Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suonenvedot

Vierailija
20.11.2024 |

Jos suonenvedot säärissä väitetysti johtuvat nestetasapainosta:

Viime yönä oli jälleen kivuliaita suonenvetoja. Päivä oli kulunut reissussa, kävelyä ei paljonkaan, mutta päivän aikana ei tullut vettä tai muutakaan juotavaa nautittua. Ikää on jo yli 60 v.

No, olis tulossa toinen reissupäivä... Näinpä kysynkin, voiko etukäteen tankata vettä... Kun tässä muutenkaan ei tule kovinkaan ahkerasti vettä tai muuta nestettä juotua aamun ja ilkan välillä, niin jos nyt oikein edeltövinä päivinä joisi vettä lasillisen tunnin parin välein,,, auttaisiko ehkäisemään tulevan reissupäivän jälkeisiä vaivoja... Ei siellä reissulla voi jatkuvasti olla juomassa...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukellusreissulle vai avaruuteenko olet menossa kun ei juominen onnistu?

Vierailija
2/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sun suonia vetää sentäs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kramppeihin, juo vettä, huolehdi suolatasapainosta. Moni ottaa magnesiumia yötä vasten,mutta stop; aamupäivällä. Toimagn aiheuttaa monilla ns lavottomat jalat yöllä jos illalla ottaa ja juoksuttaa vessassa, virkistää ja ei tule uni.

Ota ruokia joissa magnesium ja moni saanut kalium lähteistäkin apua, pakasteherneet ja banaani.  Älä mene uimaan syvään päätyyn jos taipumus moiseen

Vierailija
4/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pieni määrä suolaa kielen alle silloin kun vetää, auttaa hetkessä.

Vierailija
5/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä magnesiumia, itsellä auttoi kun reipas veden juonti ei tuntunut riittävän. 

Vierailija
6/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika vesi ns huuhtoo ,että pysyttele siinä 1litra, helteellä suolot ja nesteet kuntoon, nestettä aina enemmän kuin litra jos hikoilet, saunot, helle, urheilet.

Vierailija
7/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolilääke ainakin teki kauheita suonenvetoja oli pakko lopettaa

Vierailija
8/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se kannattaakin lopettaa, sen jälkeen tulee vain yksi ainoa iso suonenveto ja kaikki kärsimykset ja huolet poistuvat kerralla.

Vierailija
9/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium ja B12 vitamiini auttaa ennaltaehkäisevästi.

Raajat pidetään lämpiminä, sekä päivällä että yöllä.

Tukisukat voivat auttaa, etenkin, jos reissussa on paljon istumista tai muuta paikallaan oloa.

Nestetasapainon vaikutuksesta suonenvetoihin en ole aikaisemmin kuullut, mutta voi siinäkin perää olla.

Vierailija
10/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se kannattaakin lopettaa, sen jälkeen tulee vain yksi ainoa iso suonenveto ja kaikki kärsimykset ja huolet poistuvat kerralla.

kokeilepa itse jos sivuoireet ovat sellaiset että on mahdoton käyttää

Vierailija
11/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä neste auta, tarvitset myös elektrolyyttejä! Itse asiassa liika juominen voi pahentaa, koska laimentaa elektrolyyttejä entisestään. Monipuolisia elektrolyyttivalmisteita saa ihan normikaupoistakin ihan Elektrolyyttijauhe-nimellä. Pelkkää magnesiumiakin voi kokeilla, mutta itse lähtisin käyttämään monipuolisempaa valmlistetta jos on oireita. 

Vierailija
12/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hänellä pieni rakko tai muuten ikä,kylmyys tms syitä useita on tihevirtsaisuus, se huuhtoo kehoa liikaa ja puutoksia. Ja veskiä ei ole reissussa, siksi moni ei sitä juomaputelia voi kantaa. Matkoilla, patikoinilla, toki silloin voi piipahtaa puskassa. Mutta jo kaupungillakin yhtä veskin etsimistä. 

Vierailija
13/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🧐Ööööö!

Vierailija
14/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolarae kielen alla ja veden juominen helpottavat suonenvetoja. Minulla pahimmat suonenvedot tuleva nestehukasta ja kylmästä.

Minulla yölliset suonenvedot tippui murto-osaan entisestä, kun vaihdoin peiton. Uusi peitto on hengittävä eli se päästää kosteuden läpi. Hotelleissa peitot ovat erilaisia ja niinpä reissuissa yöllisiä suonenvetoja tulee poikkeuksetta.

Magnasium ei minulla auttanut, kalium auttoi. Sitä ei vaan saa ihan noin vain vaan pitää pyytää farmaseutilta. Kaliumin määrä veressä pitää tarkistaa.

Vierailija
15/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele lopettamaan kramppi venyttämällä kramppaavaa lihasta. Mulla auttaa välittömästi ja kramppi loppuu alkuunsa.

Vierailija
16/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sun suonia vetää sentäs

Miksi kakara tulee kommentoimaan!

🧐

Mene sinä nyt vaikka häiriköimään naapuruston ihmisiä, saa poliisikin taas kivoja rikosilmoituksia kakaroitten tekemisten takia!

Vierailija
17/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele lopettamaan kramppi venyttämällä kramppaavaa lihasta. Mulla auttaa välittömästi ja kramppi loppuu alkuunsa.

Just just just. Kiitos!

Vierailija
18/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit. Nesteen imeytymistä auttaa, kun otat merisuolanokareen ennen vettä. Äärimmäisen kuumissa ja vaikeissa oloissa suorittavat syövät suolatabletteja, sillä muuten neste ei imeydy kudoksiin (suolavesi ei auta tähän, vaan suola tulee ottaa ennen vettä). Kun juot, juo max. desi kerrallaan läpi päivän niin keho pystyy hyödyntämään sen parhaiten

Uskoisin että pärjäät helposti päivän ilman tai vähällä vedellä, jos oikeasti tankkaat edellisenä päivänä, ellet nyt raskaana ole :)

Huomioi tämä muutenkin arjessasi, niin pääset eroon suonenvedoista

Vierailija
19/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten venyttelet esimerkiksi nilkan ulkosyrjän kramppia?

Vierailija
20/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merisuolarae kielen alla ja veden juominen helpottavat suonenvetoja. Minulla pahimmat suonenvedot tuleva nestehukasta ja kylmästä.

Minulla yölliset suonenvedot tippui murto-osaan entisestä, kun vaihdoin peiton. Uusi peitto on hengittävä eli se päästää kosteuden läpi. Hotelleissa peitot ovat erilaisia ja niinpä reissuissa yöllisiä suonenvetoja tulee poikkeuksetta.

Magnasium ei minulla auttanut, kalium auttoi. Sitä ei vaan saa ihan noin vain vaan pitää pyytää farmaseutilta. Kaliumin määrä veressä pitää tarkistaa.

Mielenkiintoinen huomio tämä. Oliko aiempi peitto siis joku muovipeitto ja millainen on tämä uusi, hengittävä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä