HS: Maahan muuttaneilla poikkeuksellisen paljon oppimisvaikeuksia
Kun isä ei osaa edes lukea tai kirjoittaa, niin pojalla on huono ennuste pärjätä tässä yhteiskunnassa.
Kommentit (104)
No tottakai on. Juuri maahan saapunut laitetaan samanikäisten kanssa samalle luokalle, osaa hän sanaakaan suomen kieltä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai on. Juuri maahan saapunut laitetaan samanikäisten kanssa samalle luokalle, osaa hän sanaakaan suomen kieltä tai ei.
Näitähän hallitus juurikin haluaa suomeen = meillä on "erittäin hyviä" tulevaisuuden työntekijöitä. Ja ne suomalaisnuoret jotka oikeasti osaavat jotain lähtevät ulkomaille
Ei se ole yllätys. Kielitaito puuttuu ja kotitaustassa tuskin ksmnustetaan tai onko edes tyiörauhaa kotona lǎksyihin koska pikkusisarukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koraanikouluunko se pitäisi laittaa oppimaan pommivyötä tekemään?
Suurimmat ryhmät on ukrainalaiset ja venäläiset.
Sitä se alhainen ÄO teettää: oppimisvaikeuksia. Tämä tiedetään psykologiassa paremmin kuin mikään muu asia. Jos kieltää tämän tosiasian, voi heittää koko psykologian roskakoriin.
Artikkelissa nimenomaan kerrotaan, että pojat ovat poikkeuksellisen yliedustettuja erityisen tuen päätöksissä, mutta maahan muuttajuus ei selitä sitä mitenkään. Puhutaan kaikista pojista. Ap kuuluu ilmeisesti itse näihin oppimisvaikeuksista kärsiviin, koska ei osaa lukea.
Ennen vanhaan noi olis laitettu sirkukseen, nykyään joudutaan nostamaan kunnollisten ihmisten veroja jotta saadaan ne elätettyä.
Vierailija kirjoitti:
Kunniakansalaisia
Artikkelissa ei sanota mitään tuollaista vaan täysin päinvastoin. Pojat saavat paljon erityistukea alueilla joilla ei ole juurikaan mm-oppilaita.
Maksumuurin takana, joten ole lukenut kuin alkua.
Mutta alussa puhutaan yleensäkin poikaoppilaista, jotka leimataan ongelmallisiksi koulujärjestelmän vuoksi ja heille tarjotaan tukitoimia.
Koululaitoksen syykö tämä on, ettei pojat osaa keskittyä, on adhd:ta ja muita kirjainyhdistelmiä?
Tytöt pärjäävät nyky systeemissä hyvin, jatkavat lukioon ja yliopistoihin.
Pitäiskö palata tyttö- ja poikakouluihin?
Vierailija kirjoitti:
Heikompaa ainesta, alempaa rotua. Melkein yhtä surkeaa sakkia kuin päättäjämme. Sen takia varmaan nämä niitä tänne haalivatkin.
Keihin viittaa päättäjillä? Vasemmisto ei ole ollut hallituksessa enää aikoihin. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa nimenomaan kerrotaan, että pojat ovat poikkeuksellisen yliedustettuja erityisen tuen päätöksissä, mutta maahan muuttajuus ei selitä sitä mitenkään. Puhutaan kaikista pojista. Ap kuuluu ilmeisesti itse näihin oppimisvaikeuksista kärsiviin, koska ei osaa lukea.
Heh. Etkö seuraa mediaa? Juurikaan syksyllä uutisoitiin, että maahan muuttaja taustaisista lähes puolet ovat heikkoja oppijoita.
Vierailija kirjoitti:
AP:lla ei ole rahaa maksaa lukemisesta joten joutuu arvaamaan mitä artikkelissa sanotaan ja sehän meni hienosti metsään.
Vierailija kirjoitti:
Itse et ymmärrä lukemaasi. Useassa kohtaan nimenomaan viitataan 2015 vuonna tulleiden jälkipolveen, jota ei ole kannustettu opiskelemaan vaan elämään muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunniakansalaisia
Ei pidä useinkaan paikkaansa. Arvioivat itse oman ikänsä paljon alemmaksi. Parta kasvaa jo 10 vuotiaana.
Sitten se koulu siellä heidän kotimaassa, sitä ei useinkaan ole ollenkaan. Pitäisi aloittaa Aapisesta niinkuin eskarilaiset.
Venäjä on tässä edellä ainakin sotilaitten suhteen, ne hyökkäävät eivätkä meinaa. Tulee muuten omilta luotia niskaan jos käännyt. Hyvin opettavaista.
Varmasti vaikuttaa asiaan se, että edelleen eletään kulttuurissa jossa on yhteiskunnallisestikin hyväksyttävämpää, että pojat saavat käyttäytyä impulsiivisemmin (saa herkemmin "perseillä" esim. oppitunneilla). Eikä pojilta edelleenkään vaadita samanlaista suoriutumista elämässä, kuin tytöiltä.
Lisänä vielä miespuolisiin ma mu ihin kotoolta tulevat asenteet, mm. naisia ei tarvitse uskoa ja poikien puolesta tehdään kaikki. Päiväkodissa voi olla esim. samasta maa mu perheestä 2-vuotias tyttö, joka on taitavampi käytännön taidoissa kuin 4-vuotias veljensä. Ihan vaan siksi, että tytön on aloitettava itsestään(kin) huolehtiminen heti kun jotain pystyy tekemään, poikaa paapotaan. Itse olen varhaiskasvatuksen parissa töissä, joten näitä on nähty.
Wolt-kuski toisessa polvessa. Huono-osaisuus periytyy.