Harmittaa kun en mennyt rikkaan miehen kanssa naimisiin
Olisi ollut vaihtoehtoja ja valitsin sellaisen joka ei tienannut niin hyvin mukamas rakkauden takia.
Nyt 40v kadun päätöstäni. Mies ei ole ollut kovin kummoinen aviomies, on pitänyt jopa itsestäänselvyytenä sitä että minä olen vastuussa taloudesta, toisaalta ei ole ottanut sen suurempaa vastuusta mistään muustakaan asiasta (koti, lapset), vaikka toki jotain tehnyt hänkin.
Ikinä en ole saanut mitään hemmottelua häneltä, esim arvokkaampaa lahjaa tai edes ravintolaillallista, vaikka olen monesti sanonut, että olisi kiva jos hän minut joskus yllättäisi jollain tällaisella.
Katselin huvikseni joidenkin entisten heilojen verotietoja ja niin niitä parikin komeili siellä listoilla tiloineen. Kyllä harmittaa että tuli nuorena valittua väärin. En tiedä ajattelisinko näin jos muuten suhde olisi tyydyttävä, mutta kyllähän se raha jotain lämmittäisi, nyt ei sinne plussan puolelle jää juuri mitään.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Aito lompakkoloinen avautuu!
Millä tavalla ap on lomakkoloinen jos elättänyt aina perheensä? More like lompakkoloisen puoliso.
Ai että nuorena oli kivaa! Tanssilattialla bongasi jonkun hyvännäköisen miehen, tanssittiin, suudeltiin ja lähdettiin rakastelemaan kesäyöhön. Ei siinä himossa mietitty mitään sen enempää. Nuorta lempeä
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirissä näitä kuin vastarakastuneita pareja ja kaikissa rikkaat miehet jotka ostaa matkoja ja keksii muita yllätyksiä ei nyt joka päivä, mutta kuitenkin kohtuullisen usein. Toki myös toisinpäin.
Ja tämä on se syy, miksi ns. peruspulliaisen on vaikea löytää kumppania. Se oman "tasoinen" parturi-kampaajakin selaa gramia ja miettii, että kyllä hänelläkin on perusoikeus mieheen, joka ostaa ulkomaanmatkan kerran kuussa ja vie useamman kerran viikossa ravintolaan.
Parisuhde on elämän tärkein päätös, joten ihan ekana kannattaa taloudellinen puoli selvittää tikitilleen, vauraus (suvunkin) sekä työ- ja mahdollisen yrityselämän realistiset tulevaisuuden näkymät jne.
Vierailija kirjoitti:
Ai että nuorena oli kivaa! Tanssilattialla bongasi jonkun hyvännäköisen miehen, tanssittiin, suudeltiin ja lähdettiin rakastelemaan kesäyöhön. Ei siinä himossa mietitty mitään sen enempää. Nuorta lempeä
Hyvällä tuurilla luonteetkin meni yhteen. No ei ihan aina. Lomapakko on sitten vielä luonteesta yksi porras ylöspäin. Kuka jaksaa suunnitella? Ei kukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirissä näitä kuin vastarakastuneita pareja ja kaikissa rikkaat miehet jotka ostaa matkoja ja keksii muita yllätyksiä ei nyt joka päivä, mutta kuitenkin kohtuullisen usein. Toki myös toisinpäin.
Ja tämä on se syy, miksi ns. peruspulliaisen on vaikea löytää kumppania. Se oman "tasoinen" parturi-kampaajakin selaa gramia ja miettii, että kyllä hänelläkin on perusoikeus mieheen, joka ostaa ulkomaanmatkan kerran kuussa ja vie useamman kerran viikossa ravintolaan.
No, oma mieheni ei ole 15 vuoden aikana ostanut kertaakaan matkaa (minä olen usean kerran) ja on vienyt tasan yhden kerran syömään kun vaatimalla vaadin sitä ja olin jo ilmoittanut että haluan eron. Vapaaehtoisesti ei tee mitään. Pitää siis vaatia joka ikistä asiaa, muuten ei saa yhtään mitään. Onneksi sentään 40v olen tajunnut, että ei tarvi vaatia. Mitä teen miehellä joka ei anna mitään paitsi vaatimalla? Olen ihan hauska, edelleen hyvännäköinen, omillani toimeentuleva nainen, joka ansaitsee ja haluaa elämässä enemmän. Vaikka sitten yksin. T. Ap
Parisuhde on rasite naisille, aina. Enemmistö niistä päättyy eroon. Siksi naisten kannattaa valita se mies järjellä, ei sydämellä. Se rakkaus loppuu 3 vuoden jälkeen jokatapauksessa. Ottakaa naiset se varakas mies, niin hyödytte edes jotenkin, koska parisuhde huonontaa naisen onnellisuutta, elämänlaatua, terveyttä ja jopa taloutta- pitäkää huolta, että ei edes sitä taloutta ottamalla varakas mies. Ei ne miehetkään suurin osa rakkautta etsi, vasn mahdollisimman kaunista naista, joten .iksei myöskin naiset saisi hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ärsyttää miehen elämäntavat, jotka on huonot. Ei huolehdi kunnostaan, ruokavaliostaan ja olutkin maistuu. Ei myöskään huolehdi henkisestä puolesta tai halua samalla tavalla kasvaa ihmisenä kuin minä. Minulla korkeampi koulutus ja olen epäillyt että olen miestäni älykkäämpi ja se on yksi asia joka pahasti tökkii. Mieskin tämän jollain tapaa ehkä ymmärtää, eikä taas kestä sitä ja on myöntänyt senkin että tahalleen on pistänyt minua vaan alaspäin. Sen takia ei halua tarjota minulle mitään spesiaalia koskaan koska yrittää saada minut uskomaan etten ansaitse parempaa. T. Ap
Miehen ei tarvitse kasvaa ihmisenä, koska on jo valmis paketti. Kehity sä vaan, huonompaan suuntaan se menee kumminkin (vain lisävaivaa miehelle näistä sun kehittelyistä).
Otin rikkaan miehen. Hän menetti kaiken koronan takia. Rikkaat ovat usein pihejä. Ennemmin kaikki on viitseliäisyydestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on elämän tärkein päätös, joten ihan ekana kannattaa taloudellinen puoli selvittää tikitilleen, vauraus (suvunkin) sekä työ- ja mahdollisen yrityselämän realistiset tulevaisuuden näkymät jne.
Mä en ole kyllä miettinyt yhtään mitään, kun olen pörhöttänyt menemään. Ihan himolla eteenpäin. Mutta olen silti onnistunut tapaamaan rikkaitakin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa miehen suku on varakas! Mutta ovat vaurastuneet enemmän vasta sen jälkeen kun menimme naimisiin, kun ovat saaneet perintöä ja omaisuutta monesta eri suunnasta. Toki mietin tätäkin puolta mennessäni naimisiin, että eivät aivan mitään tyhjätaskuja ole.
Mutta! MITÄÄN emme koskaan ole heiltä saaneet. Ei oikeasti mitään. Lapsemmekaan eivät ole koskaan saaneet mitään. Paljon ovat kyllä lupailleet kaikkea (ei olle siis pyydettykään mitään), mutta mitään eivät todellisuudessa koskaan ole antaneet tai tukeneet mitenkään kun lapset olivat pieniä ja oli tiukempaa. T. Ap
On vain hyötysuhteita. Jos miehestä ei saa taloudellista hyötyä, ei ole rakkauttakaan. Funny how that works.
Valitsin aikoinaan sopivan ja hauskan miehen jonka seurassa viihdyin kaikin tavoin ja olin onnellinen. Toimiva parisuhde on antanut molemmille voimaa ponnistella työelämässäkin ilman pahempia kriisejä.
En tarkistanut aikoinaan miehen tilitietoja tai sukupuuta eikä siellä mitään olisi löytynytkään. Mies perusti firman ja yhdessä saimme perhearjen sekä firman pyörimään. Tämä vaati joustamista ja ponnisteluja minultakin.
Mies teki hullun lailla 20 vuotta töitä, myi firman ja rikastui tai pikemminkin vaurastui.
Olen edelleen naimissa tämän sopivan ja hauskan miehen kanssa. En kadu valintaa. Ihan oikeilla kriteereillä tein aikoinaan valinnan.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on rasite naisille, aina. Enemmistö niistä päättyy eroon. Siksi naisten kannattaa valita se mies järjellä, ei sydämellä. Se rakkaus loppuu 3 vuoden jälkeen jokatapauksessa. Ottakaa naiset se varakas mies, niin hyödytte edes jotenkin, koska parisuhde huonontaa naisen onnellisuutta, elämänlaatua, terveyttä ja jopa taloutta- pitäkää huolta, että ei edes sitä taloutta ottamalla varakas mies. Ei ne miehetkään suurin osa rakkautta etsi, vasn mahdollisimman kaunista naista, joten .iksei myöskin naiset saisi hyötyä?
Ei se aina ole. Mutta varmaan suurimmassa osassa tapauksista. Suurin osa miehistä on tosi itsekkäistä eivätkä oikeasti arvosta vaimoaan, vaan pitävät häntä itsestäänselvyytenä ja vähän sellaisena hyödykkeenä.
Uskon kyllä että on olemassa myös miehiä jotka sopivat hyvin parisuhteeseen ja onnistuvat myös siinä, koska pyrkivät tasa-arvoisuuteen eivätkä vain hyötymään siitä. Kohtelevat naista paremmin, huomioivat ja ovat läsnä. Nämä suhteet kestää ja harvemmin näitä miehiä sitten enää vapaille markkinoille tulee.
Mitä hyötyä ap voisi haluta kun hän pärjää yksinkin?
Valitkaa kumppani jonka seurassa olette onnellisia ja joka tukee tietä tavoitteissanne. Ja tämän jälkeen hankkikaa rahanne itse. Jos ei muuten niin järjestelmällisesti sijoittamalla.
Näin saatte kaiken mitä tarvitsette, parisuhde kukoistaa ja kaikki menee elämässä hyvin.
Jos mies vielä hoitaa työnsä ja tuo leipää pöytään se on sitten extraa.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi aasialaisessa kulttuurissa on ihan normaalia naisilla vaatia mieheltä varakkuutta. Suomessa naiset ei ole tottuneet siihen ja siksi valitsevat sydämellä jonkun taivaanrannanmaalarin.
Ihan tyhjätaskurenttuja minunkin ekat poikaystävät oli. Oikein mukavia tyyppejä, mutta ei sellaisten haaveilijoiden kanssa voi perhettä perustaa.