Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmisten koirat vapaana

Vierailija
20.11.2024 |

Kerran iltasella kävelin lapseni kanssa kauppaan. Kuulin jostain takaa eläimen juoksu askelia. Jo tässä vaiheessa menin paniikkiin kun mietin mikä sieltä tulee ja mitä tapahtuu. 

No koira ilman omistajaa tietenkin. Koira hyökkäsi heti lapsen päälle ja pomppi. Lapsi alkoi itkeä. Minä huusin. Onneksi paikalle ajoi mies joka otti piskin hallintaan. 

Siitä lähtien olen alkanut säikkymään jopa aitauksessa meuhkaavia koiria. Mieleen tulee vain että entä jos ne pääseekin sieltä. 

Pelkään myös isoja koiria, jos nainen on hihnan toisessa päässä. Tulee tunne ettei nainen pysty pitelemään sellaista tosi paikan tullen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus joka kerran! Eivät tyhmät muuten opi.

terv entisen 45- kiloisen Rotweilerin omistajatar, jonka koira ei IKINÄ ollut vapaana ja vielä tottelikin. 

Vierailija
2/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terv entisen 45- kiloisen Rotweilerin omistajatar, jonka koira ei IKINÄ ollut vapaana ja vielä tottelikin. 

Rottweiler-parka... ei ikinä irti. Koiran perusoikeuksiin kuuluu saada juosta irti...turvallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakit uuniin

Vierailija
4/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös. Joskus katson kun lenkkipolulla, missä on kylttejä että koirat pidettävä kiinni vastaan tulee koiranulkoiluttajia koira vapaana. Kun huomautan asiasta. Sanotaan tämä on kiltti koira ja tottelee. Niinpä, olen nähnyt niin monta kertaa että ei tottele. Pahinta on kun se kiltti koira karkaa pysyvästi ja muuttuu villikoiraksi. 

Vierailija
5/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää myös vapaana juoksevat koirat. Aina saa omien koirien kanssa lenkillä pelätä, että millainen pmylly syntyy, kun vastaan juoksee koira, eikä omistajaa näy.

Ärsyttää myös nuo kaukaa "ei se mitään tee" huutelijat. Kummasti tulee vipinää kinttuun, kun huudan, että tämä kyllä tekee.

Vierailija
6/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös. Joskus katson kun lenkkipolulla, missä on kylttejä että koirat pidettävä kiinni vastaan tulee koiranulkoiluttajia koira vapaana. Kun huomautan asiasta. Sanotaan tämä on kiltti koira ja tottelee. Niinpä, olen nähnyt niin monta kertaa että ei tottele. Pahinta on kun se kiltti koira karkaa pysyvästi ja muuttuu villikoiraksi. 

Ei ole ihan yksi kerta kun jonkun irtokoira on juossut ihan meidän hihnassa vieressä olevan koiran luokse, ja koiran omistaja on alkanut valittaa että koirani on vihainen kun tilanteesta tuli konflikti. Että hänen koira on kiltti kaikille. Juu-u, minun koira ei, kun isommat päälle juoksevat koirat on pelästyttäneet sen pentuna. 

Vierailija
7/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää myös vapaana juoksevat koirat. Aina saa omien koirien kanssa lenkillä pelätä, että millainen pmylly syntyy, kun vastaan juoksee koira, eikä omistajaa näy.

Ärsyttää myös nuo kaukaa "ei se mitään tee" huutelijat. Kummasti tulee vipinää kinttuun, kun huudan, että tämä kyllä tekee.

Hyvin tuli jollekin vastaantulleen koiran omistajalle vipinää kinttuun kun kerroin että minun koiralla on ärhäkkä ja todennäköisesti tarttuva suolistotulehdus 😅

Vierailija
8/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiva ulkoiluttaa näillä keleillä koiria. Voin kuvitella mikä haju lähtee märästä koirasta. Hyi yök. En ymmärrä todellakaan tätä nykyistä koira villitystä. 

Vierailija
9/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ikävintä on kun olet juoksulenkillä ja irtioleva koira innostuu tullen iholle,sitten omistaja hokee vaan se on ihan kiltti ei se mitään tee.

Vierailija
10/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan yksi kerta kun jonkun irtokoira on juossut ihan meidän hihnassa vieressä olevan koiran luokse, ja koiran omistaja on alkanut valittaa että koirani on vihainen kun tilanteesta tuli konflikti. Että hänen koira on kiltti kaikille. Juu-u, minun koira ei, kun isommat päälle juoksevat koirat on pelästyttäneet sen pentuna. 

Tämä!

Mun koirani oli epäsosiaalinen nuorena tapahtuneen koirahyökkäyksen takia. 

Mummo tulee flexi löysällä jonkun shitsun kanssa, minä väistän kauemmaksi. Mummo vaan tulee kohti. Kun sanon että minun koirani ei ole sosiaalinen, mummo vastaa mutta tämä on.

ÄLÄ PÄÄSTÄ SITÄ IHOLLE, tämä puree. Sit vasta meni mummolle jakeluun. Mun koirani ei haastanut riitaa mutta ei sietänyt iholle tunkevia.

Vierailija
11/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vähän alkanut pelätä, kun yksi iso, pienen naisen taluttama koira meinasi hyökätä kimppuun kun ajoin pyörällä ohi. Enkä ajanut kovaa enkä yllättäen takaa, vaan ihan ajoin vastaan ja omistajalla olisi kyllä ollut aikaa ottaa koiransa kunnolla kiinni ja/tai siirtyä sivumpaan jos olisi viitsinyt. Tosin varmaan se nainen säikähti yhtä paljon kuin minä, äänensävystä päätellen. En jäänyt paikalle vaan polkaisin äkkiä alta pois. 

Vierailija
12/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka sitä koiraa ei olisi pentuna pelästytetty ja se olisi kuinka kiltti, aina on suuri konfliktin riski kun toinen koira on vapaana ja toinen hihnassa. 

Vierailija
13/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koiranomistaja ja en pidä koiraani irti ja inhoan itsekin irti olevia koiria, jos ne eivät ole hallinassa. Harva on. Lapsi reagoi vanhemman käytökseen eli kun näkee, että sinä hermostut tilanteesta ja vielä huudat, niin hysteria kertaantuu. Meidän suvussa ainakin koiria pelkäävillä vanhemmilla on koiria pelkääviä lapsia. Koirat on huomattavasti useammin aggressiivisia omaa lajiaan kohtaan kuin ihmistä. Se ei tietysti lohduta, jos on koirapelkoinen.

Vierailija
14/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Mun koirani oli epäsosiaalinen nuorena tapahtuneen koirahyökkäyksen takia. 

Mummo tulee flexi löysällä jo

Joo, joskus oli vielä tilanne että olin lasten kanssa liikkeellä ja jouduin auttamaan toiselle hanskaa tms. (koira tietenkin tiukasti kiinni ja ihan vieressäni), enkä ehtinyt reagoida ajoissa tämmöiseen flexi löysällä-mummoon, joka antoi omansa tulla nuuskimaan minun selän takaa. Sitten hirveä huuto kun koirani näykkäisi hänen fifiään.

Vierailija
15/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rottweiler-parka... ei ikinä irti. Koiran perusoikeuksiin kuuluu saada juosta irti...turvallisesti.

Onneksi Suomessa on koirapuistoja ja maksullisia koirametsiä sekä monissa paikoissa umpikorpea, missä todennäköisyys vastaantulijaan ole olematon. Täytyy vaan nähdä vähän vaivaa, että katsoo missä koiraansa irti pitää.

Vierailija
16/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka sitä koiraa ei olisi pentuna pelästytetty ja se olisi kuinka kiltti, aina on suuri konfliktin riski kun toinen koira on vapaana ja t

Niinpä, mutta nämä tollot ei tajua eikä ymmärrä mitään koirien luonnollisesta käytöksestä. 

Vierailija
17/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo ihmisestä paljon jos pelkää pomppivaa moikkaavaa koiraa. Yleisesti pikkukoirat tulee kiinni ja puree isoja koiria mutta kenen vika kun isolla menee hermo ja pikkukoirat kuolee pikkupuremaan? Viimeksi kun tämmöiset pienemmän koko luokan koirat hyökkäsi oman koiran kimppuun omalla pihallani niin toinen koira sai toivottavasti vakavat vammat kun puolustin koiraani kun roikkui nahasta. 

Vierailija
18/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa on koirapuistoja ja maksullisia koirametsiä sekä monissa paikoissa umpikorpea, missä todennäköisyys vastaantulijaan ole olematon. Täytyy vaan nähdä vähän vaivaa, että katsoo missä koiraansa irti pitää.

Kyllä, juuri näin. Tai omaa metsää&peltoa kuten meillä. 

Useimmiten kotona en pidä edes hihnaa mukana, koirani tottelee, eikä lähde riistan perään. Kylillä ja ihmisten ilmoilla aina kiinni.

Vierailija
19/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se meidän musti

Vierailija
20/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koira joka on kiltti, mutta ei välttämättä kovin kiltin näköinen. Se ei ole järin roteva, mutta korkea joten sen takia näyttää myös isommalta kuin oikeasti on. Koira on minulla aina kiinni ja aina tilaisuuden tullen myös väistän vastaantulijoita kauemmas, koska koirallani on tapana jäädä tuijottelemaan vastaantulijoita ja se yhdistettynä koiran ulkonäköön saattaa pelottaa vastaan tulijoita. Käytös johtuu koiran omasta epävarmuudesta.

Nyt tämän syksyn aikana on käynyt useamman kerran niin, että vastaan tuleva, usein pienemmän koiran omistaja, selvästi lähtee meitä pakoon. Eli käännytään palaamaan omia jälkiä ja katselevat koko ajan taakseen ja kiristävät vauhtiaan.

Tämä on ollut jotenkin todella surullista, koska varmasti johtuu näistä lisääntyneistä koirahyökkäyksistä. Eiväthän he voi tietenkään tietää, että koira on minulla ihan hallinnassa. En minäkään luota yhteenkään tuntemattomaan koirakkoon joita vastaan tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi