Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kummallisia fobioita teillä on?

Vierailija
17.11.2024 |

Itsellä on fobia pystyssä seisovia ikkunanhakoja. Lapsuudenkodissa oli sellaiset. Olin helpottunut, että muutimme. Kammoan sellaisia edelleen. Kuon pieniä ukkeleita. 

Sitten tavallisempi kammo: lukit. 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään sairaalloisesti rabiesta, vaikka sitä ei Suomessa esiinny (paitsi ehkä lepakoissa). En tämän pelon takia koske edes lemmikkikoiriin tai -kissoihin. Syksyisin en voi pimeän aikaan liikkua ulkona lepakoiden takia, jos näen lepakon, menen hysteeriseksi. En matkusta maihin joissa rabiesta esiintyy.

Vierailija
82/92 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapallokammo ja muutenkin palloon kohdistuva fobia. Sain ala asteella monta kertaa pallosta milloin päähän milloin selkään yms. Pelko kehittyi 5 luokalla. Pelkään myös ilmapalloja tai kun ne posahtaa rikki se kova ääni laukaisee paniikinomainen tunteen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sammakot. Rajoittaa jonkin verran elämää.

Sama. Silti tunnen kummaa vetoa kosteikkoihin ja olen kiinnostunut niiden elämästä. Mutta jos tiellä on vaikka kuollut sammakko niin on haastavaa päästä ohi pyörtymättä kauhusta.

Vierailija
84/92 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää viranomaisia ja muutenkin että mua yritetään huijata.

Vierailija
85/92 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään sairaalloisesti rabiesta, vaikka sitä ei Suomessa esiinny (paitsi ehkä lepakoissa). En tämän pelon takia koske edes lemmikkikoiriin tai -kissoihin. Syksyisin en voi pimeän aikaan liikkua ulkona lepakoiden takia, jos näen lepakon, menen hysteeriseksi. En matkusta maihin joissa rabiesta esiintyy.

Sama. Tai siis pystyn kyllä ulkoilemaan pimeällä enkä pelkää kaikkia koiria ja kissoja, mutta kaikkia Suomen rajojen ulkopuolelta tuotuja kyllä. Olen jopa ollut töissä eläinlääkäriasemalla! En ole enää. Se alkoi käydä liian ahdistavaksi, kun ulkomailta pelastetut rescue-koirat ja Baltiasta salakuljetetut pennut yleistyivät asiakaskunnassa. Lepakkoa en pysty edes ajattelemaan ilman paniikinomaista tunnetta.

Vierailija
86/92 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiri- ja rottafobia. Ja paha sellainen. En kertakaikkiaan kestä mitään siimahäntäisiä. Vilauskin näkyy niin kurkkua kuristaa, oksettaa, olen suorastaan hysteerinen. En tiedä mistä johtuu. 

Mä oon lapsena pelännyt koiria, mutta pääsin siitä kammosta eroon, kun vanhempani hankki koiran. Joskus on hyvä kohdata pelkojaan. 

On ollut myös rottiakin lemmikkinä. Todella sosiaalisia eläimiä oli. Ajattelin vain, että jos kohtaisit lemmikkirotan niin voisikohan pelkosi leppyyntyä? 

Mulla on ollut rottakohtaamisia kaupungissa, joten samoin voi käydä kohdallesikin. Hyvä sitä on oppia hallitsemaan pelkoja.

Vierailija
87/92 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään valtavasti että hampaani murtuvat ja pirstaloituvat itsestään, ja syödessä vahingossa pureskelen omien hampaideni paloja. Näen siitä usein unia, etenkin poskihampaista. Ainut hajonnut hampaani on kolmannelta luokalta kun lensin liikuntatunnilla naama edellä tiiliseinään eivätkä edes viisaudenhampaat aiheuttaneet mitään ongelmia, eli yli 20 vuoteen ei ole pelolle ollut mitään aihetta...

Vierailija
88/92 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trypophobia. Älkää googlettako. Trust me... M28

TÄMÄ! En edes tiennyt olevani trypofoobinen, ennen kuin menin Googlettamaan! KAMMOA! 

Mulla on myös tämä. 

Vierailija
89/92 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty laittamaan ovia lukkoon. Olen jäänyt kauppakeskuksen vessaan lukkojen taakse ja siitä lähtien olen pelännyt aivan sairaasti, että jään johonki lukkojen taakse Tämä aiheuttaa vaikeuksia julkisissa vessoissa, kun aina pitää roikkua ovenkahvassa varmistamassa samalla kun pissaa, ettei ettei kukaan avaa ovea :( ja muutenkin rajoittava asia :(

Vierailija
90/92 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvaus, en voi olla sellaisessa, alan heti vapista. Vaikka vain kättä kuvattaisiiin, vapisen.

Selälläänolo lääkärin toimenpiteessä samoin, vapisen hurjasti. Minua on vaikea tutkia ja hammaslääkärissä pyydän aina istualtaan hoitamaan.

Vierailija
91/92 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso laiva ja olla vedessä sen vierellä. Laivan suuret potkurit ja sen pohja. Ja käärmeet.

Vierailija
92/92 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän