Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte hakea töitä?

Vierailija
18.11.2024 |

Olen hakenut (vasta) 2kk töitä ja olen jo ihan loppu henkisesti. Haen kaikkiin oman alani paikkoihin mitä tulee mutta mistään ei olla edes vastattu. Paikkoja +-10 haettu.

Olen vasta valmistunut alalta ja kaikkiin työpaikkoihin on vaatimuksena työkokemus. Millä helv**tillä saa työkokemusta jos on vasta valmistunut eikä ole vielä töihin päässyt. En kohta enää jaksa hakea ollenkaan. Kirjoitat jokapaikkaan huolella hakemuksen ja mietit tarkasti millaisen kuvan itsestä annat ja oikeasti käytät siihen aikaa ja tutkit työpaikan kaikki nettisivut että osaat tuoda kiinnostuksen aidosti esille sitten ei edes vastata.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuului maisteriopinnoissa opintoihin työssäoppimisjakso (sama varmaan myös AMK:ssa). Katselin sen paikan huolella, tein graduni heille ja sain vakkaripaikan aika lailla samoihin aikoihin kun otin maisteripaperit ulos.

Vinkkinä sanoisin, että työelämää kannattaa miettiä vakavasti koko opintojen ajan, ja lopputyö tehdä sellaisesta aiheesta millä on merkitystä jonkin organisaation kannalta. Ei niin, että vasta opintojen jälkeen alkaa miettimään että mitähän tässä nyt sitten seuraavaksi tekisi.

Totta, noinhan se piti mennä... Noin se asia oli mietitty tai ainakin sen verran, että harjoittelu tulisi tehtyä ja opinnot valmiiksi ennen kuin lähtee muihin hommiin. Onhan mulla maisterintutkinnosta kaikki muut opinnot tehtynä, mutta lähdin toiselle alalle kesken opintojen. Noin muuten alalla on silti irtisanomisaalto käynnissä eli sinne koulunpenkille palaaminen ei välttämättä edistä työllistymistä ja harjoittelupaikan saaminenkin voi olla vaikeampaa silloin, kun väkeä potkitaan pellolle. Olen tullut siihen tulokseen, että onneksi olen edistänyt toisen alan töitä. Se saattaa työllistää taloudellisesti hankalana aikana, ei se maisteriopintojen ala, jolla on käynnissä irtisanomisaalto. Nyt sen alan ihmisiä joutuu työttömäksi ihan jatkuvasti. Voi jopa olla siunaus, että hyppäsin opintojen loppuvaiheessa kokonaan toiselle alalle. 

Vierailija
22/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärällä asenteella ei saa töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään asennekysymys... Kun tulee satoja hakemuksia ja yksi valitaan, se on ihan sama, mikä siellä asenne on. Monet työpaikat kuuluu ilmoittaa, vaikka tuleva tekijä jo tiedettäisiin, varsinkin julkisella sektorilla. Voi olla, että tekijä on jo valittu siinä vaiheessa, kun ilmoitus julkaistaan ja kaikki työnhaut on silloin turhia, vaikka kuinka olisi hyvä asenne hakijalla. 

Vierailija
24/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnhaku on raskaampaa kuin sen teko. Joutuu oikeasti ajattelemaan. Opiskeluun verrattavaa. Ja vielä kaikenlainen kieroilu sekä yhteiskunnalta ja työnantajilta siihen päälle. Eri asia tietysti jos ei niin tosissaan hae... 

Vierailija
25/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat tehdä töitä jos työn hakeminen ottaa jo noin koville?

Helposti. Työnteko on paljon vähemmän kuluttavaa kuin työnhaku.

T. Eri

No ei kyllä varmaan ole. Siivoapa 8 tuntisia päiviä ja kerro sitten miltä tuntuu.

Miksi oletit, että en ole koskaan tehnyt päivääkään töitä? Juuri päättyi kuuden vuoden työsuhde tehtaassa, jossa tein välillä 2x8 tunnin vuoroja putkeen. Ja olen tehnyt siivoustyötäkin nuoruudessa ja se oli minusta kevyttä ja helppoa. Milloin itse olet viimeksi hakenut töitä?

Miksi oletit, että luulin niin?

Vierailija
26/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama päivä sitten luin artikkelin, jossa kerrottiin, että rekrytoinnissa käytetään paljon algoritmeja, jotka jakavat ihmiset työllistettäviin ja ei-työllistettäviin. Algoritmien tekijät eivät kerro, millä perusteella jako tapahtuu.

Se, että ei ole nykyistä työnantajaa, on ainakin pitkä miinus työnhaussa, mutta se ei ole este työllistymiselle.

Suosittelijoista saa plussaa. En tiedä, kysytäänkö suosittelijoilta niitä suosituksia, vai onko ne vain nimiä, joista saa "pisteitä".

Itse en ainakaan hae yhtään mitään töitä kuin on pakko ja sinnekään en mene.

Vierailija
27/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan samaa hakemuspohjaa menemään kaikkialle, muutan vaan ne oleelliset kohdat.

Vierailija
28/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työnhaku niin kuluttavaa ole jos käyttää samaa CV:tä pohjana muihinkin hakemuksiin.

Vierailija
29/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työnhaku on raskaampaa kuin sen teko. Joutuu oikeasti ajattelemaan. Opiskeluun verrattavaa. Ja vielä kaikenlainen kieroilu sekä yhteiskunnalta ja työnantajilta siihen päälle. Eri asia tietysti jos ei niin tosissaan hae... 

Kieroilun takia en hae enää mihinkään kuin on pakko.

Vierailija
30/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään asennekysymys... Kun tulee satoja hakemuksia ja yksi valitaan, se on ihan sama, mikä siellä asenne on. Monet työpaikat kuuluu ilmoittaa, vaikka tuleva tekijä jo tiedettäisiin, varsinkin julkisella sektorilla. Voi olla, että tekijä on jo valittu siinä vaiheessa, kun ilmoitus julkaistaan ja kaikki työnhaut on silloin turhia, vaikka kuinka olisi hyvä asenne hakijalla. 

Se on aika monesti näin.

Vierailija
31/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tekisin työnhakuja kuin olisin aspassa päivät pitkät.

Vierailija
32/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet minun olevan aspassa töissä? 

Vierailija
33/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että taas puhuttiin sinusta. Lääkkeet!

Vierailija
34/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaa vaihtaa alaa.

Vierailija
35/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaa vaihtaa alaa.

Miksi päättelet, että olen vielä aspassa töissä?

Vierailija
36/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti jaksan. Avoimia paikkoja on vähän, joten keskityn pelleilemään piilotyöpaikkojen kanssa. 

Shot in the dark. 

Toistaiseksi on ollut yhtä tyhjän kanssa. 

Hain myös harjoittelupaikkaani josta sain kehut ja hyvät arvosanat, mut ihan täys hiljaisuus sieltäkin. 

Vierailija
37/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole 3 vuoteen hakenut töitä. Ei ole työkkärikään käskenyt. Ei ole ajokorttia niin on mahdotonta saada töitä täältä.

Muuta. Nytti olalle.

Vierailija
38/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että taas puhuttiin sinusta. Lääkkeet!

Tietysti puhut minusta! Onhan kaikki keskustelupalstat ja iltapäivälehdet täynnä aamusta yöhön vuodesta toiseen sitä miten juuri minut saataisiin valtiolle takaisin töihin!

Vastaus: ei mitenkään saada takaisin!

Vierailija
39/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se työnhaku niin kuluttavaa ole jos käyttää samaa CV:tä pohjana muihinkin hakemuksiin.

Ei työnhaku ole pelkkä cv:n lähettäminen. Hyvänen aika sentään. Ensin pitää etsiä vähintään neljästä eri paikasta mahdollisia hakukohteita, tutustua huolella niiden vaatimuksiin, kirjoittaa jokaiseen oma räätälöity työhakemus, täyttää mahdollisesti hakulomakkeeseen vielä uudelleen työ- ja koulutustiedot, tehdä netissä psykologisia testejä, odottaa haastattelukutsua, valmistautua työhaastatteluun, mennä jopa useampaan työhaastatteluun per paikka, odottaa vastausta ja pettyä.

Vierailija
40/61 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää? Veikkaan että paikallesi on rynnimässä 1000 hakijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi