Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 60 vuotias tietoteknisesti täysin riippuvainen miehestäni. auttakaa

Vierailija
19.11.2024 |

Miten opin

maksamaan laskuja

kilpailuttamaan sähkölaskun

päivittämään puhelimeni

päivittämään tietokoneen: tulee ilmoituksia, en uskalla klikata päivitä

Hävettää

Mies ei ole opettaja, näyttää hätäisesti KERRAn, toista kertaa ei tule

En ole trolli, olen täysin riippuvainen miehestäni, työpaikka minulla on.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet jonkun kansalaisopiston tai työväenopiston tai kirjaston digitaidot /tietotekniikkataidot / älypuhelimen käyttö kurssille

Vierailija
62/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtube on täynnä ohjeita, sieltä minä opettelen uudet ohjelmat, aikoinaan teamsin käytönkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet jonkun kansalaisopiston tai työväenopiston tai kirjaston digitaidot /tietotekniikkataidot / älypuhelimen käyttö kurssille

Kiitos

Ap

Vierailija
64/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

youtube on täynnä ohjeita, sieltä minä opettelen uudet ohjelmat, aikoinaan teamsin käytönkin.

oikeasti?

Kiitos

ap

Vierailija
65/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap täällä vauvapalstallakin miehensä armosta?

Miten kukaan viitsii olla parisuhteessa jossa kumppanit eivät ole toinen toistensa puolella? Ennen vanhaan naiset eivät päästäneet miehiä keittiöön sotkemaan, ja jos sattuivat kuolemaan ensin, leskimies jäi aivan kädettömäksi. Tai jos miehet omivat perheen taloudenpidon ja sattuvat kuolemaan ensin, leskirouva jää aivan kädettömäksi. Näin kävi omalle anopilleni. Hän hääräsi keittiössä ja appiukko hoiti miesten työt. Toinen kuitenkin kuolee ensin. Tai tulee ero. Siksi jokaisen aikuisen ihmisen pitää opetella pärjäämään omin päin.

Ja nyt äkkiä päivittämään it-osaaminen. Vaikka provohan tämä oli: palstalla on jo pitkään riehunut 56-vuotias kaunotar.

Ihmiset ovat riippuvaisia toisistaan

Minulla ei ole vanhempia

Minulla ei ole ystäviä

Minulla ei ole lemmikkiä

Minulla on mieheni , antaisin vaikka henkeni hänen puolestaan.

Varsinainen aarre, joka ei antaisi edes vanhaa tietsikkaansa sinun puolestasi...

Vierailija
66/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on sota ja kaikki yhteydet ja sähköt poikki. Kerää nyt vaan nyssyköitä ja säilyvää ravintoa kasaan. Muusta ei kannta enää huolehtia.

Siksi en myöskään tehnyt lapsia. Isoisäni joutui ampumaan vauvan sodassa , koska se olisi jäänyt kitumaan..

Ap

Euroopassa tulee olemaan aina sota. Ihmisrotu tykkää reviiritaisteluista. En usko hyvyyteen. Olen ottanut itselleni mukavan elämän. EI AVIOEROA. EI LAPSIA. EI LIHAVAA KALJUA MIESTÄ:

Ap

Vierailija
67/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä ap olet ihan saatanan tyhmä.

Kaikki me kuollaan kuitenkin, joten ihan sama. Jos tulen kadulla vastaan , näet hoikan kauniin varakkaan naisen.

Ap

Mitä sinä sitten täällä vingut kun kuolet kuitenkin? En pieraisekaan tuollaisten ikibimbojen suuntaan.

Vierailija
68/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap täällä vauvapalstallakin miehensä armosta?

Miten kukaan viitsii olla parisuhteessa jossa kumppanit eivät ole toinen toistensa puolella? Ennen vanhaan naiset eivät päästäneet miehiä keittiöön sotkemaan, ja jos sattuivat kuolemaan ensin, leskimies jäi aivan kädettömäksi. Tai jos miehet omivat perheen taloudenpidon ja sattuvat kuolemaan ensin, leskirouva jää aivan kädettömäksi. Näin kävi omalle anopilleni. Hän hääräsi keittiössä ja appiukko hoiti miesten työt. Toinen kuitenkin kuolee ensin. Tai tulee ero. Siksi jokaisen aikuisen ihmisen pitää opetella pärjäämään omin päin.

Ja nyt äkkiä päivittämään it-osaaminen. Vaikka provohan tämä oli: palstalla on jo pitkään riehunut 56-vuotias kaunotar.

Ihmiset ovat riippuvaisia toisistaan

Minulla ei ole vanhempia

Hänen älyllään on perustettu yritys joka on mahdollistanut matkat ympäri maapalloa, minun kauneusleikkaukseni , ison asunnon hyvällä sijainnilla.

Se tietokone on ollut elämäni paras sijoitus.

Ap

Vierailija
69/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut miehen hoitaa raha asiat koko ikämme..en tiedä miksi, en tiedä edes  säästötilin saldoa.

Ap

Entäs jos se lähtee naapurin Marleenan matkaan ja vie koko säästötilin.

Älä nyt sano, että palkkasi menee kokonaan jollekin yhteiselle tilille.

Vähän ihmetyttää, miten tiedät olevasi varakas.

Vierailija
70/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on sota ja kaikki yhteydet ja sähköt poikki. Kerää nyt vaan nyssyköitä ja säilyvää ravintoa kasaan. Muusta ei kannta enää huolehtia.

Siksi en myöskään tehnyt lapsia. Isoisäni joutui ampumaan vauvan sodassa , koska se olisi jäänyt kitumaan..

Ap

Euroopassa tulee olemaan aina sota. Ihmisrotu tykkää reviiritaisteluista. En usko hyvyyteen. Olen ottanut itselleni mukavan elämän. EI AVIOEROA. EI LAPSIA. EI LIHAVAA KALJUA MIESTÄ:

Ap

Eihän sinulla ole mukava elämä kun et osaa tietokonettasi päivittää ja salasanatkin täytyy pyytää mieheltä.

Vierailija
71/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku palvelu , josta voisi ostaa neuvontaa

En ole eläkelläinen:(

Ap

On, useampiakin.Soita vaikka oman puhelinoperaattorisi aspaan ja kysy mihin voit sen koneesi kanssa marssia saamaan sitä apua.

Vierailija
72/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää vastatko tuolle trollille.

Vierailija
73/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä ap olet ihan saatanan tyhmä.

Kaikki me kuollaan kuitenkin, joten ihan sama. Jos tulen kadulla vastaan , näet hoikan kauniin varakkaan naisen.

Ap

Mitä sinä sitten täällä vingut kun kuolet kuitenkin? En pieraisekaan tuollaisten ikibimbojen suuntaan.

Etsin apua tähän ongelmaani.

Ap

Vierailija
74/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas jonkun nuoren aloitus, luulee että vain heidän sukupolvensa on käyttänyt tietotekniikkaa. He unohtavat, että ne jotka nämä järjestelmät ovat keksineet, ovat jo lähemmä 80v. nyt niitä on muokattu yksinkertaisemmiksi käyttä, että myös myöhemmät ikäluokat osaisivat.

Vierailija
75/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut miehen hoitaa raha asiat koko ikämme..en tiedä miksi, en tiedä edes  säästötilin saldoa.

Ap

Entäs jos se lähtee naapurin Marleenan matkaan ja vie koko säästötilin.

Älä nyt sano, että palkkasi menee kokonaan jollekin yhteiselle tilille.

Vähän ihmetyttää, miten tiedät olevasi varakas.

Ei lähde..ollaan oltu yhdessä 30-40 vuotta. Otin hyvän uskollisen miehen. Ja JOS LÄHTEE..niin minä sain parhaat vuodet, nuoruuden palavan rakkauden, sen voi tuntea vain kerran

Ap

Vierailija
76/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän sinulla ole mukava elämä kun et osaa tietokonettasi päivittää ja salasanatkin täytyy pyytää mieheltä.

Niin...haluan oppia taidon, koska mies kuolee 7 vuoden sisällä syöpään.

Nyt hän tekee kaiken puolestani.

Ap

Vierailija
77/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kesällä  tapaus, että sukulainen kuoli, ja leskeksi jäänyt oli ihan avuton. Mies oli aina kaikki asiat hoitanut  ja leskelle puhelimellakin soittaminen ja puhelinnumeroiden kysyminen oli liian vaikeata. Osasi soittaa niihin numeroihin, jotka ohjelmoitiin hänelle. Yritettiin tietenkin auttaa, mutta ei ehditty joka päivä käydä. Tehtiin huoli-ilmoitus ja aika hitaasti sieltäkin apua saa. 

Vierailija
78/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn toiseen ketjuun, olen ottanut neuvonne talteen.

Kiitos avusta

Kaunotar56v

Vierailija
79/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä googlekin neuvoo monissa asioissa, tietysti jos ihan tyhjästä lähtee, niin voi pelottaa. Voit kysyä vaikka täältä meiltä aluksi ja rohkeasti vain yrittämään itse hoitaa joitakin asioita.

Jos sulla ei ole omaa pankkitiliä, niin menet pankkiin avaamaan sellaisen.

Ethän aivan avuton ole, kun osaat tännekin kirjoittaa.

Itse olen jonkinlainen entinen ammattilainen tietokoneasioissa, mutta maailma muuttuu aika nopeasti. Välillä nuo uudet tietokoneet ovat vähän liian viisaita. Jos siellä yrittää jotain asiaa äheltää, niin saattaa jopa ruveta neuvomaan.

Vierailija
80/84 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ystävä on tällaisessa tilanteessa myös. Minä olen hänen "iiteeapurinsa", eli jeesaan eri tietoteknisissä jutuissa. Ei tällainen "uusvanha-avuttomuus" ole täysin ennenkuulumatonta, ystäväkin vaan ajautui tilanteeseen, jossa mies hoiti kaikki laskut ja raha-asiat. Nyt homma kusee kun miehellä muistihäiriö eikä suostu, että vaimo hoitaa raha-asioita.. laskut kasautuu ja lainat menee ulosottoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi