Monta annosta ruokaa teette esim 400g jauhelihasta?
Minulla tuo menee yhdellä aterialla jos teen kastikkeen ja vaikka perunamuusia
Kommentit (58)
Nelihenkisessä perheessä menee kerralla esimerkiksi pizzaan. Lihapullissa ei riitäkään, koska teini-ikäinen poika syö niin paljon.
Tänään 3 ateriaa, toisinaan 4 tai viisi.
Isot jauhelihapihvit tein, niin tuli 3 pihviä.
Jauhelihakeittoa tulee 4-5 annosta.
Makaronilaatikkoa 6 annosta.
Jos teen jauhelihapastaa, niin siitä tulee 3-4 annosta. Jos teen lihapullia, niin 2 annosta.
Ja ap:n jauhelihakastike maksaa 100 €.
Yritän tehdä jotain mihin saa myös kasviksia esim. Meksikolainen jauheliha-papu-tomaattikastike joko tortilloja väliin tai riisin kanssa tai esim timanttinen jauheliha-porkkana-selleri kastike spagetin kanssa niin riittää 4-6 annosta
Minä olen ruvennut jatkamaan jauhelihaa tummalla soijarauheella. Näin jauhelihasta tulee enemmän esim. lihapullia. Korppujauhot korvaan sillä
tein pihvejä ja söin niistä 3 päivää muusin kera
Sinkkutalous, neljään annokseen jos vain 400g jauheliha on proteiinin lähde.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ruvennut jatkamaan jauhelihaa tummalla soijarauheella. Näin jauhelihasta tulee enemmän esim. lihapullia. Korppujauhot korvaan sillä
Miltä sun mielestä se soijarouhe maistuu lihapullissa? En ole itse kokeillut.
Puolisolle teen toisinaan mexiconpataa soijarouheella. Itse en syö, kun tulee oireita soijarouheesta.
Vierailija kirjoitti:
tein pihvejä ja söin niistä 3 päivää muusin kera
Montako annosta siis söit?
Noin 3 annosta, kun laitan sekaan kasviksia ja papuja. Lisukkeena makaroni tai peruna. Laskin joskus että 1000 kcal per henkilö, mikä on aika perustarve aterialla, meitä on syömässä 2 kasvavaa miestä ja yksi kutistuva, mutta liikkuva. Jälkiruokaa sitten jos maistuu.
Oli 333 grammaa. Tein pihveiksi, puolet meni ruisleivän päällä.
se on yksi annos noin pienestä jauhelihasta.toki jos jatkaa perunoilla tai makaroonilla paljon nii saattaa toinenkin annos tulla.
Tein tänään 400g:sta kaalilaatikkoa, syön siitä 6 kertaa. (En pysty kerralla syömään isoa annosta).
400 grammaa on yli viikon suositusmäärä lihaa yhdelle hengelle.
En yhtään siitä kaasutetusta teollisuusjauhelihasta.
Ennen kuusi. Sitten yksi lapsi muutti kotoa. Sitten toinen... Kohta enää kolmelle, lihapitoisuus senkun nousee!😄 Syön hyvin vähän lihaa eikä mielestäni tarvitse sitä lapsillekaan ylenmäärin tuputtaa.
Meille kahdelle tuo määrä riittää päivän lämpimälle aterialle.
Riittää 4-5 ateriaksi, riippuu hieman mitä teen siitä.