Miksi ihmisten testotasot laskee? Länsimaissa ne on laskenu hälyttävästi vuosien ajan.
Onko tähän tullu mitään faktaa vielä tai tiedetäänkö tälle ilmiölle syytä? Tämä asia liittyy täysin miesten hyvinvointiin mutta eihän sen takia ketään kiinnosta tämä aihe. Alhaiset testot aiheuttaa miehille alakuloisuutta,voimattumootta,seksiä ei tee mieli... jne
Kommentit (187)
Vähemmän Alkoa ja roskaruokaa ja enemmän liikuntaa niin testosteronitasot pysyvät hyvinä.
Testosteronilisät heikentävät omaa testosteronituotantoa ja aiheuttavat lapsettomuutta.
Testosteronit laskevat ihan kaikissa maissa, myös Venäjällä mutta tuosta ei vain saa kirjoittaa siellä.
Lihavuus ja metabolinen oireyhtymä on suurin syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillereistä jää veteen jäämiä jotka päätyvät elimistöön. Miehet ovat muuttuneet feminiinisimmiksi ja transsukupuolisuus on yleistynyt.
Mä olen miettinyt tätä paljon. Plus tuo autismikirjon lisääntyminen. Onko tässä joku aikapommi, jota ei ole tajuttu?
Autismin lisääntyminen ainakin johtuu vähentyneestä ulkoilusta ja sen myötä entistäkin surkeammasta D-vitamiinin saannista näillä leveysasteilla. Afrikkalaistaustaisten ja kokovartalohunnutettujen ma mujen lapsista ihan järkyttävän iso prosentti syntyy täällä vaikeasti autistisina.
Olen nähnyt tuon D-vitamiininpuutteen mainittuna vain yhteydessä vakavaan autismiin. Oon jäänyt miettimään, onko sillä yhteyttä vain sellaiseen, vai myös asperger-, tyyppiseen autis
Tietysti siihen pitää myös olla geneettinen alttius, ei kaikista samoissa olosuhteissa kehity autisteja. En osaa sanoa, mutta olisi ihan loogista, että sama ympäristötekijä aiheuttaisi myös lievempää muotoa, varsinkin jos D-vitamiinin puute äidillä on vähän lievempi.
Vierailija kirjoitti:
Pitkätukkainen ja luiseva ituja syövä "mies" on pop.
Plussaa vain on, mikäli lisäksi vielä hihittelee neitimäisesti.
Koittaisitte nyt inkkelit päättää, lievästi ristiriitaisia nämä harhaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testosteronitaso on suurimmillaan parikymppisenä ja alkaa laskemaan sen jälkeen.
Mutta miksi nykyisillä parikymppisillä on todella vähän testosteroinia verrattuna mitä parikymppisillä oli 1950 luvulla?
Nykyiset parikymppiset ovat viettäneet sen 20 vuotta passiivisena paikallaan istuen. Keho on sopeutunut siltä päivittäin eniten vaadittuun asiaan eli aloillaan möllötykseen kun korkeintaan hiiri ja näppiskäsi vähän liikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän Alkoa ja roskaruokaa ja enemmän liikuntaa niin testosteronitasot pysyvät hyvinä.
Testosteronilisät heikentävät omaa testosteronituotantoa ja aiheuttavat lapsettomuutta.
Testosteronilisät eivät tee mitään. Synteettinen testosteroni lamaa omat kivekset. Älä sekoita asioita.
Liittyy vahvasti ylipainon lisääntymiseen. Ihmiset syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän.
"Tavallisin syy alentuneeseen testosteroniin on ylipaino. Testosteroniarvoja madaltaa erityisesti miehillä yleinen vyötärölihavuus. Testosteronin vajetta voi esiintyä kaiken ikäisillä miehillä. Muita testosteronin vajeen syitä voivat olla synnynnäiset syyt, sairaudet tai anabolisten steroidien käyttö." www.puhti.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillereistä jää veteen jäämiä jotka päätyvät elimistöön. Miehet ovat muuttuneet feminiinisimmiksi ja transsukupuolisuus on yleistynyt.
Mä olen miettinyt tätä paljon. Plus tuo autismikirjon lisääntyminen. Onko tässä joku aikapommi, jota ei ole tajuttu?
Autismin lisääntyminen ainakin johtuu vähentyneestä ulkoilusta ja sen myötä entistäkin surkeammasta D-vitamiinin saannista näillä leveysasteilla. Afrikkalaistaustaisten ja kokovartalohunnutettujen ma mujen lapsista ihan järkyttävän iso prosentti syntyy täällä vaikeasti autistisina.
