Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suonenvedot

Vierailija
20.11.2024 |

Jos suonenvedot säärissä väitetysti johtuvat nestetasapainosta:

Viime yönä oli jälleen kivuliaita suonenvetoja. Päivä oli kulunut reissussa, kävelyä ei paljonkaan, mutta päivän aikana ei tullut vettä tai muutakaan juotavaa nautittua. Ikää on jo yli 60 v.

No, olis tulossa toinen reissupäivä... Näinpä kysynkin, voiko etukäteen tankata vettä... Kun tässä muutenkaan ei tule kovinkaan ahkerasti vettä tai muuta nestettä juotua aamun ja ilkan välillä, niin jos nyt oikein edeltövinä päivinä joisi vettä lasillisen tunnin parin välein,,, auttaisiko ehkäisemään tulevan reissupäivän jälkeisiä vaivoja... Ei siellä reissulla voi jatkuvasti olla juomassa...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopeta lakujen ja salmiakkien syöminen ns lakritsitauti voi tulla

Vierailija
22/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas merisuola on parempi kuin magnesium ja elektrolyyttijauheet, sillä mineraalit tukevat toistensa imeytymistä. Merisuolassa on kymmeniä mineraaleja, tosi hyvässä lähemmäs 100

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukellusreissulle vai avaruuteenko olet menossa kun ei juominen onnistu?

🧐Ööööö!

Mitä yrität mökeltää?

Vierailija
24/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merisuolarae kielen alla ja veden juominen helpottavat suonenvetoja. Minulla pahimmat suonenvedot tuleva nestehukasta ja kylmästä.

Minulla yölliset suonenvedot tippui murto-osaan entisestä, kun vaihdoin peiton. Uusi peitto on hengittävä eli se päästää kosteuden läpi. Hotelleissa peitot ovat erilaisia ja niinpä reissuissa yöllisiä suonenvetoja tulee poikkeuksetta.

Magnasium ei minulla auttanut, kalium auttoi. Sitä ei vaan saa ihan noin vain vaan pitää pyytää farmaseutilta. Kaliumin määrä veressä pitää tarkistaa.

Mielenkiintoinen huomio tämä. Oliko aiempi peitto siis joku muovipeitto ja millainen on tämä uusi, hengittävä?

Ei ollut muovipeitto enkä tiedä, mitä peiton sisukset oli. Kyseessä oli ihan peruspeitto, uusi oli kalliimpi ja siinä mainittiin sana hengittävä tai päästää kosteuden läpi. En muista kumpi oli kyseessä.

Vierailija
25/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas merisuola on parempi kuin magnesium ja elektrolyyttijauheet, sillä mineraalit tukevat toistensa imeytymistä. Merisuolassa on kymmeniä mineraaleja, tosi hyvässä lähemmäs 100

Mulla ei ainakaan koskaan ole auttanut pelkkä merisuola oireisiin. Mulla siis tuli suonenvetoja yms. oireita kun karppasin. Merisuolasta ei ollut mitään hyötyä, apteekin elektrolyyttivalmiste lopetti oireet päivässä.

Vierailija
26/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkä neste auta, tarvitset myös elektrolyyttejä! Itse asiassa liika juominen voi pahentaa, koska laimentaa elektrolyyttejä entisestään. Monipuolisia elektrolyyttivalmisteita saa ihan normikaupoistakin ihan Elektrolyyttijauhe-nimellä. Pelkkää magnesiumiakin voi kokeilla, mutta itse lähtisin käyttämään monipuolisempaa valmlistetta jos on oireita. 

Tässä hyvä neuvo, itselläni on samantyyppisiä ongelmia kuin ap:llä ja yölliset krampit (sanon itse niitä krampeiksi, kun saattaa esim. jalan koko takareisi mennä kramppiin) ovat jo pari kuukautta pysyneet täysin poissa, kun olen joka päivä tehnyt sen, että nautin noita elekrolyyttejä. Minulla on myös noita jauheita, mutta en ole juurikaan käyttänyt, vaan itse juon yhtä tiettyä vichyä päivittäin, jossa tällaisia aineisosia: Vesi, hiilidioksidi, natriumbikarbonaatti, luontaiset aromit, magnesiumsulfaatti, kaliumbikarbonaatti, kaliumkloridi, kaliumsitraatti, natriumsulfaatti. Ja totta kai pitää sitten juoda ihan normi vettäkin tuon lisäksi.

Vierailija
27/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on erilaisia syitä sille, miksi tulee suonenvetoja/kramppeja, joten apukeinotkin ovat erilaisia.

Eli vaikka täällä joku antaa vinkkejä, joita olet kokeillut, mutta ei sinulla toimi, se ei välttämättä kuitenkaan ole universaalisti p*skapuhetta. Jollain toisella se voi toimiakin.

Vierailija
28/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merisuolarae kielen alla ja veden juominen helpottavat suonenvetoja. Minulla pahimmat suonenvedot tuleva nestehukasta ja kylmästä.

Minulla yölliset suonenvedot tippui murto-osaan entisestä, kun vaihdoin peiton. Uusi peitto on hengittävä eli se päästää kosteuden läpi. Hotelleissa peitot ovat erilaisia ja niinpä reissuissa yöllisiä suonenvetoja tulee poikkeuksetta.

Magnasium ei minulla auttanut, kalium auttoi. Sitä ei vaan saa ihan noin vain vaan pitää pyytää farmaseutilta. Kaliumin määrä veressä pitää tarkistaa.

Mulla myös auttaa kalium, eikä sitä ole apteekissa tarvinnut pyytää erikseen. Kyllä se on ihan käsikauppatuote.

Vierailija
29/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita pieni määrä suolaa kielen alle silloin kun vetää, auttaa hetkessä.

Höpö höpö

Vierailija
30/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös auttaa kalium, eikä sitä ole apteekissa tarvinnut pyytää erikseen. Kyllä se on ihan käsikauppatuote.

Niinkö? Täällä kaliumia ei ole hyllyssä vaan se pitää pyytää erikseen. Käytän yhden gramman sisältävää valmistetta.

Vierailija
31/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi tulle vain valittamaan. Ei halua yhtään neuvoa. Siinähän voisi käydä niin että krampit loppuu. Mistä sitten valittaisi? Olisi kamalaa jos ei voisi enää valittaa, joten ei halua neuvojanne.

Vierailija
32/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sun suonia vetää sentäs

Mutta suoleen saattaa sinua joku vetästä yöllä, 

Vierailija
33/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla avuksi ovat olleet

-silkkipeiton hankkiminen

-kaliumin lisääminen ruokavalioon

-villahousut 

-astangajoogan istumasarja

-kolme litraa nestettä päivässä suolalla ja kasvismehuilla höystettynä. Litra ei riitä oikeasti kenenkään hyvinvointiin 

Vierailija
34/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivan nimi on lihaskramppi (suonenveto on harhaanjohtava termi)

syö ennen reissua tavallista enemmän banaania ja vaikka reissussakin. Syy miksi ehdotan banaania, on se, että sitä on ertyisen helppo pitää mukana reissussa, kun tulee valmiiksi pakattuna. lisäksi se, että banaanissa on tosi hyvä ravintoainesisältö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi