Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16-vuotias poika kiusaa minua (äitiä) niin paljon, etten enää jaksa

Vierailija
16.11.2024 |

Poika on kodin ulkopuolella fiksu, aloitti lukion ja koulu sujuu hyvin. 

Kotona on aina ärsyttänyt meitä vanhempia, etenkin minua, äitiään. Jos hänen tarvitsee mennä epämukavuusalueelle joko pyydettyä, tai omasta tahdostaan (tehdä koulutehtäviä, lukea kokeeseen), alkaa minun ärsyttäminen. Pyörii ympärilläni, tökkii, piilottelee tavaroitani, saattaa piirtää seinään, heittää roskiin hedelmäkulhossa olevia hedelmiä, tai heittää niitä lattialle ja sotkua on joka puolella, vie pakastimesta pakasteita vaatekaappiini niin, että sulavat sinne, rikkoo tavaroita, uhkailee fyysisesti minua tekemällä nyrkkeilyä ympärilläni ja potkimisliikkeitä, jotka eivät kuitenkaan osu. 

Tämä käytös on pahinta silloin, kun hänen tulisi tehdä läksyjä, tai lukea kokeisiin. Peruskoulussa jo tilanne meni vuosi vuodelta huonommaksi. 5-6 luokilla oli vielä ok, sen jälkeen koulutuksen tekeminen alkoi vuosi vuodelta aiheuttamaan enemmän tällaista ja nyt tilanne on aivan mahdoton. Poika kiusaa tekee koko hereillä olonsa ajan minulle kiusaa. Isä (mieheni) ei puutu asiaan, vaikka olen pyytänyt. Hänen mielestään minun tulee itse selvittää asiani, jos minulla on ongelmia pojan kanssa. Poika ei uskalla tehdä isälleen tuota, minulle uskaltaa, eikä isä lotkauta korvaansa pojan minuun kohdistuvaan käytökseen. 

Pojan käytös vaikuttaa johtuvan siitä, jos hänen pitää mennä epämukavuusalueelle. Hän ei pysty käsittelemään sitä. Olen ehdottanut juttelua ammattilaiselle, ei suostu lähtemään, eikä tuon kokoista isoa miehen kokoista poikaa sinne voi väkisin fyysisesti raahata. 

Käytöksestä annan pojalle toki seurauksia. Puhelin on ollut häneltä pois useamman viikon, ei saa katsoa telkkaria ja tietokone on otettu pois. Hän ei käy norkoilemassa ostareilla, on aikaa vievä harrastus. Ainoa ja todella suuri ongelma on tämä minun kiusaaminen.

En halua ilkeitä kommentteja tähän keneltäkään. Tekisi mieli vaan kadota pojan elämästä niin, etten kerro lähteväni, eikä hän tiedä minne menen, tai missä olen. 

Kaikesta huolimatta hän on lapseni ja maailmassa minulle tärkeintä ja rakkainta. Puolison, tai ystävän voi jättää pois elämästä, jos tilanne on mahdoton. Oman lapsen kanssa on vaikeampaa, mutta en jaksa tätä tilannetta enää. En tiedä mikä on se viimeinen hetki, kun minulle riittää, milloin lähden tästä, katoan, eikä hän enää pääse kiusaamaan minua. 

Kommentit (396)

Vierailija
361/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Poikasi ei ole normaali. Tee lasu, poika sijoitukseen ja psykiatrille. 

No eipä ole normaali ap:kaan.

miten helvetissä saat sanasta ap ap:kaan?!?!?!? Idiootti!!!

Noinhan se juuri kuuluu laittaa, "aapeekaan" ="ap:kaan"

Oliko sulla äikässä vitonen? 

Vierailija
362/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on mielisairas. Äkkiä hoitoon! Vaarallinen ympärillä oleville ihmisille. 

Eikös tää ollut ujoa ja kilttiä poikaa kaikkealla muualla kuin kotona?

Onko tuosta todisteita? Ehkäpä poika kyykyttää jossain itseään nuorempia/pienempiä ja äiti kuvittelee hänen olevan fiksu ja kunnollinen koululainen. Poika kuulostaa niin vikapäältä että vaikea kuvitella hänen olevan pelkkä enkeli muuallakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa pojallasi ystäviä. Silloin ei kiireisesti harrastavalle nuorelle tulisi mieleenkään viettää lauantaita äidin perässä meuhkaten ja äidille kepposia tehden kuin yksinäinen 10-vuotias (tai nuorempi)

ei tuo enää kepposta. hän on sairas. tikittävä pommi kotona

Vierailija
364/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku epätyypillinenhän se on, ei ole normaalia ikäluokan käytöstä. Tutkimuksiin vaan niin siitä päästään oikealle polulle.

Vierailija
365/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sen kiusaajan kasvattanut???

ehkei enää ollut kasvatuskysymys vaan mielisairaus johon syyt ei aina ole heikko kasvatus. elimellisetkin syyt taustalla,yms. tutkimuksiin. ei yhtään normaali. odotat kiinnikäymistä, pahenee, järkkyä

Vierailija
366/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ajatuksella: tuo lapsi tulee sinun elämäsi päättämään, jos et katoa itse. Se tulee koko lopun ikäänsä jatkamaan tuota käytöstä, ja kun olet vanha ja poika aikuinen, alkaa tuuppiminen ja lyöminen.

Vierailija
367/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helkkari, lasun....ei laskun

joo hän saakin laskun ja ehdollista ekaksi ja korvausksia hirviölle. jos jätkä riehuu saati käy yhtäänpäälle,soitan poliisin, viekööt . saa yhteiskunta alkaa järjestää hoitopaikan.  jos sinä lyöt,muista murennat omaa uskottavuutta ja luullaan että siksi hirviö on hirviö. jokaisella oikeus elää kodissaan turvassa,moista kollia ei tarvitse sietää. jätä noi kollit niin vanha kuin nuori, jääkööt keskenään. oma koti ja rauha.

Vierailija
368/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istahda hänen viereen, juttele, menkää syömään yhdessa, pörrötä tukkaa ja kerro kuinka tykkäät hänestä. Sitä poikasi kaipaa. Onko koulussa kavereitten kanssa vsikeuksia ja purkaa sinuun?

Hänellä on murkkuikä ja mieli myllertää. 

jutteluhetki on kyllä nyt paikallaan. 

Vierailija
369/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin?😳

Vierailija
370/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pojan isä kohtelee sinua? Onko poika oppinut isältään? Jostainhan tuo käytös kumpuaa.

Meillä oli samanlaista. Isästä johtui. Lähdin lopulta mutta ei ole välit parantuneet.

Vierailija
371/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä. Karjaise LOPETA!!! Niin kovaa kun lähtee. Tuijota silmiin vihaisena. Ole vahva. Sano että nyt loppuu tällainen perseily. Kävele pois. 

Se on siinä. Eli sun pitää kasvattaa selkäranka ja ansaita se menetetty kunnioitus takaisin. Lässytys ei nyt auta. 

Sen jälkeen voitte keskustella kuin järkevät ihmiset. Perseilyä sua kohtaan et salli enää yhtään. 

Vierailija
372/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi totta niin saunan taa isä ja poika, äiti loppuiäkseen jollekin suljetulle hermoparantolaan tuettuun asumiseen. Trollihan tämä mutta on tämmöisä sairaita perheitä oikeasti olemassa, lähipiirissänikin on yksi.

Vierailija
373/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää vielä. 

Tänään taas, kun tämä alkoi heti pojan herättyä, pyysin kuten joka kerta, että lopettaisi. Hän alkoi taas matkimaan minua, tekee myös sitä. Irvailee edessäni, esittää minua vääntelehtien edessäni, toistellen voitko olla kunnolla, lopeta minun kiusaamiseni, voitko olla tämän päivän minua kohtaan kunnolla. Todella julmaa. Menin vessaan itkemään, ettei poika näe. Jos itken hänen nähden, hän kävelee perässäni vaikka tunnin ja esittää itkemistäni. 

sano sille otat yhtettä lastensuojeluun ja pyydät heitä otttamaan lapsen huostaan jos käytös ei muutu

Vierailija
374/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso päästä varpaisiin, sano että olen miettinyt.. oletkohan jotenkin vajaa tai vammainen, kun käytös on sellaista. Perheneuvolaan olette liian vanhoja mutta koulupsykologi ja -kuraattori voisivat aloittaa selvittämisen. 

Vierailija
375/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pyydä. Karjaise LOPETA!!! Niin kovaa kun lähtee. Tuijota silmiin vihaisena. Ole vahva. Sano että nyt loppuu tällainen perseily. Kävele pois. 

Se on siinä. Eli sun pitää kasvattaa selkäranka ja ansaita se menetetty kunnioitus takaisin. Lässytys ei nyt auta. 

Sen jälkeen voitte keskustella kuin järkevät ihmiset. Perseilyä sua kohtaan et salli enää yhtään. 

Ota mallia siitä Australian aboriginaaliheimon hulluntuijotuksesta, jolla uhosivat siellä parlamentissaan tmv  niin johan taipuu jantteri. On meinaan mielenvikaisen ja pelottavan näköistä se tuijotus. En menis sellaselle sanoon vastaan mitään.

Vierailija
376/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut tehdä abortti aikanaan.

Vierailija
377/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on tulevaisuuden naistenhakkaaja kasvatuksessa. Jos ei kykene kunnioittamaan äitiäänkään, niin pelottaa ajatella miten suhtautuu muihin naisiin. Miehesi on vätys, ehkä poikasi on oppinut häneltä halveksunnan sinua kohtaan?

Vierailija
378/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on provo.

Ihminen on tosi ahdingossa- ja sinä täällä syytät provoksi?! Tälläisiä sairaita lapsia on! Mielenvikaisia! Ihme että koulu ei ole huomannut, koska lapsi käyttäydy samalla tavalla koulussa kuin kotona. 

Pedagogi.

Vierailija
379/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tulevaisuuden naistenhakkaaja kasvatuksessa. Jos ei kykene kunnioittamaan äitiäänkään, niin pelottaa ajatella miten suhtautuu muihin naisiin. Miehesi on vätys, ehkä poikasi on oppinut häneltä halveksunnan sinua kohtaan?

Koulusurmaaja, naistenhakkaaja, tappaja. Sadistinen psykopaatti joka tulisi muiden turvallisuuden takaamiseksi eliminoida, näinhän tehdään aggressiivisille lemmikeillekin.

Vierailija
380/396 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämä lohduttaa mutta haluan vain sanoa että olet selvästi pojallesi kaikista läheisin ihminen sille kiukutellaan jota rakastetaan.