Spirituaalisen narsismin on havaittu olevan yleisempää joogan ja meditaation harrastajilla
vaikka lajit pyrkivät päinvastaiseen.
https://www.hs.fi/elama/art-2000010703580.html
Valhe paljastumassa.
Kommentit (44)
Mä en oo ikinä kuullukkaa sellast termii ku spirituaalinen narsismi :D mutta kai se HS tietää nämä asiat :D
Mutta täytyy sanoa sen verran kumminkin että uskonnollisissa piireissä on paljon narsismia, henkisissä on myös mutta mä en laske sitä narsismiks, mutta siellä on todella paljon sitä että ihmiset luulee että niiden henkinen näkemys on aina oikea
Mut kyl aika moni tajuaa sen että ihmisten henkiset polut on erilaisia, sekaan mahtuu aina kumminkin niitä ketkä luulee tietävänsä kaiken
Joku kukkahattu täti ottanu elämäntehtäväkseen ajaa alas itämaisia harrasteita
Tämän perusteella täytyy lanseerata myös crossfit-narsismi, vegaani-narsismi, padel-narsismi, maraton-narsismi.. eli kaikki, joissa voi homma nousta hattuun.
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella täytyy lanseerata myös crossfit-narsismi, vegaani-narsismi, padel-narsismi, maraton-narsismi.. eli kaikki, joissa voi homma nousta hattuun.
Samoin insta-narsismi on yleisempää instan käyttäjillä ja selfie-narsismi selfieiden ottajilla.
Kaffebulla kirjoitti:
Mä olen av-narsisti.
Olemme huomanneet
Sehän on päivänselvää. Joogassa keskitytään itseen, mitä kaikkea hyvää minussa onkaan ja sen asian muhittelemiseen. Esim. Kristinuskossa tiedämme, ettei ihmisessä ole mitään hyvää, kaikki hyvä tulee Jumalalta. "Jos valo joka sinussa on pimeyttä, kuinka pimeää onkaan pimeys." Mm.tämän takia kristittyjen ei pitäisi missään tapauksessa sotkeutua joogaan.
Kaikissa hörhöpiireissä on raskaan sarjan narsismia. Kun mennään astetta radikaalimpaan hörhöilyyn, tyyliin henkilöpalvontakulttiin jota Suomessakin esiintyy, on narsismi aivan omilla leveleillään. Vahva Red Flag!
Vierailija kirjoitti:
Sehän on päivänselvää. Joogassa keskitytään itseen, mitä kaikkea hyvää minussa onkaan ja sen asian muhittelemiseen. Esim. Kristinuskossa tiedämme, ettei ihmisessä ole mitään hyvää, kaikki hyvä tulee Jumalalta. "Jos valo joka sinussa on pimeyttä, kuinka pimeää onkaan pimeys." Mm.tämän takia kristittyjen ei pitäisi missään tapauksessa sotkeutua joogaan.
Narsistista ajatella, että kristityillä on "oikea tieto". Ja myös aika epäterve sellainen "tieto", ettei ihmisessä ole mitään hyvää.
Osittain johtuu siitä, että ohjaajan koulutuksen hankkii moni joka ei olisi siihen vielä kypsä, mutta tarve irtautua työelämästä on kova. Sitten kun yritystään mainostaa täytyy tekeytyä pidemmällä olevaksi kuin oikeasti on, siis juuri henkisesti. Siitä seuraa sisäistä ristiriitaa. Vaikka kroppa venyy, niin henkinen kehitys ottaa oman aikansa, joka ei noudata ihmisen toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa hörhöpiireissä on raskaan sarjan narsismia. Kun mennään astetta radikaalimpaan hörhöilyyn, tyyliin henkilöpalvontakulttiin jota Suomessakin esiintyy, on narsismi aivan omilla leveleillään. Vahva Red Flag!
Pyyteetön Rakkaus-jengi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistista ajatella, että kristityillä on "oikea tieto". Ja myös aika epäterve sellainen "tieto", ettei ihmisessä ole mitään hyvää.
Juuri näin. Minä olen paha, sinä olet paha, jumala hyvä
Harmi kun juttu on maksumuurin takana. Itsen kautta löytää tien jumalan luokse, ja jumala on koko maailma. En sitten tiedä viitataanko tuossa siihen vai jonkinlaiseen guruiluun - jolla silläkin on kyllä funktionsa. Sadhguru sanoi, että jos guruja ei tarvittaisi, ei heitä syntyisi
Olen itse harrastanut joogaa pitkään ja käynyt retriiteillä ulkomailla. Kyllä joogaan liittyy ajattelua tietoisuuden avautumisesta ja yhteyden saavuttamisesta devine, eli jonkinlaiseen valoon ja pyhyyteen. Myös hatha joogaan liityen ( yamas, niamas) monet joogaa harrastavat julistaa noudattavansa joogista elämän tapaa, eli esittävät olevansa vähintään Jeesuksia. Seuraamalla tiettyjä sääntöjä ja ohjeita ( ei kahvia tms) kuvitellaan olevansa puhtaita ja parempia ihmisinä. Tämähän on täyttä puppua ja itse olen tavannut monta besser wisseriä, joiden taustalla on hoitamattomia traumoja, joita pitävät sääntöjen voimalla aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä edes on spirituaalinen narsismi? Joo en klikkaa.
Tekopyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Seuratkaa gurua! Noita tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Instagram-narsismi.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse harrastanut joogaa pitkään ja käynyt retriiteillä ulkomailla. Kyllä joogaan liittyy ajattelua tietoisuuden avautumisesta ja yhteyden saavuttamisesta devine, eli jonkinlaiseen valoon ja pyhyyteen. Myös hatha joogaan liityen ( yamas, niamas) monet joogaa harrastavat julistaa noudattavansa joogista elämän tapaa, eli esittävät olevansa vähintään Jeesuksia. Seuraamalla tiettyjä sääntöjä ja ohjeita ( ei kahvia tms) kuvitellaan olevansa puhtaita ja parempia ihmisinä. Tämähän on täyttä puppua ja itse olen tavannut monta besser wisseriä, joiden taustalla on hoitamattomia traumoja, joita pitävät sääntöjen voimalla aisoissa.
Minusta se on ihan hyvä, että on olemassa tällainenkin sääntökoulu. Askeettinen elämäntapa on hyvin lähellä sitä, mikä tekee ihmisen aidosti onnelliseksi. Psykopatia varmaan sitten se toinen, eli ei piittaa mistään muusta kuin itsestään
Mitä edes on spirituaalinen narsismi? Joo en klikkaa.