Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on leikattu köyhiltä niin paljon, että varmaan vaikuttaa yrittäjien joulumyyntiin

Vierailija
17.11.2024 |

Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys.  Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. Suomessa ei ole niin paljon rikkaita, että voisivat tämän maan pitää pystyssä. 

Kun Suomi putosi puusta. 

Kommentit (467)

Vierailija
181/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli Prisman asiakasomistajapäivillä kova kuhina. Ihan pakattu täyteen Prisma. Missä köyhyys?

No siellä oli kaikki keskituloiset hakemassa halvemmalla sellaisia artikkeleita, joiden hankkimista eivät voi enää siirtää. Onhan paljon asioita, joita on ns pakko hankkia. Reikiintyneiden vaatteiden tilalle uudet, särkyneiden astioiden tilalle uudet, lasten joululahjat, pesuaineita yms kuluvia artikkeleita jne. Itsekään en osta enää kahvia "normaalilla" hinnalla yhtään pakettia, vaan hamstraan tarjouksesta. Samoin wc-paperit ja pesuaineet. Onneksi on sen verran tuloja, että voi kerralla investoida näihin tarjouksiin. Tulee pidemmässä juoksussa halvemmaksi. Kaikilla ei ole varaa investoida esim 10 euroa pesuaineisiin kerralla (prismassa oli 10€/3 kpl pyykinpesuaine kanisteria, normaalihinta 5 - 6€/kpl). 

Vierailija
182/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys.  Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. "

Mä en ole koskaan ollut sosiaalitukien varassa, vaan matalapalkkatyössä. Ei mulle noi ole ollu mitään itsestäänselvyyksiä.  Ihan hyvä vaan jos leikataan. V*tuottaa maksaa tukieläjille itseä korkeampaa elintasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se valitettavasti menee. Paikalliset yritykset kärsivät. Kahviloissa ei käy enää ihmisiä entiseen malliin, käsityökaupoille koittaa kovat ajat joulun jälkeen, parturit menettävä asiakkaita. Kehotetaan ostamaan Suomalaista ruokaa mutta rahat tulevat menemään isoille ulkomaalaisille toimijoille. Herkut yms. jäävät hyllyille ja pakollisista tarvikkeista otetaan se halvin.

Vierailija
184/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on kummallinen. Eli kun tukia leikataan, niin se tarkoittaa että valtion menot pienenee. Valtio (=me) antaa ne tuet. Jos nyt me annetaan köyhälle rahaa, jonka hän laittaa yhteiskunnan kiertoon ja siten valtiolle. Niin missä vaiheessa tätä kiertokulkua syntyy se arvo?

Kyllä tämän maan pitävät pyörimässä ihan muu kansanosa kuin tukien varassa elävät henkilöt. Mun on vaikea edes kuvitella että homma toimisi muuten.

Rikkaita ei ole niin paljon Suomessa, että pitäisivät putiikit pystyssä. Kun kukaan ei enää uskalla yrittäjäksi, kasvaa työttömyys. 

Suomessa ei ole kuin rikkaita ja köyhiä? Mites se ehdottomasti suurin ryhmä joka on tuossa välissä?

Jos olet lukutaitoinen, huomaat, että keskiluokkakin säästää nyt. Turvaverkkojen purku pakottaa valmistautumaan pahan päivän varalle. Näin toimin itsekin. En protestina tai ilkeyttäni vaan puhtaasta terveestä itsesuojeluvaistosta.

Vierailija
185/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laskutaidoton pitää olla, että ajattelee olevan hyvää bisnestä maksaa verovaroista enemmän tukia, joilla sitten voidaan ostaa ja maksaa ostoksista veroa.  Ja tästä syntyy suuret tulot yhteiskunnalle. Kyllä 100-prosenttisesti verovaroista maksettu sosiaalietuus tulee kalliimmaksi, vaikka siitä 25,5% palautuukin veroina.

Vierailija
186/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnilla on niin iso ruoka-avustusten hakijamäärä, etteivät ne enää pysty vastaamaan kaikkeen. Ennen sieltä sai lasten leluja, harrastuskuponkeja, lahjakortteja ruokakauppoihin. Kertoo tämäkin jostain. 

Vierailija
187/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys.  Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. "

Mä en ole koskaan ollut sosiaalitukien varassa, vaan matalapalkkatyössä. Ei mulle noi ole ollu mitään itsestäänselvyyksiä.  Ihan hyvä vaan jos leikataan. V*tuottaa maksaa tukieläjille itseä korkeampaa elintasoa.

No yrittäjät voivat olla pian niitä tukieläjiä. Domino kaatuu, loputkin kaatuu. 

Vierailija
188/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei nämä ole sinulle itsestäänselvyyksiä ei tarkoita sitä, etteikö näin olisi suurelle osalle. Enemmistön kulutuskäyttäytyminen ratkaisee miten yritykset pysyvät pystyssä.

Vierailija
189/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on milkkiä. Ei ole varaa ostaa suomalaista, suosi ulkomaalaista. 

Vierailija
190/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl siis köyhä tietää. Että jos joulua aikoo viettää sitä ennakoidaan jo kuukausia ennen. Lasten lahjabudjetit on töissä ja työttömänä satasen. 

Jouluruokaa syödään vain 2 päivää. Suklaiden, pipareiden yms. Kanssa se maksaa vain 150 euroa. Viime vuonna olin marraskuussa töissä. Emmekä silti laittaneet enempää. Joulu maksaa meille siis 350 kerta.

