Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden työpaikan taukotilan varatut istumapaikat

Vierailija
17.11.2024 |

Aloitin vähän aikaa sitten uudessa työssä jonka taukotilassa on varatut istumapaikat samoille henkilöille päivittäin. Ahdistaa mennä tauolle kun ei tiedä mihin uskaltaa istua....

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoisesta kannata ahdistua.

Vierailija
22/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet istumaan ihan mihin haluat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä päiväkodissa oli tällaiset "varatut" tuolit enkä harjoittelijana tiennyt tätä. Ekana työpäivänä minulta tultiin vaatimaan tuoli alta kun olin istunut jonkun vakiopaikalle. Jouduin juomaan seisten koska tuoleja ei ollut tarpeeksi ja kaikkien oli pakko käydä samaan aikaan tauolla, se oli määräys.

Vierailija
24/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei voi avata suuntaan ja kysyä mistä löytyy vapaa paikka?

Meinaat, että tyhjät tuolit vastaavat? Ap käsittääkseni tarkoitti, että osa tuoleista on "varattu", vaikka niillä ei istuisi juuri nyt kukaan, vaikka tila olisi tyhjä. Ongelma tulee, kun paikan "haltija" saapuu paikalle ja näkee jonkun istuvan "hänen paikallaan". Eli kyse on sanattomista hierarkioista ja niiden rikkomisesta mahdollisesti seuraavista konflikteista. Pitäis olla kanttia haistattaa tuollaiselle ja tuollaisille tuolien omijoille, mutta ymmärrän senkin, ettei kaikista ole siihen.

Arvaan että joku naisvaltainen työpaikka.

Vierailija
25/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä päiväkodissa oli tällaiset "varatut" tuolit enkä harjoittelijana tiennyt tätä. Ekana työpäivänä minulta tultiin vaatimaan tuoli alta kun olin istunut jonkun vakiopaikalle. Jouduin juomaan seisten koska tuoleja ei ollut tarpeeksi ja kaikkien oli pakko käydä samaan aikaan tauolla, se oli määräys.

Sama.

Vierailija
26/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Missäpäin Suomea vai oltiinkohan samassa pk:ssa?

Vierailija
27/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Missäpäin Suomea vai oltiinkohan samassa pk:ssa?

Pohjanmaa.

Vierailija
28/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut just siihen kuin istut. Ihan hyvä pöllyttää välillä tämmöisiä sanattomia sopimuksia ja piilovallankäyttöä. 

Vierailija
29/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarakennushommissa ihan samanlaista. 

Vierailija
30/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että kokeneemmilla työntekijöillä pn enemmän pikeuksia kuin vastatulleilla. Tasa-arvoista pitäisi aina olla. Kysy esihenkilöltäsi onko työntekijöillä lupa omia paikkoja ja onko paikkoja kylliksi. Esihenkilö voi sitten ohjeistaa kaikkia miten kuuluu taukotilassa toimia tai esihenkilön johdolla sovitaan yhteiset säännöt.  

Vierailija
31/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut olla töissä vaan asiakkaana siinä pk:ssa. Sellaista meininkiä että!

Vierailija
32/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein, että kokeneemmilla työntekijöillä pn enemmän pikeuksia kuin vastatulleilla. Tasa-arvoista pitäisi aina olla. Kysy esihenkilöltäsi onko työntekijöillä lupa omia paikkoja ja onko paikkoja kylliksi. Esihenkilö voi sitten ohjeistaa kaikkia miten kuuluu taukotilassa toimia tai esihenkilön johdolla sovitaan yhteiset säännöt.  

Näimpä

Vierailija
33/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä raksalla on parakissa omat paikat. Siihen kerääntyy mukia ja lusikkaa, ja kahvisokeria, joita ei ole mitään järkeä joka päivä eri kohtaan siirrellä. Kun tulee uutta porukkaa, istuuvat sitten mihin mahtuu, mutta aina on ihan kaikille istumapaikka. Se ei kyllä aina ole pöydän vieressä, jos pöytäpaikat on jo tupaten täynnä. Väkeä vaihtuu välillä päivittäin ja sitä sitten epäselvissä tapauksissa voi avata suunsa ja kysyä misdä ei istu kukaan. Sitten parkkeeraa itsensä siihen siksi ajaksi kuin itse työmaalla on. 

Vierailija
34/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi oma työhuone, syön aina siellä.

-nörtti

Vierailija
35/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on mun paikka" älisijöille voit laitella nimilaput sinne heidän omille paikoilleen niin pääsee sitten muut uudet tulokkaat helpommalla. 

Vierailija
37/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hoitoalalta.

Mitenniin?

Onhan siellä omat ruokapöydätkin lääkäreille ja hoitajille, niin miksei taukotilassakin olisi merkittyjä istumapaikkoja?

Näin se on. Vain hoitoalalla on epäkohtia. 

Vierailija
38/81 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole ap:n vaan työyhteisön vanhojen jäärien (ei tarkoita fyysistä ikää) jotka ylläpitävät moista teatteria. Samoin johdon ja esihenkilöiden pitäisi älytä puuttua epäterveeseen käytökseen  

Istut mihin haluat, ja jos joku jupisee jotain niin hymyilet ja sanot että käy kuule ensi kerralla laittamassa aamulla lappu siihen tuolille jos se on varattu. Ongelma on hänen, ei sinun, joten älä sinä myöskään stressaa aiheesta.

Eräällä työpaikallani jossa aloitin uutena oli kahvihuoneen kaapissa kymmeniä erilaisia kuppeja eri firmojen logoilla ja painatuksilla, ja ensimmäisenä päivänä sain ohjeen että ota sieltä vaan minkä haluat. Käytännössä ainakin puolet kupeista oli kuitenkin jonkun ns omia kuppeja joista kun joi niin joku tuli kommentoimaan että tuo on mun oma kuppi Kaikki oli kuitenkin samalla hyllyllä oikeasti vapaiden kuppien kanssa ja olisi pitänyt opetella ulkoa ettå tämä on tuon ja tuon kuppi En viihtynyt siinä porukassa pitkään vaan hakeuduin fiksumpaan työyhteisöön. Tämä tapahtui IT alalla.

On oire jostakin jos kahvikuppeja ja tuoleja käytetään vallan välineenä uusia tulokkaita kohtaan, ja huonoa johtamista jos tälläistä vallankäyttöä sallitaan. 

Vierailija
39/81 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noiden taukojen sitten pitäis olla paluttavia ja rentouttavia. Voi hlv. 

Vierailija
40/81 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja lapsia vahti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan