Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Hitchcokin linnut teistä mestariteos?

Vierailija
17.11.2024 |

Mielipiteitä?

Kommentit (28)

21/28 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole Hitchcockin parhaimpia. Kuten sanottu, Vertigo on mestariteos. Psyko on hämmästyttävä ja todella karmiva filmi ja sellaisenaan myös mestariteos.

Vierailija
22/28 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitchcockin lintujen hyökkäys Tippi Hedrenin-henkilöhahmoa kohtaan on kuvaus yhteiskunnan patriarkaatista, naisvihasta ja toisaalta mieskatse hekumoi alentavasti naisen kauhulla.

Ehkä, mutta mestariteos silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsotko koskaan elokuvan nähtyäsi langalla istuvaa korppia ihan samalla tavalla?

Puhelinlangalta lentoon pyrähtävä satapäinen naakkaparvi saa kyllä pulssin kohoamaan hetkeksi nykyään.

Missä on vielä puhelinlankoja? Joka paikassa missä kierteen, ne on aikapäivät sitten kerätty pois.

Vierailija
24/28 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä on kauan kun oon viimeksi nähnyt tuon elokuvan. Muistan vain puhelinkoppikohtauksen ja loppukohtauksen.

Krääk! 

Linnut osaavat olla kuumottavia.

Minä en muista kuin puhelinkoppi kohtauksen ja sen kuinka ihmettelin milloin alkaa pelottamaan. Jotenkin en osaa lintuja pelätä.

Olemme sitten erilaisia. Mun kimppuunkin on käynyt pari lintua, että siitä se mun lintukammo on tullut todennäköisesti.

Vierailija
25/28 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsotko koskaan elokuvan nähtyäsi langalla istuvaa korppia ihan samalla tavalla?

Puhelinlangalta lentoon pyrähtävä satapäinen naakkaparvi saa kyllä pulssin kohoamaan hetkeksi nykyään.

Missä on vielä puhelinlankoja? Joka paikassa missä kierteen, ne on aikapäivät sitten kerätty pois.

Sähkölankoja kyllä on. Ehkä ei erottanut niistä?

Vierailija
26/28 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen.vertigo on vaikuttava.

Vierailija
27/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotiaalle itselleni se oli jännittävä. Muistelen lämmöllä tuota elokuvaa. Ei ainakaan ole sekoitettavissa mainstreamiin.

Oon kävellyt huoneen poikki, johon oltiin piirtoheitetty tuon elokuvan lintukaaosta. Nostalginen filmi.

Vierailija
28/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni mestariteos. Sama tarina ei olisi toiminut missään muussa formaatissa, ja elokuva on mielestäni elokuvana erittäin taidokkaasti tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi