Harmittaa kun en mennyt rikkaan miehen kanssa naimisiin
Olisi ollut vaihtoehtoja ja valitsin sellaisen joka ei tienannut niin hyvin mukamas rakkauden takia.
Nyt 40v kadun päätöstäni. Mies ei ole ollut kovin kummoinen aviomies, on pitänyt jopa itsestäänselvyytenä sitä että minä olen vastuussa taloudesta, toisaalta ei ole ottanut sen suurempaa vastuusta mistään muustakaan asiasta (koti, lapset), vaikka toki jotain tehnyt hänkin.
Ikinä en ole saanut mitään hemmottelua häneltä, esim arvokkaampaa lahjaa tai edes ravintolaillallista, vaikka olen monesti sanonut, että olisi kiva jos hän minut joskus yllättäisi jollain tällaisella.
Katselin huvikseni joidenkin entisten heilojen verotietoja ja niin niitä parikin komeili siellä listoilla tiloineen. Kyllä harmittaa että tuli nuorena valittua väärin. En tiedä ajattelisinko näin jos muuten suhde olisi tyydyttävä, mutta kyllähän se raha jotain lämmittäisi, nyt ei sinne plussan puolelle jää juuri mitään.
Kommentit (157)
Ei auta enää itkeä. Tyydy kohtaloosi.
Kaappi-golddiggeri selailee verotiedoista entisiä heilojaan 😂
Ap:lla olisi ollut myös vaihtoehto: työskentele/yritä itse kovalla draivilla ja rikastu itse.
Niinpä, täytyy olla nuorena tyhmä, että voi olla vanhana viisas. Menin itse nuorena tyhjätaskun kanssa naimisiin ja autoin miestäni menestymään. Komeilee nyt siellä listoilla. Kyllä sitä itsekin voi paljon asioiden eteen tehdä.
Sama. Muutamakin pyysi tyttöystäväkseen. Ei olisi tarvinnut tehdä mitään! Olin vain niin lukossa, että en uskaltanut päästää ketään lähelle. Harmi.
Sitten otin miehen, joka ei välittänyt. Maksan kaikki.
Elämä olisi ihan erilaista, jos en olisi sairastunut.
Sama juttu. Olisin saanut rikkaan miehen mutta annoin sille pakit. Yritin uudelleen mutta sitä ei kiinnostanut enää. Tiedän että mies on sinkku vieläkin eikä ilmeisesti halua enää ketään naista. Olin yhden miehen kanssa mutta siitä ei tullut mitään koska mies ei tehnyt kotitöitä, onneksi en muuttanut yhteen. Kävin sen luona muutamia kertoja ja sillä oli aina keittiö täynnä tiskiä. Tuo rikas mies, olen käynyt sen kotona ja sillä on aina siisti koti enkä ole koskaan nähnyt sillä tiskejä vaan keittiö on aina siisti.
Mieluummin sitä limusiinin takapenkillä vuodattaa kyyneleitä kuin ruosteisen Ladan. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, täytyy olla nuorena tyhmä, että voi olla vanhana viisas. Menin itse nuorena tyhjätaskun kanssa naimisiin ja autoin miestäni menestymään. Komeilee nyt siellä listoilla. Kyllä sitä itsekin voi paljon asioiden eteen tehdä.
No, omalla miehellä ei tällaista draivia tai osaamista ollut. Mutta ei kuitenkaan halunnut ottaa päävastuuta lapsistakaan, esim jäädä kotiin heidän kanssaan. Joten itse olen ollut perheen pääasiallisena elättäjänä ja vastuunkantajana. Olen opiskellut, perustanut oman yrityksen, tehnyt useampaa työtä yhtäaikaa jne, samalla kun halunnut kuitenkin olla myös läsnä lapsilleni ja viettää heidän kanssaan aikaa.
Jos minulla olisi ollut kumppani joka olisi tehnyt edes yhtä paljon kuin minä, niin olisimme huomattavasti varakkaampia. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla olisi ollut myös vaihtoehto: työskentele/yritä itse kovalla draivilla ja rikastu itse.
Mä en ainakaan tule koskaan rikastumaan niin paljon, että pääsisin verotiedoissa listoille. Pitkään ajattelin, että rahalla ei niin väliä. Mutta kyllä sillä on.
Kyllä se rahan arvo konkretisoituu aikuisena perheellisenä ihan eri tavalla kuin nuorena sinkkuna kun opiskelijoina kaikki on pääsääntöisesti pa. Lohduttautua voi sillä, että ei se rahakaan tuo aina onnea, voi olla vaikka väkivaltainen puoliso, josta ei uskalla erota rahan ja lasten takia. Harmillista ettei teillä rakkaus ole säilynyt. Harvalla nykyään on, oli sitten rahaa tai ei.
Ala hemmotella itseäsi, käy välillä kahvilassa, teatterissa vaikka kaverin kanssa ja viinilasillisella, osta kotiin kukkia ja mene vaikka hierontaan ja kasvohoitoon tai ulkomaille minilomalle. Älä odota tätä mieheltäsi jos ei kerran halua näitä harrastaa. Hän voi hoitaa kodin ja lapset sillä välin.
Oikso niistä rikkaista heiloista joku jo eronnut?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Olisin saanut rikkaan miehen mutta annoin sille pakit. Yritin uudelleen mutta sitä ei kiinnostanut enää. Tiedän että mies on sinkku vieläkin eikä ilmeisesti halua enää ketään naista. Olin yhden miehen kanssa mutta siitä ei tullut mitään koska mies ei tehnyt kotitöitä, onneksi en muuttanut yhteen. Kävin sen luona muutamia kertoja ja sillä oli aina keittiö täynnä tiskiä. Tuo rikas mies, olen käynyt sen kotona ja sillä on aina siisti koti enkä ole koskaan nähnyt sillä tiskejä vaan keittiö on aina siisti.
Sillä on siivooja ja syö aina ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, omalla miehellä ei tällaista draivia tai osaamista ollut. Mutta ei kuitenkaan halunnut ottaa päävastuuta lapsistakaan, esim jäädä kotiin heidän kanssaan. Joten itse olen ollut perheen pääasiallisena elättäjänä ja vastuunkantajana. Olen opiskellut, perustanut oman yrityksen, tehnyt useampaa työtä yhtäaikaa jne, samalla kun halunnut kuitenkin olla myös läsnä lapsilleni ja viettää heidän kanssaan aikaa.
Jos minulla olisi ollut kumppani joka olisi tehnyt edes yhtä paljon kuin minä, niin olisimme huomattavasti varakkaampia. T. Ap
Jos tuntui että teillä oli eriävät näkemykset elämästä, miksi jatkoitte yhdessä? Eikö jossain vaiheessa tullut mieleen erota.
Vierailija kirjoitti:
Musta noi on sellaisia kerran elämässä- tilaisuuksia. Jos tilaisuus on ohi, niin sitten on. Ei oikein voi enää ottaa yhteyttä, jos toinen on rikastunut. Liian tyrkkyä ja noloa.
Lisäksi ärsyttää miehen elämäntavat, jotka on huonot. Ei huolehdi kunnostaan, ruokavaliostaan ja olutkin maistuu. Ei myöskään huolehdi henkisestä puolesta tai halua samalla tavalla kasvaa ihmisenä kuin minä. Minulla korkeampi koulutus ja olen epäillyt että olen miestäni älykkäämpi ja se on yksi asia joka pahasti tökkii. Mieskin tämän jollain tapaa ehkä ymmärtää, eikä taas kestä sitä ja on myöntänyt senkin että tahalleen on pistänyt minua vaan alaspäin. Sen takia ei halua tarjota minulle mitään spesiaalia koskaan koska yrittää saada minut uskomaan etten ansaitse parempaa. T. Ap
Minäpä otin. Rakastuin ihan täysiä. Mentiin naimisiin. Mies sai burnoutin, yt ssä loppui työt. Saimme lapsen, jota tarvitsee arjessa paljon tulea ja mieheni jäi omaishoitajaksi.
Itselläni on se pienipalkkainen työpaikka edelleen. Onneksi osattiin ostaa mieleinen koti ja on pari sijoitusasuntoa, nettotuloa n tonni per kk.
Rakkautta on edelleen ja se on pääasia. Terveys, työt, rahat voit menettää. Mutta rakkaus pitää perheen koossa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin sitä limusiinin takapenkillä vuodattaa kyyneleitä kuin ruosteisen Ladan. Elämä on valintoja.
Nuorena on sokea rakkaudelle. Uskoo sen kaiken kestävän. Tavallaan ihanaa. Mutta kyllä rahaakin tarvitaan.
Vanhemmiten sen tajuaa selkeästi. Mutta en mä olisi halunnut olla nuorena sellainen, joka miettii vain rahoja. Kyllä se fyysinen vetovoima oli hyvä olla tärkein.
Nyyh