Miten suomalaiset saisi vetämään yhtä köyttä?
Toivottavasti tähän ei vastata, että miksi pitäisi. Esim siksi että asumme samassa maassa ja puhumme samaa kieltä suurimmaksi osaksi. Tuo samassa maassa asuminenkin riittää.
Eikö yhtä köyttä vetäminen olisi joka tapauksessa viisaampaa kuin keskenään riitelevä ja toisiaan vihaava joukkio jotka eivät näe mitään yhdistävää tekijää keskenään?
Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Jos olet karavaanari niin joudut myymään asuntovaunun ja käyttämään rahat ruokaan ennenkuin saat toimeentulotukea.
Vanlife ja ajelen ympäri Eurooppaa. 595€ / kk selviää mainiosti halpamaissa.
Ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla yhtä köyttä vetäminen jonkun maalaispersun kanssa hyödyttäisin minua? Mitä yhteistä meillä voisi mitenkään olla tavoitteissamme?
Meidän upea maamme. Katso meidän luontoa.
Persuthan yhdessä kokkareiden kanssa ovat valmiita myymään meidän luontomme teollisuuden ja ulkomaalaisten suuryritysten käyttöön.
- eri
No poliitikot on korruptoituneita, varsinainen yllätys. Entä kansa? Tämä on meidän maa.
Kansa äänestää poliitikot päättämään maan asioista.
Tietenkin. Mutta kansa ei päätä ketkä sinne asettuu ehdolle, niin paha siihen
Asetu itse ehdolle, jos olet parempi ja älä valita. Kansa myös valitsee, että pääseekö nämä sun mielestä "rikolliset" valtaan
Mikä logiikka on kannattaa sekä eläkeiän nostoa että sitten sitä että nimenomaan nuoria suositaan työhönotossa ja jos tulee yt:t, niin tietenkin vanhemmille ihmisille lähtöpassit? Se ns työttömyysputkikin vai mikä eläkeputki olikaan, poistui. Ilmeisesti ajattelutapa on sellainen että vanhemmilla ihmisillä ei ole enää väliä, joutavat loisimaan minimaaliselle korvaukselle sinne jonnekin hamaan eläkeikään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista ja keväällä tulee potkulaki.
Jos et pärjää 595 netto työmarkkinatulla eläkeikään asti niin menetät omistusasunnon ja kesämökin.
Kandee olla säästöjä.
No mul on näin 40+ vuotiaana muutama miljoona hajautettuna sinne tänne. Voisha sitä tän mun oman putiikin laittaa kiinni lopullisesti kun ei edes pesukonetta sais ostaa ja lopettaa verojen maksun.
Voithan sinä sen omalla rahallasi ostaa ja maksaa siitä sen, mitkä muutkin pulliaiset. Saat vielä sen sitten kotiinkin.
Katsos kun olen valtiolla töissä, mutta valtio ei ole ostanut minulle kotiin pesukonetta.
Oma valintas oli mennä valtiolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet karavaanari niin joudut myymään asuntovaunun ja käyttämään rahat ruokaan ennenkuin saat toimeentulotukea.
Ihanaa
Työttömyystukea ei saa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi it-alan firma ostaa pesukoneen yrityksen nimiin?
Valtion velka kasvaa.
Jotta saan pestyä vaatteet, miksi muutenkaan.
Asiakkaiden vaatteet?
Miten minä ne saisin toiselta puolelta maailmaa roudattua. Omat tietenkin.
No ostat sen peukoneesi sitten niistä veronalaisista tuloista, jotka olet itsellesi palkaksi ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa
Olen kirjoilla suomessa
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka on kannattaa sekä eläkeiän nostoa että sitten sitä että nimenomaan nuoria suositaan työhönotossa ja jos tulee yt:t, niin tietenkin vanhemmille ihmisille lähtöpassit? Se ns työttömyysputkikin vai mikä eläkeputki olikaan, poistui. Ilmeisesti ajattelutapa on sellainen että vanhemmilla ihmisillä ei ole enää väliä, joutavat loisimaan minimaaliselle korvaukselle sinne jonnekin hamaan eläkeikään saakka.
Niin, joku saa kato sun kesämökin halvalla, kun sä et saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos sulla on kesämökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa
Olen kirjoilla suomessa
Mutta maksatko pankkikortilla ulkomailla?
Kunhan jengi ei äänestä mitään Sannuli 2.0, joka jopa aamisetkin syö kansan piikkiin ja bilettää verorahoilla, niin silloin kansasta tulisi yhtenäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi it-alan firma ostaa pesukoneen yrityksen nimiin?
Valtion velka kasvaa.
Jotta saan pestyä vaatteet, miksi muutenkaan.
Asiakkaiden vaatteet?
Miten minä ne saisin toiselta puolelta maailmaa roudattua. Omat tietenkin.
