Tein noin 10km kävelylenkin, en ymmärrä mitä ihmeellistä pikku lumimyrskyssä on?
Miksi jotkut ihmiset ylireagoi, lumi on vain vettä. Jos olet huonossa kunnossa, niin tottakai asiat on haastavia. Mutta jos olet suht normaalissa kunnossa, niin mitä ihmeellistä on lumessa?
Ihan tosissaan kerrotaan aikuisille ihmisille, että heidän pitäisi välttää liikkumista ulkona, joo ei pidä.
Kommentit (123)
Ylipainoinen k ä äpiö meteorologi antamassa varoituksia joka koski kaikkia ulkona liikkujia, ei vain autoilijoita. Niinhän tuolla on varoiteltu, joka on aika hupaisaa, kertoa terveille aikuisille kuinka ei kannata mennä ulos kun tulee pikkuisen lunta.
Autoilijoita tuo varoitus koskee!
Itse kävin meressä pulahtamassa ja ihailin tyrskyäviä aaltoja. Hieno hetki päivällä. Ei ollu rannalla tosiaan ruuhkaa.
Eikös nyt ap kaikki riipu ihan siitä missä sinä asut ja teet tuon kävelylenkin. Voisin vaikka vannoa, että esim. meilläpäin oleva keli ei sinusta nyt tuntuisi kovin kivalta ja normaalilta. Tein lumitöitä 10 minuuttia tuossa etupihallani (päivän toiset lumityöt jo) ja lopputuloksena oli litimärkä pipo, hanskat ja takki. Ei hiestä, vaan tuosta pirun märästä vaakasuoraan tulevasta lumesta.
Vierailija kirjoitti:
Parasta on se, että saa olla ulkona rauhassa kun hysteeriset ihmiset panikoi.
No varmaan jos sulla ne hysteeriset ja panikoivat ihmiset asuu saman katon alla, otan osaa.
Itselläni on varsin rauhalliset kotiolot eikä syytä mihinkään paniikkiin ja ulkoilen sitten kun sää on minun mielestä hieman parempi, kukin tyylillään. Askertele itsellesi vaikka mitali.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tulee vaakatasossa vettä, jäätävää vettä. Olisikin lunta.
missä?
täällä ei edes tuule vielä.
Kyllä tänään oli hurja päivä ulkoilla. Tuulen voimakkuus oli jossakin vaiheessa yli 20m/sek. Juu, jätin lenkin suosiolla kesken, kun tuuli kävi suoraan kasvoihin, enkä tieten tahtoen halunnut altistaa itse taudeille esim. kasvohermohalvaukselle, joka on tyypillinen sairaus, kun kasvohermot saa kylmää. Ja lisäksi oli ihan hirveän liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Osa meistä käy töissä.
Oletko aina töissä?
Sen parempi mitä vähemmän mahdollisia pelastettavia ulkona on! Syy ja seuraus, ei juuri sinun napasi!
Hah itse hiihdin 30km töihin aamulla vaikka ei ollut edes kunnolla lunta ja nyt parasta aikaa hiihtämässä takaisin ja tauolla naputtelen tätä.
Koska 99% ihmisistä on niin surkea maantiedon tietämys että luulevat Suomen sijaitsevat Espanjan naapurissa. Eihän täällä muuten olisi joka vuosi suuria otsikoita siitä miten hämmästyttävän epänormaali säätila valtaa suomen. Eli sataa lunta!
Yli tunnin olin juuri kolaamassa pihaa. Oli joo tosi mukavaa,kun pipo ihan litimärkä ja takki myös. Hanskatkin kastui läpi. Mut kyllä mä nyt mielelläni olen sisällä,kun on niin märkää lunta ja sataa viistosti. Olis edes kuivaa pakkaslunta.
Tässäpä ap:lle mitali, kun on niin reipas ja kaikin puolin muiden yläpuolella: 🥇
No eihän tuolla tuiskussa näe eteensä. Putsasin auton ja olin jo lumen peitossa enkä nähnyt lasien läpi mitään. Joka puolella se myräkkä ei ole samanlainen. Työpaikkakaupungissani se oli paljon pahempi kuin täällö kotikaupungissani.
Vierailija kirjoitti:
Hah itse hiihdin 30km töihin aamulla vaikka ei ollut edes kunnolla lunta ja nyt parasta aikaa hiihtämässä takaisin ja tauolla naputtelen tätä.
Minä naputtelin tätä jo 60 vuotta sitten lapsena kun hiihdin kouluun lauantaina 400 km suuntaansa. Ja lauloin virsiä takaperin ajankulukseni. Lunta oli kuusten latvoihin asti ja karhut söi pienemmät sisarukset matkalta.
Vierailija kirjoitti:
Yli tunnin olin juuri kolaamassa pihaa. Oli joo tosi mukavaa,kun pipo ihan litimärkä ja takki myös. Hanskatkin kastui läpi. Mut kyllä mä nyt mielelläni olen sisällä,kun on niin märkää lunta ja sataa viistosti. Olis edes kuivaa pakkaslunta.
Jännä kuinka ihminen voi varustautua, ihan vaikka ostamalla hupullisen takin vedenpitävän, hanskat joista ei tule vesi läpi, kunnon kengät jne. Niitä on ollut Suomessa myynnissä jo yli 100 vuotta. Sinunkaltaiset ihmiset ihan oikeasti rupeaa vituttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä naputtelin tätä jo 60 vuotta sitten lapsena kun hiihdin kouluun lauantaina 400 km suuntaansa. Ja lauloin virsiä takaperin ajankulukseni. Lunta oli kuusten latvoihin asti ja karhut söi pienemmät sisarukset matkalta.
Ulvoiko sudet latujen varsilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka ihminen voi varustautua, ihan vaikka ostamalla hupullisen takin vedenpitävän, hanskat joista ei tule vesi läpi, kunnon kengät jne. Niitä on ollut Suomessa myynnissä jo yli 100 vuotta. Sinunkaltaiset ihmiset ihan oikeasti rupeaa vituttamaan.
Huomaa, ettet ole elämäsi aikana koskaan tehnyt lumitöitä. Tarpeeksi kun vaatteet kastuu vesi tulee läpi vaikka olisi mitkä goretexit. Ei nekään vedessä uittamista kestä.
t. eri
Minä en lähde lenkille, kun silta tänne suljetaan iltasella kovan tuulen takia.
Miksi nykyisin lumen satamisesta uutisoidaan kuin olisi maailmanloppu tulossa.