Olen 60 vuotias tietoteknisesti täysin riippuvainen miehestäni. auttakaa
Miten opin
maksamaan laskuja
kilpailuttamaan sähkölaskun
päivittämään puhelimeni
päivittämään tietokoneen: tulee ilmoituksia, en uskalla klikata päivitä
Hävettää
Mies ei ole opettaja, näyttää hätäisesti KERRAn, toista kertaa ei tule
En ole trolli, olen täysin riippuvainen miehestäni, työpaikka minulla on.
Kommentit (84)
youtube on täynnä ohjeita, sieltä minä opettelen uudet ohjelmat, aikoinaan teamsin käytönkin.
Vierailija kirjoitti:
Menet jonkun kansalaisopiston tai työväenopiston tai kirjaston digitaidot /tietotekniikkataidot / älypuhelimen käyttö kurssille
Kiitos
Ap
Vierailija kirjoitti:
youtube on täynnä ohjeita, sieltä minä opettelen uudet ohjelmat, aikoinaan teamsin käytönkin.
oikeasti?
Kiitos
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap täällä vauvapalstallakin miehensä armosta?
Miten kukaan viitsii olla parisuhteessa jossa kumppanit eivät ole toinen toistensa puolella? Ennen vanhaan naiset eivät päästäneet miehiä keittiöön sotkemaan, ja jos sattuivat kuolemaan ensin, leskimies jäi aivan kädettömäksi. Tai jos miehet omivat perheen taloudenpidon ja sattuvat kuolemaan ensin, leskirouva jää aivan kädettömäksi. Näin kävi omalle anopilleni. Hän hääräsi keittiössä ja appiukko hoiti miesten työt. Toinen kuitenkin kuolee ensin. Tai tulee ero. Siksi jokaisen aikuisen ihmisen pitää opetella pärjäämään omin päin.
Ja nyt äkkiä päivittämään it-osaaminen. Vaikka provohan tämä oli: palstalla on jo pitkään riehunut 56-vuotias kaunotar.
Ihmiset ovat riippuvaisia toisistaan
Minulla ei ole vanhempia
Minulla ei ole ystäviä
Minulla ei ole lemmikkiä
Minulla on mieheni , antaisin vaikka henkeni hänen puolestaan.
Varsinainen aarre, joka ei antaisi edes vanhaa tietsikkaansa sinun puolestasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on sota ja kaikki yhteydet ja sähköt poikki. Kerää nyt vaan nyssyköitä ja säilyvää ravintoa kasaan. Muusta ei kannta enää huolehtia.
Siksi en myöskään tehnyt lapsia. Isoisäni joutui ampumaan vauvan sodassa , koska se olisi jäänyt kitumaan..
Ap
Euroopassa tulee olemaan aina sota. Ihmisrotu tykkää reviiritaisteluista. En usko hyvyyteen. Olen ottanut itselleni mukavan elämän. EI AVIOEROA. EI LAPSIA. EI LIHAVAA KALJUA MIESTÄ:
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä ap olet ihan saatanan tyhmä.
Kaikki me kuollaan kuitenkin, joten ihan sama. Jos tulen kadulla vastaan , näet hoikan kauniin varakkaan naisen.
Ap
Mitä sinä sitten täällä vingut kun kuolet kuitenkin? En pieraisekaan tuollaisten ikibimbojen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap täällä vauvapalstallakin miehensä armosta?
Miten kukaan viitsii olla parisuhteessa jossa kumppanit eivät ole toinen toistensa puolella? Ennen vanhaan naiset eivät päästäneet miehiä keittiöön sotkemaan, ja jos sattuivat kuolemaan ensin, leskimies jäi aivan kädettömäksi. Tai jos miehet omivat perheen taloudenpidon ja sattuvat kuolemaan ensin, leskirouva jää aivan kädettömäksi. Näin kävi omalle anopilleni. Hän hääräsi keittiössä ja appiukko hoiti miesten työt. Toinen kuitenkin kuolee ensin. Tai tulee ero. Siksi jokaisen aikuisen ihmisen pitää opetella pärjäämään omin päin.
Ja nyt äkkiä päivittämään it-osaaminen. Vaikka provohan tämä oli: palstalla on jo pitkään riehunut 56-vuotias kaunotar.
Ihmiset ovat riippuvaisia toisistaan
Minulla ei ole vanhempia
Hänen älyllään on perustettu yritys joka on mahdollistanut matkat ympäri maapalloa, minun kauneusleikkaukseni , ison asunnon hyvällä sijainnilla.
Se tietokone on ollut elämäni paras sijoitus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut miehen hoitaa raha asiat koko ikämme..en tiedä miksi, en tiedä edes säästötilin saldoa.
Ap
Entäs jos se lähtee naapurin Marleenan matkaan ja vie koko säästötilin.
Älä nyt sano, että palkkasi menee kokonaan jollekin yhteiselle tilille.