Ja siitä rahasta 200 on jo säästössä.

Vierailija
191/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on kummallinen. Eli kun tukia leikataan, niin se tarkoittaa että valtion menot pienenee. Valtio (=me) antaa ne tuet. Jos nyt me annetaan köyhälle rahaa, jonka hän laittaa yhteiskunnan kiertoon ja siten valtiolle. Niin missä vaiheessa tätä kiertokulkua syntyy se arvo?

Kyllä tämän maan pitävät pyörimässä ihan muu kansanosa kuin tukien varassa elävät henkilöt. Mun on vaikea edes kuvitella että homma toimisi muuten.

Rikkaita ei ole niin paljon Suomessa, että pitäisivät putiikit pystyssä. Kun kukaan ei enää uskalla yrittäjäksi, kasvaa työttömyys. 

Rikkaita ei ole tarpeeksi.  Annetaan siis ihmisille sosiaalitukia joilla voivat pitää putiikit pystyssä.

Paitsi että tulee halvemmaksi maksaa sille putiikinpitäjälle työttömyyskorvausta kuin tuottaa sille riittävä kate myynnistä ( ja yrittäjät sinäkin tietävät kuinka pieni osa myynnistä jää"palkakdi) veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
192/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei nämä ole sinulle itsestäänselvyyksiä ei tarkoita sitä, etteikö näin olisi suurelle osalle. Enemmistön kulutuskäyttäytyminen ratkaisee miten yritykset pysyvät pystyssä.

Enemmistö ei ole niitä sossutukien saajoja. Ei palkkoja leikata. 

Vierailija
193/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No köyhät nyt ei muutenkaan mitään ostele.

No kyllä köyhätkin ostaa, jos on edes vähän varaa. Suomessa on paljon köyhiä, pienistä tuloista ne voitot tulee. Rikkaat matkustavat Thaimaahan jouluksi.

Jos köyhät eivät osta edes sitä pientä kinkkua, niin kauppaan jäävät. 

Hyvä, on sitten joulun jälkeen kinkut tarjouksessa.

Jakavat niitä sitten leipäjonossa. Hae sieltä.

Vierailija
194/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän hallitus haluaa ettemme kuluta ainakaan suomessa 🤗

Kuluttaminen ei ole enää trendikästä eikä kestävää kehitystä. Meidän on aika keksiä uusi talousjärjestelmä joka ei nojaa enää kuluttamiseen eikä rahan haalimiseen. Maapallon kantokyky on ylitetty. Saastumisen on loputtava ja ihmisten on otettava uuden arvot käyttöön.

Vierailija
195/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäjät menestyy, maksavat he veroa. Toki kyllä yrittäjätkin sen työttömyysetuuden ansaitsee. 

Vierailija
196/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne köyhät ikinä ole suomen taloutta parantaneet. Rikkaat voisivat kuluttaa mutta kun se on soosoo, ei saa ostaa, ei saa matkustaa jne.

Miksi matkustaminen on niin tärkeää? Eikö kotimaa matkailu kelpaa? Rahat viedään vaikka väkisin ulkomaille. Ja tämä maailman poliittinen tilanne vielä. Nyt pitäisi Suomessa olla asiat hyvin, elämme epävarmoja aikoja kaikinpuolin.

Kun tulee halvemmaksi lähteä ulkomaille kuin reissata kotimaassa. Suomessa on New Yorkin hintataso mutta Albanian palkkataso...

Vierailija
197/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän hallitus haluaa ettemme kuluta ainakaan suomessa 🤗

Kuluttaminen ei ole enää trendikästä eikä kestävää kehitystä. Meidän on aika keksiä uusi talousjärjestelmä joka ei nojaa enää kuluttamiseen eikä rahan haalimiseen. Maapallon kantokyky on ylitetty. Saastumisen on loputtava ja ihmisten on otettava uuden arvot käyttöön.

Peruselintason pitäminen ei kysy onko se trendikästä vai ei. Ihmisten on syötävä ja asuttava jossain sekä käytävä valitettavasti lääkärillä yms.

Vierailija
198/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa olisi joululahjoihin mutta en tarvi mitään enkä halua mitään, ostan itse mitä tarvin ja tänä jouluna en tarvitse mitään

Vierailija
199/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä ei ole paljoa painoarvoa.

Keskiluokka on se joka tekee työt ja maksaa verot. Keskiluokka pitää koko yhteiskunnan kasassa.

Siksi isoin ongelma onkin keskiluokan liikaverotus.

Keskiluokkaan kuulun, mutta ikinä en ole verotuksesta marissut. Olen kiitollinen kaikesta, mitä olen länsimaiselta hyvinvointiyhteiskunnalta saanut, ja ymmärrän, että ihan ilman vastiketta tämä systeemi ei toimi.

Se mikä minua nyt estää kuluttamasta on turvaverkkojen purku ja työelämän epävarmuus - potkulaki ja töiden pätkiintyminen eivät juuri houkuttele kululuttamaan vaan pikemminkin keräämään puskuria. Tähänkö hallitus toimillaan pyrkii? Miksi?

Vierailija
200/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt muka ostoksiin vaikuttaisi, kun kaikilla on luottokortti? Sehän vedetään vaikka maksimiinsa, kun "on pakko" hankkia kaikenlaista krääsää.