Pitääkö ihmisen elämässä olla jatkuvasti vilskettä, tapahtumia ja menoja ja ihmisiä ettei masennu?
Mietin kun olen aika erakko ja vietän suurimman osan ajasta yksin ja olenkin masentunut. Sitten jos olen ihmisten parissa, en tunne olevani masentunut paitsi joskus. Ongelma on etten koko ajan pysty olla ihmisten seurassa ja pitää olla yksin. Teen kyllä juttuja yksin mutta yleensä ei riitä motivaatio niihin. En käy yksin missään tapahtumissa vaikka tykkäisin käydä ihmisten kanssa. Asun alle 30 neliön kämpässä ja sekin ahdistaa. Työsuhde päättyi 2 kk sitten. Millaista teidän elämä ja on ja miten voi estää masentuneen mielialan?
Kommentit (6)
Se on kumma juttu kun kotoa lähtö tuntuu niin vaikealta mutta sitten kun käy jossain pidemmässä reissussa, niin siihen menoon jotenkin tottuu ja hetken aikaa takaisin kotiin tultua tulee jonkinlainen apeus että taasko olen täällä vanhassa ankeassa. Sitten tilanne normalisoituu ja kotona on taas ihan jees olla.
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma juttu kun kotoa lähtö tuntuu niin vaikealta mutta sitten kun käy jossain pidemmässä reissussa, niin siihen menoon jotenkin tottuu ja hetken aikaa takaisin kotiin tultua tulee jonkinlainen apeus että taasko olen täällä vanhassa ankeassa. Sitten tilanne normalisoituu ja kotona on taas ihan jees olla.
Mutta reissaatko sinä yksin? minä en jotenkin osaa :(
Emme yleensä käy edes kaupassa viikonloppuna. Ihanaa olla pari päivää vain kotona kahdestaan.
Käy vaikka kaupassa (osta joka kerta vaikka vain 1 - 2 tuotetta), R-kioskilla (kts. ed.), kirjastossa (voit selata kirjoja, lukea lehtiä, sieltä löytyy vaikka mitä!). Siten sinulla on jotain tekemistä joka päivä, näet ihmisiä ja puhut pari sanaa. Tavoite sekin, ainakin minulle. Tosin olen introvertti enkä koe yksinoloa häiritseväksi.
Ei hitossa. Tarvitsen säännöllisesti hiljaisuutta, rauhaa, tekemättömyyttä, yksinäisyyttä ja luontoa tai tulen hulluksi kaikesta vilskeestä ja ihmisistä joita väistämättä työssä riittää.
Keksi jokaiselle päivälle joku asia, jotta pääset ihmisten ilmoille. Ei tietty tarvitse koko ajan olla menossa, mutta niin että et olisi pitkiä aikoja yksin.