Monta annosta ruokaa teette esim 400g jauhelihasta?
Minulla tuo menee yhdellä aterialla jos teen kastikkeen ja vaikka perunamuusia
Kommentit (58)
Oliko otsikko kysymys vai toteaminen . Joka tapauksessa teonsana oli virheellinen. Eli hyvä otsikon laatija olioko tarkoitus kysyä että "Montako annosta teette?" vai toteat että #Monta annosta teettekin!" Eli oma kysymykseni on, oletko moukka?
Riippuu vähän mitä siitä teen. Nistipataa ehkä kolme annosta, kastikkeena 3-5, lasagnesta 6 annosta.
Vierailija kirjoitti:
400 grammaa on yli viikon suositusmäärä lihaa yhdelle hengelle.
Sisältääkö suositus kalan, kanan ja kalkkunan?
5-henkinen perhe syö tuosta annoksesta + 2 annosta evästä seuraavalle päivälle eli 7 annosta. Esim. mureke ja perunat, makaronilaatikko, perunat ja jauhelihakastike, jauhelihakeitto, liha-juurespihvit ja perunat, jauheliharisotto
Puolet kissalle pariksi päiväksi ja toisesta puolesta itselle kastike, jota syön kaksi kertaa.
Siitä tulee neljälle ihmiselle ruokaa. Syöt saman verran kun nelihenkinen perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemassa on kariniemen kallkuna jauhelihaa. miten tuo sitten lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
5-henkinen perhe syö tuosta annoksesta + 2 annosta evästä seuraavalle päivälle eli 7 annosta. Esim. mureke ja perunat, makaronilaatikko, perunat ja jauhelihakastike, jauhelihakeitto, liha-juurespihvit ja perunat, jauheliharisotto
57 grammaa jauhelihaa/annos. Eihän tuosta tule kuin vihaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ruvennut jatkamaan jauhelihaa tummalla soijarauheella. Näin jauhelihasta tulee enemmän esim. lihapullia. Korppujauhot korvaan sillä
Syön nykyään lähinnä kasviksia ja tummaa soijarouhetta. Pärjään ilman jauhelihaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tein pihvejä ja söin niistä 3 päivää muusin kera
Montako annosta siis söit?
Etkö osaa laskea?
Vierailija kirjoitti:
Suositus koskee punaista lihaa. Kala, kana ja kalkkuna ei sisälly tuohon suositukseen.
Punaista lihaa suositellaan jatkossa syötävän enintään 350 grammaa viikossa. Aiempi suositus oli 500 grammaa. Helsingin Sanomien mukaan uuteen suositukseen mahtuu käytännössä kaksi ateriaa lihaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ruvennut jatkamaan jauhelihaa tummalla soijarauheella. Näin jauhelihasta tulee enemmän esim. lihapullia. Korppujauhot korvaan sillä
Miltä sun mielestä se soijarouhe maistuu lihapullissa? En ole itse kokeillut.
Puolisolle teen toisinaan mexiconpataa soijarouheella. Itse en syö, kun tulee oireita soijarouheesta.
Ei sitä makueroa edes huomaa. Tosi hyvää tulee, jos turvottaa soijarouheen lämpimässä lihaliemessä ja maustaa savupaprikalla ja kuullotetulla sipulilla. Vatsaa voi totuttaa soijarouheeseen pikku hiljaa. Laita alkuun vain pieni määrä muun ruuan sekaan, niin ei tule oireita. Sitten voi jättää pikku hiljaa lihan osuutta pienemmäksi. Meillä ostetaan nykyään yleensä enää vain 250 g jauhelihaa, entisen 400 g paketin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus koskee punaista lihaa. Siihen lisäksi kalaa, kalkkunaa ja kanaa
Tein tänään pihvejä raastetusta punajuuresta ja tummasta soijarouheesta. Ei ollenkaan jauhelihaa. Oli tosi hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tein pihvejä ja söin niistä 3 päivää muusin kera
Montako annosta siis söit?
Etkö osaa laskea?
Ei tuo kolme päivää syöminen kerro sitä, montako annosta söit. Onko vaikeuksia kertoa annosten lukumäärä? Meillä syödään joka päivä vähintään kaksi lämmintä ateriaa. Niin söitkö siis kuusi annosta?
Riippuu siitä paljonko jauhenlihaa menee huuhdellessa veden mukana viemäriin.
Makaronilaatikkoon tule 1 kg rotukarjan jauhelihaa. Sekään yksi 400 gramman mustaleimainen juusto ja yksi 200 gramman savuporotuorejuusto.
Tällä saadaan aikaan päivällisruoka yhdelle Miehelle.
No enkä kyllä monta.