinkään kun tulin kipeäksi.
Varoitus lienee paikallaan jos on kova tuuli. Se voi pahimmillaan pudottaa painavaakin oksaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule lässyttämään lisää sen jälkeen, kun edes kerran elämässäsi olet kokeillut lumitöiden tekemistä räntäsateessa. Turha jauhaa paskaa asiasta, josta ei tiedä vttuakaan. Pieni ulkoilu on hiukkasen eri asia kuin lumityöt. Miten muuten olet voinut ulkoilla jo 36 vuotta ennen syntymääsi?
Menikö tunteisiin kun sinut paljastettiin uusavuttomaksi vässykäksi joka ei osaa edes peruspuketumista. Toki kaltaisesi vässykät ovat nykyään enemmistö, mitään käsity
Tosi hienosti olet oppinut uuden sanan. Hyvä sinä! Vielä kun oppisit tekemään kunnollisia provoja noiden aivopierujesi sijaan niin saiti oikein mitalin.
Mikä tämä uusavuton penikka on, joka räyhää ihmisille siitä, että märkä lumi kastelee vaatteet? Jossain kellarissako hän on kasvanut kun ei ymmärrä, että vesi kastelee vaikka olisikin rännän olomuodossa? :D
Autolla nyt pitääkin ottaa rauhallisesti ja ennakoida ajoa. Toivottavasti muutkin tien päällä ymmärtäisi, ettei huonolla kelillä kaahailu kasvata egoa.
Itsekin tykkään ulkoilla myrskyisässä säässä. Kunhan ei metsässä lahopuiden katveessa.
Lumisade ja pimeys antaa oman taikansa ulkoiluun. Vesisadekaan ei haittaa, raikastaa ilman.
8-15 km lenkkejä, kävellen. Joskus juoksin nyt lonkat ei anna myöten.
No, ensivasteessa ja ensiavussa töissä olevana olen hippasen eri mieltä.
Osakäy jopa metsätöissä lähes kelillä kuin kelillä.
Ja tekeehän sähkölaitos, pelastajat, kuljetus alan tekijät, lumiaurakuskit ym ym
Töitä haasteellissa olosuhteissa
Ei kaikki toki nauti eikä.kainkien pakko ulos lähteäkään mutta ei tämä maailmanloppu ole. Suomessa on yhä 4 vuodenaikaa.
Oikealla pukeutumisella ei kastu, kastumisella tarkoitetaan sitä että vesi tulee läpi vaatteista. Se ei tule läpi mistään, voit tilkitä itsesi vaikka niin, että ainoastaan silmät näkyy. Miksi pitää väitellä itsestäänselvyyksistä, minä kuljen ulkona säällä kuin säällä, kesät ja talvet kastumatta joka päivä (kastuminen = vesi tulee läpi).
Sanotte mitä sanotte mutta sellaista vaatetta ei ole jossa et ole kuin muovipussissa.
Vierailija kirjoitti:
Oikealla pukeutumisella ei kastu, kastumisella tarkoitetaan sitä että vesi tulee läpi vaatteista. Se ei tule läpi mistään, voit tilkitä itsesi vaikka niin, että ainoastaan silmät näkyy. Miksi pitää väitellä itsestäänselvyyksistä, minä kuljen ulkona säällä kuin säällä, kesät ja talvet kastumatta joka päivä (kastuminen = vesi tulee läpi).
Miksi väittelet? Jokainen joka on joskus tehnyt lumitöitä räntäsateessa ymmärtää ihan hyvin, mitä kastuminen siinä yhteydessä tarkoittaa. Täysin turhaa vänkäämistä sinulta, joka et selkeästi ymmärrä, mistä puhut, vaan jankutat pelkästä jankkaamisen ilosta.
No ei kai se nyt mitään kävelyä haittaakkaan.
Lähinnä autoja ja muuta kalustoa.
Et varmaan ymmärrä paljon muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanotte mitä sanotte mutta sellaista vaatetta ei ole jossa et ole kuin muovipussissa.
Minä kuljen ulkona joka päivä säällä kuin säällä, en ole kastunut vielä kertaakaan, niin että vesi olisi tullut läpi, en edes tänään. On ikävää jos et osaa edes pukeutua sään mukaan, kannattaisi varmaan jo ruveta opettelemaan, se on ihan perustaito, varsinkin suomalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kipaisepa tänne Jyväskylän suunnalle näyttämään, miten hienosti osaat tehdä lumityöt kastumatta. Haluan nähdä omin silmin, miten tuollainen yli-ihminen onnistuu tässä asiassa. Voisin oppia sinulta jotain, kun olen itse niin taitamaton, etten pysty estämään vaatteiden kastumista sekä sisä että ulkopuolelta nuoskalunta kolatessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuljen ulkona joka päivä säällä kuin säällä, en ole kastunut vielä kertaakaan, niin että vesi olisi tullut läpi, en edes tänään. On ikävää jos et osaa edes pukeutua sään mukaan, kannattaisi varmaan jo ruveta opettelemaan, se on ihan perustaito, varsinkin suomalaiselle.
Hienoa! Tässä sinulle mitali siitä, että olet niin paljon parempi ihminen kuin me tavalliset kuolevaiset: 🥇
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kaikki eivät asu Helsingissä. Yllättikö?