Olen nähnyt tuon D-vitamiininpuutteen mainittuna vain yhteydessä vakavaan autismiin. Oon jäänyt miettimään, onko sillä yhteyttä va
Tietysti siihen pitää myös olla geneettinen alttius, ei kaikista samoissa olosuhteissa kehity autisteja. En osaa sanoa, mutta olisi ihan loogista, että sama ympäristötekijä aiheuttaisi myös lievempää muotoa, varsinkin jos D-vitamiinin puute äidillä on vähän lievempi.
En ole nähnyt mitään mainintoja perinnöllisestä geneettisestä alttiudesta niissä jutuissa, missä on kerrottu raskaudenaikaisen d-vitamiinivajeen yhteydestä autismiin. Enkä mainintoja aspergerista näissä yhteyksissä.
Lähinnä mä siis vähän kyseenalaistan sitä, onko näissä oikeasti kyse samoista asioista. Siis että onko perinnöllinen autismi ja jonkin ulkopuolisen seikan aiheuttama autismi oikeasti samoja asioita. Mä siis epäilisin, että eivät ole. Toki voin olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä, että miesten hyvinvoinnilla on mitään väliä, mutta siihen vaikuttaa ensisijassa ylipaino. Terveisin mies.
Siksipä naisten olisi hyvä laihduttaa.
Kemikaalikuorma ja läskiys. Huono prosessoitu ravinto. Eletään mäkkärillä, pizzalla ja energiajuomilla. Sisällä istuminen ja fyysinen rapakunto.
Vierailija kirjoitti:
Liittyy vahvasti ylipainon lisääntymiseen. Ihmiset syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän.
"Tavallisin syy alentuneeseen testosteroniin on ylipaino. Testosteroniarvoja madaltaa erityisesti miehillä yleinen vyötärölihavuus. Testosteronin vajetta voi esiintyä kaiken ikäisillä miehillä. Muita testosteronin vajeen syitä voivat olla synnynnäiset syyt, sairaudet tai anabolisten steroidien käyttö." www.puhti.fi
Ja yli 70 % miehistä on ylipainoisia.
Testosteronia on mitattu vasta 60 luvulta asti. Emme oikeasti edes tiedä ovatko ne laskeneet.
Myös testosteronin laskemisen ei välttämättä ole ongelmallista.
Hyvä asiahan tuo on. Luonto iskee aina takaisin, kun lajipopulaatio ylittää sen sietokyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testosteronitaso on suurimmillaan parikymppisenä ja alkaa laskemaan sen jälkeen.
Mutta miksi nykyisillä parikymppisillä on todella vähän testosteroinia verrattuna mitä parikymppisillä oli 1950 luvulla?
No kuinka paljon vähemmän? Millaisista luvuista siis puhutaan?
Lihaskudos "tuottaa" tai on muuten olennainen osa testosteronin saamisessa kehoon, ja läski taas vaikuttaa lisäävästi estrogeeniin. Nykyihmisellä ei juurikaan ole lihasta, jos ei erikseen käytä aikaa sen ylläpitoon tai satu tekemään ruumiillista työtä, jota nykyään on vähän aiempaan verrattuna.
Lisäks testosteronin tuottamiseen tarvitaan kolesterolia, niin sekin voi olla osasyyllinen kun sitä kolesterolia pidetään nykyään lähinnä negatiivisena asiana, vaikka se on elintärkeää.
Mikromuovi. Sitähän on jo istukoissakin.
Jostain joskus luin, että keho saattaa tulkita mikromuovin virheellisesti estrogeeninä, kun ne on jokseenkin samantapaisia. Niin kai silläkin on jotain merkitystä, jos keho luulee saavansa estrogeeniä ja käsittelee sitä sen mukaisesti, vaikkei se sitä oikeasti olisikaan.
Ei kyse ole mistään evoluutiosta kun tätä on suunniteltu ja tehdään tarkoituksella, siis halutaan tehdä. Tulevaisuuden maailmassa ihminen on sukupuoleton ja biokone. Sikiöitä pystytään jo nyt kasvattamaan muovipusseissa eli naisiakaan ei tarvita. Spermaa tarvitaan, mutta munasoluja pystyy kloonaamaan ja tekemään. Tulevaisuudessa ei ole mitään naisia kuten ei miehiäkään eli turhaan siellä hekumoit.