No ostat sen peukoneesi sitten niistä veronalaisista tuloista, jotka olet itsellesi palkaksi ottanut.
No en tietenkään osta koska menisi enemmän veroja. Luuletko mua tyhmäksi.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle.
Jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjät ostaa kodinkoneita ja autoja yrityksen nimiin ja hakee verovähennystä?
Koska se on mahdollista
Ei toi laillista ole.
Pitäisikö lähettää viranomaisia selvittämään mihin yritys tarvitsee teidän kodissa olevaa jääkaappia.
Mistä tiedät ettei se ole laillista? Moni asia on laillista vaikkei uskoisi
Verolaki tekee selväksi että vähennykset tulee kohdistaa niiltä osin kuin laitetta tai konetta käytetään tulonhankintaan. Lapsen mönkijä ei ole tällainen ja kyseessä on yksiselitteisesti laiton toiminta.
Sinä et tiedä yhtäkään yrittäjää joka vähentää firmansa verotuksessa lapselle hankitun mönkijän. Et yhtäkään, koska sellaista firmaa ei ole.
Edes metsänomistaja ei saa mönkijää vähennettyä verotuksessa. Traktorin kyllä, mönkijän vain hyvin erityistapauksissa jotka lasketaan alle kymmenessä kappaleessa vuodessa, ja silloinkin vain osa hankintahinnasta. Suomessa ei ole yhtäkään tapausta missä lapselle hankittu mönkijä on vähennetty yrityksen verotuksessa kokonaan.
Jos tiedät firman missä noin menetellään, kopioi se y-tunnus tähän viestiin vastaukseksi niin laitan sen verottajalle samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa
Olen kirjoilla suomessa
Katos ookko kuullu että voi saada ulkomaisia kortteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjät ostaa kodinkoneita ja autoja yrityksen nimiin ja hakee verovähennystä?
Koska se on mahdollista
Ei toi laillista ole.
Pitäisikö lähettää viranomaisia selvittämään mihin yritys tarvitsee teidän kodissa olevaa jääkaappia.
Mistä tiedät ettei se ole laillista? Moni asia on laillista vaikkei uskoisi
Verolaki tekee selväksi että vähennykset tulee kohdistaa niiltä osin kuin laitetta tai konetta käytetään tulonhankintaan. Lapsen mönkijä ei ole tällainen ja kyseessä on yksiselitteisesti laiton toiminta.
Sinä et tiedä yhtäkään yrittäjää joka vähentää firmansa verotuk
Maatiloilla on mönkijöitä yritys käytössä, aurataan esim. lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa
Olen kirjoilla suomessa
Katos ookko kuullu että voi saada ulkomaisia k
Mutta ulkomaiselle tilille ei makseta työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla yhtä köyttä vetäminen jonkun maalaispersun kanssa hyödyttäisin minua? Mitä yhteistä meillä voisi mitenkään olla tavoitteissamme?
Meidän upea maamme. Katso meidän luontoa.
Persuthan yhdessä kokkareiden kanssa ovat valmiita myymään meidän luontomme teollisuuden ja ulkomaalaisten suuryritysten käyttöön.
- eri
No poliitikot on korruptoituneita, varsinainen yllätys. Entä kansa? Tämä on meidän maa.
Kansa äänestää poliitikot päättämään maan asioista.
Tietenkin. Mutta kansa ei pä
Asetu itse ehdolle, jos olet parempi ja älä valita. Kansa myös valitsee, että pääseekö nämä sun mielestä "rikolliset" valtaan
A) ei ole ylimääräistä rahaa saati kiinnostusta sellaiseen ja b) sä et selvästikään lukenut/ymmärtänyt koko viestiä, kun edelleen näet tuon "kansa valitsee" jotenkin järkevänä vasta-argumenttina.
"Miksi jaat valheita feministeistä? Feministit haluavat nostaa naiset samalle tasolle miesten kanssa."
Minä kysyin mikä on sinun antisi maailman työväestölle kun vallankumous on ohi. Minä väitän että sinulla ei ole mitään annettavaa dystopisessa kolhoosihelvetissä, joten ainoa virkasi on kaivaa oma joukkohautasi ja täyttää se.
Näin käy jokaisessa sosialistisessa vallankumouksessa, ja syyt siihen ovat poiiittisia eikä teknologisia tai "patriarkaalisia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa
Olen kirjoilla suomessa
Ulkomaiselle tilille ei makseta työttömyyskorvausta ja, tilisiirto ulkomaan tilille näkyy sun suomalaisella tilillä.
Voithan sinä sen omalla rahallasi ostaa ja maksaa siitä sen, mitkä muutkin pulliaiset. Saat vielä sen sitten kotiinkin.
Katsos kun olen valtiolla töissä, mutta valtio ei ole ostanut minulle kotiin pesukonetta.