Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden työpaikan taukotilan varatut istumapaikat

Vierailija
17.11.2024 |

Aloitin vähän aikaa sitten uudessa työssä jonka taukotilassa on varatut istumapaikat samoille henkilöille päivittäin. Ahdistaa mennä tauolle kun ei tiedä mihin uskaltaa istua....

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono työpiiri on tuommoista

Vierailija
62/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihminen vaan yleensä ajautuu samalle paikalle istumaan. 

Meillä on kotona ruokapöydässäkin omat paikat, samoin olohuoneessa, bussissa menen yleensä samalle paikalle istumaan ja kantabaarissa istuvat samat hahmot aina samoilla paikoilla. 

En usko, että tässä kaikessa on kyse vallan halusta. Pikemminkin joku turvallisuus ja tottumuskysymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla ei pitäisi olla tuommoista

Vierailija
64/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollaisissa tilanteissa snaout napakasti, että "sori, mutta ei tässä mitään nimilappua ole ja tuoli oli tyhjänä, kun tänne tulin, joten jos haluat juuri tähän, niin voit odottaa varmaan sen aikaa, että juon tämän kahvikuppini tyhjäksi" tai sitten sanon, että "heimutta tuossahan oli tuoli vapaana! istu ihmeessä siihen, kiva rupatella sinunkin kanssa!"

Toimin noin, koska tiedostan, että kaikki tuollaiset pienet sisäpiiriporukat aina nakertavat työyhteisön yhteenkuuluvuutta ja aina silloin tarvitaan joku kaaostekijä, joka vähän tahallisen tahattomassti rikkoo liian tiukassa olevia tottumuksia ja tapoja.

Vierailija
65/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollaisissa tilanteissa snaout napakasti, että "sori, mutta ei tässä mitään nimilappua ole ja tuoli oli tyhjänä, kun tänne tulin, joten jos haluat juuri tähän, niin voit odottaa varmaan sen aikaa, että juon tämän kahvikuppini tyhjäksi" tai sitten sanon, että "heimutta tuossahan oli tuoli vapaana! istu ihmeessä siihen, kiva rupatella sinunkin kanssa!"

Toimin noin, koska tiedostan, että kaikki tuollaiset pienet sisäpiiriporukat aina nakertavat työyhteisön yhteenkuuluvuutta ja aina silloin tarvitaan joku kaaostekijä, joka vähän tahallisen tahattomassti rikkoo liian tiukassa olevia tottumuksia ja tapoja.

Sinunkaltainen savustetaan ulos tuommoisessa työyhteisössä.

Vierailija
66/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mitään yhteenkuuluvuutta voi syntyä, jos ihmiset eivät saa tauoilla keskustella toisten kanssa? Harvemmin työnteon ohessa kerkeää. 

Vierailija
67/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilkeä! Kunnioittaisit vakiintuneita käytänteitä....

Vierailija
68/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun aina sinne, minne muut ei halua istua. Näin saan pidettyä oman paikkani eikä sotke ja saastuta sitä. 

Kaikki eivät edes pese käsiään ennen ruokailua 🤢

Vierailija
69/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä istun seuraavalla tauolla sinun paikallesi. 

Vierailija
70/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksei voi kysyä. Miksi pitää kyröillä ja miettiä? "Moi mä oon Emma ja aika uus täällä. Onko täällä jotain omia istumapaikkoja vai voinko istua mihin haluan?".

Vierailija
71/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksei voi kysyä. Miksi pitää kyröillä ja miettiä? "Moi mä oon Emma ja aika uus täällä. Onko täällä jotain omia istumapaikkoja vai voinko istua mihin haluan?".

Jep. Näin toimimalla tilaa yleensä löytyy ja tehdään. Tietysti on ilkeitä juorurinkejäkin, minne ei muita haluta. Mutta pääsääntöisesti normaalit ihmiset kyllä seuraan ottaa, kun sinne kohteliaasti tulee. 

Vierailija
72/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on otettu työpaikalle yhdeksi työntekijäksi, niin ei silloin mitään lupia tarvitse alkaa kysellä tyyliin "saanko istua" tuohan on ihan sama, kuin sanoisi, että "anteeksi, että olen olemassa, kertokaa mitä minun tulee tehdä ja kenen persettä nuolla"

Vierailija
73/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilkeä! Kunnioittaisit vakiintuneita käytänteitä....

Sinä taas olet idiootti, kun teet ihmisestä johtopäätöksiä yhden kirjoituksen perusteella. Siinä: oliko  liian ilkeää, kun palautin oman ilkeytesi sinulle takaisin?

Vierailija
74/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mitään yhteenkuuluvuutta voi syntyä, jos ihmiset eivät saa tauoilla keskustella toisten kanssa? Harvemmin työnteon ohessa kerkeää. 

Yhteenkuuluvuus syntyy siitä, kun ollaan yhtä suurta porukkaa, kaikki tutustuvat toisiinsa riittävässä määrin, jotta voivat tuntea työtoveriaan tarpeeksi. Sellainen myös edesauttaa töiden tekemistä. Sitä ei edesauta, jos aina nyhjätään samassa porukassa ja luodaan pieniä klikkejä.

Vierailija
75/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Ja nimenomaan sosiaalisesti huonotaitoisille suomalaisille tekee hyvää, jos joku vähän kehtaa ja rohkenee mennä rikkomaan työpaikalla pieniä sosiaalisa muutaman kaverin klikkejä. Joutuvat hekin opettelemaan sosiaalisia taitoja. Ehkä ovat aina uskoneet, että ovat sosiaalisesti taitavia, mutta todellisuudessa sosiaalisesti taitavia ovat henkilöt, jotka uskaltavat olla tuntemattomankin seurassa.

Vierailija
76/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kokenut..

Vierailija
77/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hoitoalalta.

Mitenniin?

Onhan siellä omat ruokapöydätkin lääkäreille ja hoitajille, niin miksei taukotilassakin olisi merkittyjä istumapaikkoja?

Merkityt istuinpaikat eivät olisikaan mikään ongelma. Ongelma on kirjoittamaton sääntö, kuka missäkin istuu.

Vierailija
78/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä olet varma? Jos et tiedä niitä paikkoja, mutta kuitenkin tiedät, että omat paikat on? 

Vierailija
79/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressa teollisuuden työpaikassa olin töissä eri vuorossa mitä normaalisti. Istuin taukotilassa ja ihmettelin kun vanhempi mies seisoi pitkään takanani. Olin hänen paikallaan. Tuli nöyryytetty olo, omassa vuorassani oli onneksi rentoa ja mukavaa.

Vierailija
80/81 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuressa teollisuuden työpaikassa olin töissä eri vuorossa mitä normaalisti. Istuin taukotilassa ja ihmettelin kun vanhempi mies seisoi pitkään takanani. Olin hänen paikallaan. Tuli nöyryytetty olo, omassa vuorassani oli onneksi rentoa ja mukavaa.

Tuohan on työpaikkakiusaamista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi