Miten suomalaiset saisi vetämään yhtä köyttä?
Toivottavasti tähän ei vastata, että miksi pitäisi. Esim siksi että asumme samassa maassa ja puhumme samaa kieltä suurimmaksi osaksi. Tuo samassa maassa asuminenkin riittää.
Eikö yhtä köyttä vetäminen olisi joka tapauksessa viisaampaa kuin keskenään riitelevä ja toisiaan vihaava joukkio jotka eivät näe mitään yhdistävää tekijää keskenään?
Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla yhtä köyttä vetäminen jonkun maalaispersun kanssa hyödyttäisin minua? Mitä yhteistä meillä voisi mitenkään olla tavoitteissamme?
Suomalaisia molemmat, jokaisen Suomessa asujan pitäisi tajuta, että yhteinen tavoite puoluekannoista välittämättä on saada Suomen talous kuntoon ja vienti vetämään plus ihmisille työpaikkoja ja luuserit aisoihin petkuttamasta tukia kuten myös veronkiertäjät. Eikö tässä ole aika paljon yhteisiä tavoitteita? Sinä vaan tyydyt miettimään persuja ja maalaisia, eikö äly riitä parempaan?
Kyllä minä juuri noita samoja asioita haluan, mutta annatteko te maalaispersut minunlaisten elää rauhassa? Minä olen helsinkiläinen ja mulla on kotona ulkomaalainen mies ja kaksikieliset lapset. Aika lailla on kuultu miten minunlaiseni haluttaisiin maasta ulos, karkoituksist
Ainoastaan ne persut jotka asuvat kuvitelmissasi haluavat ajaa sinut ja perheesi maasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi it-alan firma ostaa pesukoneen yrityksen nimiin?
Valtion velka kasvaa.
Jotta saan pestyä vaatteet, miksi muutenkaan.
Asiakkaiden vaatteet?
Miten minä ne saisin toiselta puolelta maailmaa roudattua. Omat tietenkin.
No ostat sen peukoneesi sitten niistä veronalaisista tuloista, jotka olet itsellesi palkaksi ottanut.
No en tietenkään osta koska menisi enemmän veroja. Luuletko mua tyhmäksi.
En, vaan varkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion velka kasvaa.
Asiakkaiden vaatteet?
No ostat sen peukoneesi sitten niistä veronalaisista tuloista, jotka olet itsellesi palkaksi ottanut.
En, vaan varkaaksi.
Jos veroista saa säästettyä ei ole varas vaan tekee juuri pilkulleen kuten verot on säädetty.
Ei mitenkään koska some ja woke ja yleinen tyhmyys ja ihmisten negatiivisuus.
"Maatiloilla on mönkijöitä yritys käytössä, aurataan esim. lunta."
Sanon että asia tulee täysin selväksi: Yhtäkään mönkijää joka ei ole yrityksessä joka myy tai vuokraa niitä ei ole vähennetty verotuksessa kokonaan.
Jos mönkijää käytetään auraamiseen, se osa saadaan joskus vähennettyä verotuksessa, ja silloinkin todella harvoin. Tämä ei ole 100% hankintahinnasta yhtään missään. Jos tiedät että jokin maatalousyrittäjä on vähentänyt 100% mönkijänsä hankintahinnasta verotuksessa, liitä se y-tunnus tähän tai ole hiljaa koska on päivänselvää ettei sinulla ole hajuakaan mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla yhtä köyttä vetäminen jonkun maalaispersun kanssa hyödyttäisin minua? Mitä yhteistä meillä voisi mitenkään olla tavoitteissamme?
Suomalaisia molemmat, jokaisen Suomessa asujan pitäisi tajuta, että yhteinen tavoite puoluekannoista välittämättä on saada Suomen talous kuntoon ja vienti vetämään plus ihmisille työpaikkoja ja luuserit aisoihin petkuttamasta tukia kuten myös veronkiertäjät. Eikö tässä ole aika paljon yhteisiä tavoitteita? Sinä vaan tyydyt miettimään persuja ja maalaisia, eikö äly riitä parempaan?
Kyllä minä juuri noita samoja asioita haluan, mutta annatteko te maalaispersut minunlaisten elää rauhassa? Minä olen helsinkiläinen ja mulla on kotona ulkomaalainen mies ja kaksikieliset lapset. Aika lailla on kuultu miten minunlaiseni haluttaisiin maasta ulos, karkoituksist
Älä usko hybridivaikuttajia tai kiihkomieliä. Oikeassa elämässä, saatko paljonkin pskaa niskaan? Älä usko illuusioihin.
Persut toivat vastakkainasettelun Suomeen ja tämä on vaan valitettava fakta. Malli on matkittu suoraan Jenkeistä ja Venäjältä. Jokainen vähän kauemmin elänyt muistaa ajan ennen persuja ja somea. Ei haastettu tahallaan riitaa eikä uhriuduttu. Kaikki puolueet olivat yhteistyökykyisiä toistensa kanssa.
Siniset taisivat olla niitä ainoita tolkun persuja, mutta heidät ajettiin pois, kun heidän perustamansa puolue kaapattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Jos olet karavaanari niin joudut myymään asuntovaunun ja käyttämään rahat ruokaan ennenkuin saat toimeentulotukea.
Vanlife ja ajelen ympäri Eurooppaa. 595€ / kk selviää mainiosti halpamaissa.
Ihanaa
Työttömyystukea ei saa ulkomaille.
Olen kirjoilla suomessa
Mutta maksatko p
Käsitän. Pankki seuraa sun tiliä ja tekee yhteistyötä muiden viranomaisten kanssa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion velka kasvaa.
Asiakkaiden vaatteet?
En, vaan varkaaksi.
Montako ylimääräistä euroa sinä maksat veroa?
Vierailija kirjoitti:
Persut toivat vastakkainasettelun Suomeen ja tämä on vaan valitettava fakta. Malli on matkittu suoraan Jenkeistä ja Venäjältä. Jokainen vähän kauemmin elänyt muistaa ajan ennen persuja ja somea. Ei haastettu tahallaan riitaa eikä uhriuduttu. Kaikki puolueet olivat yhteistyökykyisiä toistensa kanssa.
Siniset taisivat olla niitä ainoita tolkun persuja, mutta heidät ajettiin pois, kun heidän perustamansa puolue kaapattiin.
Wokettajat ja cänceloijat ja feministit ne uhriutumisen aloittivat. Älä viitsi.
Moni asia näyttää olevan vialla. Suomalaisillako ei enää ole mitään mitä myydä ulkomaille, josta tulisi sitä vientiä? Eikö kotimaan kysyntäkin ole merkittävä tekijä taloudelle? Näistä nykyisistä toimista ei kyllä tule mieleen, että kotimaisella kysynnällä katsottaisiin olevan juuri merkitystä.
Joku totesi kerran, että se rahan kiertämisen nopeus on ratkaisevaa sen kannalta, onko lama vai ei. Jos se ei kierrä, on lama.
Vierailija kirjoitti:
Jestas sentään mikä näkökulma. Vastakkainasettelu on kaikkien puolueiden työkalu, ei mitään uutta auringon alla. Ja ketkäs siellä häärää? Kokoomus; vastakkainasettelun aika on ohi?
Vierailija kirjoitti:
Mites toi sisällissota männä vuosina? Kyllä kyse on rikkaat vs.riistetyt köyhät.
Nyt tulee tammikuussa varallisuusraja eli asumistukeen eli sun pitää kelaan toimittaa tiliotteita, jos haet vuokra-asuntoon asumistukea. 10000 saa olla säästöjä tilillä yksin asuvalla ja pariskunnalla 20000.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee tammikuussa varallisuusraja eli asumistukeen eli sun pitää kelaan toimittaa tiliotteita, jos haet vuokra-asuntoon asumistukea. 10000 saa olla säästöjä tilillä yksin asuvalla ja pariskunnalla 20000.
Kannattaakin asua omistamassaan talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakin asua omistamassaan talossa.
Siihen ei saa yleistä asumistukea enää ollenkaan tammikuussa.
Potkulaki on käsittelyssä ja tulee keväällä ja työmarkkinatuki on595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on melkein ainoita maita, missä lapset kulkee ilman aikuista pihalla.
Mutta kohta meilläkin poistetaan tuet ja kaikki vievät lapsen autolla kouluun, ajavat Helsingin keskustassa.
Ja omistusasunnoissa on vartiointipalvelut.
Onhan meillä nyt jo. Oma taloyhtiö on joutunut ostamaan vartioinnin, asumme Helsingin keskustassa.
Oma valinta jos asuu Helsingin keskustassa. Täällä maalla voi jättää vaikka auton ovet tai pyörän lukitsematta kaupassa käydessään, eikä ole mitään ongelmia.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Jos olet 50-vuotias, kun irtisanotaan niin ei sun tarvitse kuin 15 vuotta pärjätä tolla 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Ne korttien laskut voi maksaa suomalaiselta tililtä. Et taida käsittää nykyisestä maailmasta paljoakaan.