Mikä villapaidoissa maksaa?
Olen miettinyt laadukkaan villapaidan ostamista. Mutta hinnat jotain 200 euron molemmin puolin. Mistä niin korkea hinta muodostuu?
Kommentit (91)
Villan markkinahinta. Merinovilla maksaa 100-250€/kg laadusta riippuen.
Muovista valmistettua lankaa saa muutaman euron kilo.
Langat maksaa ja kova homma tehdä sellainen
Kylläniitä saa alle 50€ jos ei tarvitse olla joku merkki villapaita. Kohta tulee joulualet, kannattaa odottaa sinne tai jos black friday saisi halvalla myös.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tehdä itse.
Päätä sitten millä hinnalla myisit sen, jos nyt kukaan tekelettäsi ostaisi.
Tämä. Mulla menisi vuosi sen tekemiseen, se näkyisi hinnassa. MUTTA eihän nuo Fjällrävenit, Alpat yms ole käsin tehtyjä.
-ap
Neulon juuri villapuseroa ja merinovilla maksaa 6.95€/50g ja puseron langojen hinta 130€.
Vierailija kirjoitti:
Neulon juuri villapuseroa ja merinovilla maksaa 6.95€/50g ja puseron langojen hinta 130€.
Okei, kiitos tiedosta. Käsin tehty on aina käsin tehty, arvostan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Langojen??
Onko opetus koulussa mennyt yli hilseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tehdä itse.
Tämä. Mulla menisi vuosi sen tekemiseen, se näkyisi hinnassa. MUTTA eihän nuo Fjällrävenit, Alpat yms ole käsin tehtyjä.
-ap
Eihän siinä työ paljon maksa, vaan materiaali. Villa.ja silkki ovat kalliita.
Voit laskea paljoinko villapaitaan lankaa menee ja paljonko laadukkaat langat maksaa.
Jos villapaita kudotaan käsin sitä ei yhdessä päivässä kudota, ehkä kutojallekin kuuluu muutama euro tekemästään työstä.
Itse en osaa kutoa, tilasin norjasta villapaidan noin 10 vuotta sitten, kyllä sen hinta oli lähellä 200 euroa silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mutta paljonko olisit maksamaan käsintehdystä villapaidasta?
Se on se villa joka maksaa. Jos 100% villaa ja paksu niin siihen se raha uppoaa. Päälle vielä paidan teko. Koneellinenkin paita maksaa jos hyvin tehty, kuviollinen ja muotoon kudottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mutta paljonko olisit maksamaan käsintehdystä villapaidasta?
Paha sanoa, kun ei oo yhtään hintatietoutta tästä.
-ap
Langat villapaitaan maksaa jotain satasen. En ikinä missään tapauksessa myisi aikaa, mikä mulla mennyt villapaidan kutomiseen alle 500 euron. Tåstå syystä en koskaan enkä ikinä myy ainuttakaan kutomaani käsityötä :D
Olen joskus kauan sitten nelottanut pörröhuivin yhdellä mummelilla joka on suht iso reikämallinen, langat maksoi 60e. Kävin itse ostamassa Anttilasta.
No ihan villa siinä maksaa. Laadukas villa ei ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tehdä itse.
-ap
Noissa maksaa merkki. Toki villalanka ei heillekään halpaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Kylläniitä saa alle 50€ jos ei tarvitse olla joku merkki villapaita. Kohta tulee joulualet, kannattaa odottaa sinne tai jos black friday saisi halvalla myös.
Ai muka aitoa villaa? Älä unta näe. Rumia akryylineuleita saa siihen hintaan.
200€ ei ole paljon laadukkaasta villaneuleesta. Sellainenhan kestää käytännössä ikuisesti hyvin hoidettuna.
Riippuu siitä miten villapaita on ommeltu. Jos käsin niin maksaa paljon enemmän kuin koneellinen. Sitten on tietysti merkkipaidat joihin tulee merkkilisä.
Kokeile tehdä itse.