Vähän ihmetyttää, miten tiedät olevasi varakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on sota ja kaikki yhteydet ja sähköt poikki. Kerää nyt vaan nyssyköitä ja säilyvää ravintoa kasaan. Muusta ei kannta enää huolehtia.
Siksi en myöskään tehnyt lapsia. Isoisäni joutui ampumaan vauvan sodassa , koska se olisi jäänyt kitumaan..
Ap
Euroopassa tulee olemaan aina sota. Ihmisrotu tykkää reviiritaisteluista. En usko hyvyyteen. Olen ottanut itselleni mukavan elämän. EI AVIOEROA. EI LAPSIA. EI LIHAVAA KALJUA MIESTÄ:
Ap
Eihän sinulla ole mukava elämä kun et osaa tietokonettasi päivittää ja salasanatkin täytyy pyytää mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku palvelu , josta voisi ostaa neuvontaa
En ole eläkelläinen:(
Ap
On, useampiakin.Soita vaikka oman puhelinoperaattorisi aspaan ja kysy mihin voit sen koneesi kanssa marssia saamaan sitä apua.
Älkää enää vastatko tuolle trollille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä ap olet ihan saatanan tyhmä.
Kaikki me kuollaan kuitenkin, joten ihan sama. Jos tulen kadulla vastaan , näet hoikan kauniin varakkaan naisen.
Ap
Mitä sinä sitten täällä vingut kun kuolet kuitenkin? En pieraisekaan tuollaisten ikibimbojen suuntaan.
Etsin apua tähän ongelmaani.
Ap
Tämä on taas jonkun nuoren aloitus, luulee että vain heidän sukupolvensa on käyttänyt tietotekniikkaa. He unohtavat, että ne jotka nämä järjestelmät ovat keksineet, ovat jo lähemmä 80v. nyt niitä on muokattu yksinkertaisemmiksi käyttä, että myös myöhemmät ikäluokat osaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut miehen hoitaa raha asiat koko ikämme..en tiedä miksi, en tiedä edes säästötilin saldoa.
Ap
Entäs jos se lähtee naapurin Marleenan matkaan ja vie koko säästötilin.
Älä nyt sano, että palkkasi menee kokonaan jollekin yhteiselle tilille.
Vähän ihmetyttää, miten tiedät olevasi varakas.
Ei lähde..ollaan oltu yhdessä 30-40 vuotta. Otin hyvän uskollisen miehen. Ja JOS LÄHTEE..niin minä sain parhaat vuodet, nuoruuden palavan rakkauden, sen voi tuntea vain kerran
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Eihän sinulla ole mukava elämä kun et osaa tietokonettasi päivittää ja salasanatkin täytyy pyytää mieheltä.
Niin...haluan oppia taidon, koska mies kuolee 7 vuoden sisällä syöpään.
Nyt hän tekee kaiken puolestani.
Ap
Meillä oli kesällä tapaus, että sukulainen kuoli, ja leskeksi jäänyt oli ihan avuton. Mies oli aina kaikki asiat hoitanut ja leskelle puhelimellakin soittaminen ja puhelinnumeroiden kysyminen oli liian vaikeata. Osasi soittaa niihin numeroihin, jotka ohjelmoitiin hänelle. Yritettiin tietenkin auttaa, mutta ei ehditty joka päivä käydä. Tehtiin huoli-ilmoitus ja aika hitaasti sieltäkin apua saa.
Siirryn toiseen ketjuun, olen ottanut neuvonne talteen.
Kiitos avusta
Kaunotar56v
Kyllä googlekin neuvoo monissa asioissa, tietysti jos ihan tyhjästä lähtee, niin voi pelottaa. Voit kysyä vaikka täältä meiltä aluksi ja rohkeasti vain yrittämään itse hoitaa joitakin asioita.
Jos sulla ei ole omaa pankkitiliä, niin menet pankkiin avaamaan sellaisen.
Ethän aivan avuton ole, kun osaat tännekin kirjoittaa.
Itse olen jonkinlainen entinen ammattilainen tietokoneasioissa, mutta maailma muuttuu aika nopeasti. Välillä nuo uudet tietokoneet ovat vähän liian viisaita. Jos siellä yrittää jotain asiaa äheltää, niin saattaa jopa ruveta neuvomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ystävä on tällaisessa tilanteessa myös. Minä olen hänen "iiteeapurinsa", eli jeesaan eri tietoteknisissä jutuissa. Ei tällainen "uusvanha-avuttomuus" ole täysin ennenkuulumatonta, ystäväkin vaan ajautui tilanteeseen, jossa mies hoiti kaikki laskut ja raha-asiat. Nyt homma kusee kun miehellä muistihäiriö eikä suostu, että vaimo hoitaa raha-asioita.. laskut kasautuu ja lainat menee ulosottoon.
Menet jonkun kansalaisopiston tai työväenopiston tai kirjaston digitaidot /tietotekniikkataidot / älypuhelimen käyttö kurssille